Owoce/warzywa w USA - czemu sie tak szybko psuja???

11. Data: 2006-04-14 15:17:06

Temat: Re: Owoce/warzywa w USA - czemu sie tak szybko psuja???
Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal M" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message
news:e1nab4$ldt$1@inews.gazeta.pl...>
> Banany, jablka w koszyku na lodowce, cala reszta w lodowce.
> Zieleniny jeszcze nie kupuje bo stoluje sie na miescie, wiec narazie za
> bardzo
> mi nie jest potrzebna. Glownie owoce kupuje.

Na lodowce jest dosyc goraco - sprobuj w koszyku gdzes blisko okna, daleko
od zrodel ciepla.
A w ogole to tutaj jest taki wybor wszystkiego, ze nie nalezy ograniczac sie
do bananow i jablek...

> Ohio z marketow wypatrzylem tylko Walmart, Maijers i Kroger.
> Nie wiem bo jeszcze okolicznych terenwo zbytnio nie znam.

Kroger to niezly supermarket. Safeway (sczegolnie Marketplace) jest tez OK.
Bez wchodzenia w szczegoly - unikaj Walmart jak ognia piekielnego. W Meijr
mozna kupowac produkty markowe (tzw. brand names) - Friendship Farmer's
Cheese, taki prawie polski twarog, jest taki sam bez wzgledu czy zaplacisz
za niego $2.49 czy $2.99 - ale raczej nie warzywa czy owoce.
Z drozszych marketow polecam Whole Foods (wiem, ze jest jeden w Columbus) i
Wild Oats oraz Bristol Farms ((nie wiem, czy sa w Ohio.)
Jesli masz Trader Joe's w poblizu to polecam - szczegolnie jesli lubisz sery
i takie tam - niezbyt drogi. Lubiany przez europejczykow :-)))
Jesli masz uczciwy maly sklepik blisko siebie to warto nazwiazac
przyjacielskie kontakty choc z tym bywa roznie... (W duzych misatach i
zamozniejszych miejscach sa dobre male - niemalze butiki - spozywcze ale te
sa raczej drogie.) No a w sezonie to tylko na Farmer's Market (targach) ale
tez trzeba uwazac bo wiele produktow sprzedawanych na takich targach,
sczegolnie na poczatku/koncu sezonu -pochodzi z hurtowni. Dobrymi zrodlami
warzyw sa tez czasaami sklepiki etniczne (szczegolnie latynoskie i
azjatyckie.) Ciekawe - "polskie" w smaku - produkty mozne tez czesto dostac
w sklepikach/stoiskach z zywnoscia zydowska czy arabska.

Wbrew powszechnej opinii, W USA jest bardzo malo zywnosci modyfikowanej
genetycznie (w sensie "frankenfoods") ale praktycznie wszystkie owoce i
warzywa sprzedawane w przecietnym supermarkecie to odmiany hodowane ze
wzgledu na takie cechy jak wyglad oraz latwosc trasnportu i przechowywania a
nie ze wzgledu na ich ich jakosc smakowa. Stad smakuja jak drewno. Warto
wiec kupowac w sklepach z "organic food" (np. Whole Foods) lub w lepszym
supermarkecie z polek z organic food. Bedzie drozej, ale za to lepiej
smakuje :-)))
Uklony.

12. Data: 2006-04-14 15:44:40

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:
> Wbrew powszechnej opinii, W USA jest bardzo malo zywnosci modyfikowanej
> genetycznie (w sensie "frankenfoods") ale praktycznie wszystkie owoce i

Monsanto by sie obrazilo chyba.Calkowicie sie z toba nie zgadzam. 99%
kukurydzy, ktora idzie na pasze, jest GM. Tak samo z innymi roslinami na
pasze. Mieso z tych zwierzat nie jest zdrowe dla ludzi, a jednak sie je
sprzedaje. Wiele owocow i warzyw w supermarketach tez jest GM.

