Re: Odkurzacz - rura kopie, pomocy

From: "Panslavista" <p...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Odkurzacz - rura kopie, pomocy
Date: Mon, 6 Dec 2010 08:31:10 +0100

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
news:4cfc8dec$0$27027$65785112@news.neostrada.pl...

> "jagr" <j...@W...pl> wrote in message
>
> Złożyć reklamację, użyć na podłoże płynu antyelektrostatycznego
> rozpraszającego ładunki. Dalsze działania podłączenie rur przy pomocy
> przewodnika do przewodu sieciowego przez oporniki węglowe 100 MOm -
> ładunki spłyną do ziemi za jego pomocą - opornik zabezpieczy przed
> porażeniem.
.
Tutaj:
http://www.sto.pl/44143_PL-Broszury-Posadzki_antyele
ktrostatyczne.pdf
podobne płyny sa do opakowań lub urządzeń - można spryskiwać cyklicznie rury
odkurzacza i jego wnętrze.
Prawdopodobną przyczyną jest zbyt suche powietrze w pomieszczeniach.
Rury stają się swoistym generatorem Van den Graafa.
http://www.myzlab.pl/hv/vandegraaff/