Re: Oprysk herbicydem. Ile muszę czekać, żeby posiać trawę?

From: "ZZZ" <n...@n...spam.com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Oprysk herbicydem. Ile muszę czekać, żeby posiać trawę?
Date: Wed, 30 Apr 2014 09:36:32 +0200

Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:535fa5b7$0$2359$65785112@news.neostrada.pl...

> Tak już przerabiałem na innym kawałku, ale chwaściory się nie poddają i
> muszę się wspomóc chemią.
> Jacek

Nigdy nie mogę pojąć tych, którzy liczą na zlikwidowanie chwastów
regularnym koszeniem trawnika. Chyba, że może ta regularność to co 3-4dni.
Ale jak ktoś ma trawnika metrów czasem w tysiące... albo po prostu
ma też inne zajęcia , a nie tylko trawnik/ogródek.

Z mojej obserwacji Roundap'u - pierwsze efekty na roślinach zaczniesz
zauważać po ok. tygodniu. Po 2-3 tygodniach zmarnieją/uschną na tyle,
że można liczyć na to, że zostały również uszkodzone korzenie/kłącza
roślin.
Wtedy dopiero przystąpiłbym do spulchniania ziemi i wysiewu trawy.
Jeśli to zachwaszczony trawnik to pociąć wertykulatorem, a jeśli całkiem
nowy trawnik to choćby glebogryzarką (jak mały to można przekopać).

ZZ
p.s. jeśli masz dużą powierzchnię, to żeby nie rujnować się Roundap'ep
poszukaj polskiech preparatów, zawierających identyczny składnik
aktywny. Są znacząco tańsze (przynajmniej były 3 lata temu jak kupowałem).