Oszustwa hipermarketów.

141. Data: 2017-10-16 15:05:09

Temat: Re: Oszustwa hipermarketów.
Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
news:ortobp$bs9$1@news.icm.edu.pl...

> Przecież napisała, że 9 lat już się zajmuje kryminologią. Seriale pewnie jej
> nie interesują.

Bywa że interesują, w sumie ostatnio jednak były to raczej Legion i Gifted :D.
Kryminalne - czasami, jeśli to nie science fiction.
A ja nie zajmuje się kryminologią - bo to raczej psychologia - a
kryminalistyką - generalnie brudna robota. Moja nawet bardzo brudna, ja się
zajmuje uszkodzeniami ciała, zgonami (jeśli są podejrzane), gwałtami,
śmiertelnymi wypadkami drogowymi.
Więc jak XLka mi się tu rozwodzi nad rozkładem... to obawiam się że ja o
rozkładzie wiem nieco więcej. Nie powiem że wszystko, bo nie nie jestem ani
lekarzem ani antropologiem; ale technicy "mający kontakt bezpośredni z ciałem",
to w zasadzie muszą wiedzieć dużo.
Badaniem DNA się bezpośrednio nie zajmuje, ale pobieram próbki do badań. No i
lubie wiedzieć ocb z takimi badaniami.

Taka fun trivia - w serialach z serii CSI, technicy policyjni są pokazani jako
detektywi (ok - Strażnicy Teksasu Wersja z Lupką i Pipetą). Tylko że w Stanach
technicy policyjni są praktycznie zawsze cywilami - wyjątkiem są jakieś zabite
dechami dziury na krańcu świata, gdzie policjantów/pracowników biura szeryfa
(którzy żeby było zabawniej są prawie cywilami i w zasadzie to mogą być
kimkolwiek - np. szewcem, a w czasie wolnym gliniarzem) jest 5 i jeden zajmuje
się tym co technik. No i tam jest tak że osobny zespół ma policja/inna służba -
oni zajmują się rzeczami "materialnymi", np. włamaniami czy kradzieżami aut,
sytuacjami gdzie nie ma zgonu a są obrażenia. Ci z biura koronera zajmują się
zgonami i czasem też i przypadkami obrażeń ciała, jeśli te są ciężkie. To są
wszystko cywile.
U nas technik jest zawsze policjantem; w laboratoriach mogą być cywilni
pracownicy, w terenie nie.

Iwona

---
Avast.

142. Data: 2017-10-16 15:13:15

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trefniś" <t...@m...com> napisał w wiadomości
> Bardziej zabawne, że powyższe zdanie naszej specjalistki jest zwyczajnie
> nieprawdziwe.
> Jak najbardziej można ukarać osadzonego za samookaleczenie i robi się to
> praktycznie obligatoryjnie.

Ech, chodzi mi to o że nie ma żadnej kary "prawnej" - nikt nikomu nie doliczy
nic do odbywanej już kary, bo sobie krzywdę zrobił. Izolatka, ograniczenie
przywilejów, wpis do akt który może być problemem w czasie starania się o
warunek - to też są kary. Ale wewnętrzne.

Iwona

---
Avast.

143. Data: 2017-10-16 15:24:43

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak.
> ,,
> Art. 342. § 1. Żołnierz, który w celu zupełnego albo częściowego uchylenia
> się od służby wojskowej albo od wykonania obowiązku wynikającego z tej
> służby:
>
> 1) powoduje u siebie lub dopuszcza, by kto inny spowodował u niego skutek
> określony w art. 156 § 1 lub art. 157 § 1,
>
> 2) używa podstępu dla wprowadzenia w błąd organu wojskowego,
>
> podlega karze aresztu wojskowego albo pozbawienia wolności do lat 3. ,,

Ale pisałam ci wyżej że nie zajmuje się żołnierzami, bo od tego jest żandarmeria
wojskowa. Oni mają swoich techników, swoich śledczych, swoje "osobne" przepisy w
Kodeksie Karnym... Poza tym jak cytujesz kodeksy, to trzeba podać z jakiego to
konkretnie idzie kodeksu.

Do Trefnisia - tak jest w Art. 119 kkw., wedle którego osadzony może być
obciążony kosztami leczenia. Tylko że ten przepis to w sumie takie zombie jest,
bo osadzeni są zwykle biedni jak myszy kościelne (przynajmniej oficjalnie) i
sądy penitancjarne zwalniają z tego. Dla wygody, tak by musieli więcej papierów
wypełniać itd.

Iwona

---
Avast.

144. Data: 2017-10-16 15:29:45

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stefan" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Dziwne, że policjant nie wie:
> https://www.arslege.pl/kodeks-karny-wykonawczy/k135/
s369/
> KKW oddział czwarty art 116a - 119
>
> Art. 119. Obciążenie kosztami za leczenie przy samouszkodzeniu
> § 1. Skazany, który w celu wymuszenia określonej decyzji lub postępowania
> organu wykonawczego lub uchylenia się od ciążącego na nim obowiązku powoduje u
> siebie uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia, niezależnie od
> odpowiedzialności dyscyplinarnej, może być obciążony w całości lub w części
> kosztami związanymi z leczeniem.
> § 2. O obciążeniu kosztami, o których mowa w § 1, orzeka sąd penitencjarny. Na
> postanowienie sądu przysługuje zażalenie.

