Re: Oczko wodne dostało dziwnego koloru wody.

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Oczko wodne dostało dziwnego koloru wody.
Date: Wed, 24 Jun 2015 01:16:39 +0200

rageofhonor pisze:

> Jak na razie wsadziłem trochę roślin. Jednak rzesy bym raczej nie chciał
> mieć w nim bo to podobno szybko się rozrasta i potem się ciężko jest tego
> pozbyć a na dodatek nie za ciekawie wygląda jak tego jest za dużo.
>
> Nie wiem czy nie spowodowałem tego sam bo wcześniej chciałem filtrem
> kubełkowym odfiltrować ewentualne pozostałości po zaprawie cementowej
> larwy komarów itd który stał od 2007 roku w szafie. Może były w nim
> jakieś przerwalniki glonów z akwarium.
>
> Mam wrażenie że woda którą zabraałem do domu się trochę sklarowała.
> [...]

To ja w takim razie zapytam wprost: a co tam rośnie, co żyje? I zaraz
sobie odpowiem, wiedząc, że historia tego przedsięwzięcia nie sięga
dalej niż Dnia Dziecka: nic. Te świeżo posadzone rośliny, to się jeszcze
nie liczą. Zatem nie jest o żadne "oczko wodne", tylko dziura w ziemi
wypełniona wodą. Skoro nie ma tam jeszcze nijakiej równowagi biologicznej,
to nie ma co się dziwić, że jakiś pierwotniak wlazł z butami. Żabę jaką
zachęcić, żeby tam zamieszkała. Choć pewnie na początku będzie miała
wstręt. Pływak żółtobrzeżek, gdy sam przyleci, to już będzie dobrze.
Jeśli nie ma tam ryb, to niech sobie pływa, co on komu szkodzi. Jakieś
rośliny musza być. Niekoniecznie rzęsa, może być hiacynt wodny. Ale przede
wszystkim czasu trzeba.

Jarek

--
Zżerają się stare bezzębne sielawy,