Re: Obniżanie ocen za rozmowę

From: Elżbieta <w...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Date: Wed, 27 Sep 2006 16:21:20 +0200

Dnia Wed, 27 Sep 2006 09:00:49 -0500, Iwon(k)a napisał(a):

> jesli ktos rozmawia na klasowce to imo nalezy to uznac za "podpowiedz". co
> innego jesli rozmawia na lekcji.

rozmowa to rozmowa. Tak jak rozmowę na lekcji można przyjąć (czasem kurcze
trzeba się do kolegi/koleżanki odezwać, choćby temperówkę pożyczyć), tak na
kartkówce wyciągnąć konsekwencje, ale nie w postaci obniżonej oceny.

> a nauczyciel nie mowi rodzicowm na zebraniu jak on wymaga i jakie ma zasady?
Nauczyciel ma obowiązk zapozna uczniów. Rodzice na zebraniu widzą się z
wychowawcą i ten zapoznaje ich ze szkolnym systemem oceniania (przynajmniej
powinien na pierwszym zebraniu).
Oprócz tego istnieje jeszcze w każdej szkole dokument skonstruowany przez
Radę Pedagogiczną właśnie wspomniany Szkolny System Oceniania i to on
reguluje takie właśnie sytuacje. Jak się rodzic odwoła, a nie ma zapisu w
tymże dokumencie, to jego na wierzchu.

--
Elżbieta