Wiem, ale wiem też że oni w zasadzie nigdy tego nie orzekają - bo tylko by mieli
papierkową robotę, a z więźnia i tak nic nie ściągniesz, bo gołodupiec w 99,99%.
Za to na 200% się odwoła, napisze list do prezydenta czy coś w ten deseń. Jedyne
co mogą realnie zrobić to zabrać osadzonemu przywileje.
Przepis jest, ale w zasadzie nikt go nie stosuje, w ogóle przepisy względem
więźniów - gdy przychodzi do ich karania finansowego, to są tak sobie a muzą.
Taki świat, że większość więźniów zmienia się w biedaków, nawet jak chwile przed
tem mieli porsche i 200 mkw mieszkanie w centrum miasta... A często nie mieli
nic już wcześniej.

> Fantastyczny jest widok, jak facet pruje sobie powłoki brzuszne i jelita
> rozwiesza na koju :(

Fantastyczny widok to jest jak wchodzisz do pokoju a tam gościu z workiem na
głowie, i rączką na fujarce... przynajmniej umarł naprawdę szczęśliwy.

Iwona

---
Avast.

145. Data: 2017-10-16 15:44:58

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No niestety, nastolatki też potrafią całkiem skutecznie odbierać sobie życie.
> :( Czy są wtedy w stanie zdrowia psychicznego? Nie sądzę.

To że ktoś ma jakieś problemy z psychiką w danym momencie, nie oznacza że jest
on chory psychicznie. Takie problemy mogą być spowodowane sytuacją życiową (np.
mobing, zdjagnozowanie u kogoś śmiertelnej choroby, długi), u nastolatków mamy
hormony, stresem, strachem, desperacją, samotnością... nie jest to żadna choroba
psychiczna, sensu stricte. Choroby psychiczne typu depresje czy schizofrenia
etc, to trochę inna para kaloszy; tam ludzie zabijają sie z powodu swojej
choroby a nie czynników zewnętrznych. Ale to już wchodzenie w kryminologię...

Iwona

---
Avast.

146. Data: 2017-10-16 17:09:20

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-16 o 15:29, WhiteD pisze:

> Fantastyczny widok to jest jak wchodzisz do pokoju a tam gościu z
> workiem na głowie, i rączką na fujarce... przynajmniej umarł naprawdę
> szczęśliwy.

Pracując długie lata na kolei nieraz widziałem "nieco" gorsze szczątki -
ludzie z "Czarnej Mańki" zastanawiali się jak zebrać tłuczeń z torowiska
na przestrzeni ok 100 metrów... :(
No, ale to nie jest temat na dywagacje okołopodwieczorkowe...
pozdr
Stefan

147. Data: 2017-10-16 21:15:55

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-16 o 15:05, WhiteD pisze:
> Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

> Bywa że interesują, w sumie ostatnio jednak były to raczej Legion i Gifted :D.
> Kryminalne - czasami, jeśli to nie science fiction.
Mnie raczej nie interesują, oprócz Komisarza Alexa (ze względu na
pieska). Czasami coś się nowego trafi, tzn film który mnie od pocztku
zainteresuje. 2 razy ogladałam w telewizji film The client (tak na
polski przetłumaczyli), który chyba jeszcze trzeci raz obejrzę. O
chłopcu, który poszedł do adwokatki i powiedział, że chce być jej
klentem. Z początku nie chciała mu pomóc, ale potem działali już
wspólnie. Więcej nie napiszę, bo polecam obejrzenie jeśli nie oglądałaś.
https://www.youtube.com/watch?v=Ir-JYfK55Ng
Pod tym linkiem film jest kiepskiej jakości, obraz rozmazany.
Tu ok:
https://www.cda.pl/video/9159013
> A ja nie zajmuje się kryminologią - bo to raczej psychologia - a
> kryminalistyką - generalnie brudna robota.
Pomerdało mi się, bo się nie znam :-(
> [...]
> wszystko cywile.
> U nas technik jest zawsze policjantem; w laboratoriach mogą być cywilni

No tak. Dzięki.

--
animka

148. Data: 2017-10-16 21:26:52

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-16 o 21:15, Animka pisze:

> [...]
> https://www.youtube.com/watch?v=Ir-JYfK55Ng
> Pod tym linkiem film jest kiepskiej jakości, obraz rozmazany.

Errata: skreślam:

" (tak na polski przetłumaczyli)". Zapomniałam wyciąć tekst z tutułem polskim.

--
animka

149. Data: 2017-10-16 22:43:02

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.10.2017 o 15:44, WhiteD pisze:

> [...]
> choroby, długi), u nastolatków mamy hormony, stresem, strachem,
> desperacją, samotnością... nie jest to żadna choroba psychiczna

Po pierwsze - choroba nie musi być nieuleczalna.
Po drugie - problemy (różne) mniejsze lub większe miewa każdy, ale nie
każdy się zabija. Samobójstwo to jednak przekroczenie bariery i
działanie wbrew najsilniejszemu determinantowi - zachowania życia. Może
się niestety zdarzyć, że taki nastolatek chce rzeczywiście "tylko"
zwrócić na siebie uwagę a, zupełnie niechcący, próba mu się powiedzie.
To chyba najstraszniejszy byłby przypadek.

> sensu stricte

Podobno masz jakiś licencjat.

Ewa

150. Data: 2017-10-16 23:57:29