Re: Oszustwa hipermarketów.

From: "WhiteD" <...@...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
<59d2612b$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<59d28684$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<59d32b03$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
<59d5cda2$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
<59d74fff$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
<59d7da51$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<59da0b09$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<59da8cfd$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<59da9ba2$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
Subject: Re: Oszustwa hipermarketów.
Date: Mon, 9 Oct 2017 19:15:19 +0200

news:slrnotl7t1.5ka.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> W ogóle trzeba czytać. A nade wszystko myśleć -- tego nic nie zastąpi.
> W szczególności nie zastąpi tego żadna encyklopedia. Encyklopedii z kolei
> też nic nie zastąpi, a Wiki w swojej roli sprawdza się dobrze.

Ano tak. Powiem ci że ja czytuje najwięcej gdy "oddaje się analizie
lingwistycznej" papierów od lekarza medycyny sądowej lub innego biegłego w tej
dziedzinie. Ci ludzie potrafią używać takiego słownictwa, które czasem występuje
w jakiejś jednej książce w przypisach do przypisów. Po co? Nie wiem, pewnie
lubią się pastwić. Nawet może nie nad technikami, co nad policjantami i
prokuratorami...

> Na ten temat wiem tyle, co z Wiki. Piszą o siedmiu takich dwuojcowych
> bliźniętach (w tym jedne z Polski). Jest wśród nich afrykańsko-nordcki
> z in vitro?

W Wielkiej Brytanii mieli taki "przypadek". Nie wiem czy celowo, czy po prostu
brali co było w klinice oferującej zapłodnienia in vitro.
http://dzieci.pl/gid,12877153,img,12877259,opage,4,t
itle,Jedna-ciaza-dwoch-ojcow,galeria.html?smgputicai
d=61a03b

Choć do tego nie trzeba in vitro, zwykłe nadpłodnienie - u ludzi dość rzadkie, u
zwierząt dość częste (tych mocno poligamicznych, np. psów czy kotów; gdzie
suczka/kotka może zaliczyć paru kawalerów w czasie okresu godowego). Generalnie
to się zdarza trochę częściej, tylko w przypadku zwykłego zapłodnienia dość
trudno jest to pewnie ustalić - przy in vitro, masz to jakoś pod kontrolą.
Zwłaszcza że do tego wystarczy jeden ojciec, ot miał podwójne trafienie.

W sumie temat bliźniąt jest tak interesujący i kontrowersyjny zarazem (jak
chcesz badać bliźnięta to zawsze ktoś to skomentuje "Mengele". Zawsze), a są tak
dziwne przypadki jak chimery - ludzie którzy mają dwa zestawy genów, a to
dlatego że udało im się wchłonąć swojego "bliźniaka". To może być pewien problem
gdy chcesz udowodnić że jesteś matką swoich dzieci, ale DNA mówi że jesteś tylko
ciotką...

Iwona

---
Avast.