Re: Ogrzewanie gazowe

From: "aliali" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Ogrzewanie gazowe
Date: Fri, 9 Jan 2004 12:33:28 +0000 (UTC)

Bogdan Baraszkiewicz <b...@v...eu.org> napisał(a):

> Witam
>
> Od niedawna zamieszkuję mieszkanie ogrzewane gazem. Podobno jest to
> tańsze i spodziewałem się niższych rachunków za gaz. Mieszkanie
> dwupokojowe, 62m^2, wysokie sufity (ponad 3m). Rachunki są rzędu 300 zł
> miesięcznie. Dziennie zużywam ok 10m^3 gazu, a nie mam wcale aż tak
> ciepło.
>
> Mam też przełącznik noc/dzień, ale mam wątpliwości co do jego używania.
> Oczywiście w nocy zużywa się wtedy o wiele mniej gazu, ale przez to rano
> i tak muszę ogrzać mieszkanie i podnieść temperaturę o jakieś 3 stopnie
> [...]

Oczywiście jak najbardziej opłaca się korzystać z obniżonej temperatury.
Nie na 1 czy 2 godziny ale tak na całą noc warto. Ja po założeniu termostatu
pokojowego z obniżaniem temperatury na noc zauważyłem wyraźną różnicę na
korzyść.
Gdy się obniża temperaturę wewnątrz obniża się także straty, które są
proporcjonalne do różnicy temperatur.
Jest jeszcze inny problem dużych rachunków. Takie jak izolacja domu, okna,
straty na wentylacji czy też parametry instalacji c.o. Temat szeroki i trudno
tu znaleźć szybką poradę na forum, wymaga głębszej analizy na miejscu.