Latwo rozpoznac, jak owoce sa hodowane, bo maja naklejki. W Stanach
znaczenie numerkow na nich jest nastepujace:

Owoce i warzywa hodowane z uzyciem chemikaliow maja cztery numery
Owoce i warzywa zmienione genetycznie (GM) maja piec numerow i zaczynaja
sie od numeru 8
Owoce i warzywa hodowane ekologicznie maja piec numerow i zaczynaja sie
od numeru 9

W Ohio, ale gdzie?

MB

13. Data: 2006-04-14 17:01:46

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Apr 2006 08:44:40 -0700, Waćpanna lub waćpan Magdalena Bassett,
w wiadomości <news:443FC368.3050800@bluemoonlavender.com> zawarł, co
następuje:

> 99%
> kukurydzy, ktora idzie na pasze, jest GM. Tak samo z innymi roslinami na
> pasze. Mieso z tych zwierzat nie jest zdrowe dla ludzi, a jednak sie je
> sprzedaje.

Argumenty naukowe poproszę na tę niezdrowość mięsa. Najlepiej takie, których
publikacje można znaleźć w NCBI http://ncbi.nlm.nih.gov
Bo obryzgałam ze śmiechu monitor.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

14. Data: 2006-04-14 17:06:47

Temat: Re: OT Owoce/warzywa w USA - czemu sie tak szybko psuja???
Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <n...@b...com> wrote in message
> Monsanto by sie obrazilo chyba.Calkowicie sie z toba nie zgadzam. 99%
> kukurydzy, ktora idzie na pasze, jest GM. Tak samo z innymi roslinami na
> pasze.

W roku 2004 w calych Stanach Zjednoczonych.
45% kukurydzy, 85% soi i 76% bawelny.
Takze ok. 50% rzepaku a newt papaje na Hawaiach :-)))
Wg. Pew Initiative on Food and Biotechnology (at University Of Richmond)
http://pewagbiotech.org/resources/factsheets/display
.php3?FactsheetID=2
Polecam tez np. zrodla FAO, no chyba ze wolisz miotlarstwo jak np. tu
http://www.cqs.com/50harm.htm
(50 Harmful Effects of Genetically Modified Foods.)

> Mieso z tych zwierzat nie jest zdrowe dla ludzi, a jednak sie je
> sprzedaje.

Skad masz takie informacje? Jakies naukowe zrodla..?

> Wiele owocow i warzyw w supermarketach tez jest GM.

Jakies zrodla %..? Bo bardzo neiwiele procentowo...

> [...]
> sie od numeru 8
> Owoce i warzywa hodowane ekologicznie maja piec numerow i zaczynaja sie od

Naklejki NIE sa wymagane prawem w USA
http://www.cfsan.fda.gov/~dms/biolabgu.html
No i z analizy wszystkich owocow i warzyw (z Safeway) w domu wynika ze
wszystko trujace albo organiczne ale nic nie modyfikowane :-))) Kurcze,
chyba Safeway stal sie "organic " <bfg>

Na tematy emocjonalne ciezko dyskutowac racjonalnie, ale...przede wszystkim
tzw. nauka jest silnie polaryzowana na ten temat, czesto na bazie "wiary" i
"emocji" ale nie ma zadnych powaznych danych swiadczacych o szkodliwosci
tych modyfikacji genetycznych jest natomiast duzo spekulacji i obaw - mniej
lub bardziej racjonalnych - co do dlugoterminowych efektow modyfikacji
genetycznych, no ale nie zapominaj, ze niektorzy ludzie ciagle wierza, ze
ziemia jest plaska i ze zywnosc gotowana w kuchence mikrofalowej powoduje
raka. U podloza potepienia w czambul modyfikacji genetycznych lezy wiara,
ze zmiany genetyczne zachodzace "same z siebie" (choc nauka wie, ze one tak
naprawde "same z siebie" nie zachodza...) w procesie ewolucji sa zawsze
lepsze od zmian genetycznych wprowadzonych przez czlowieka. Z drugiej
strony masz polowe ludnosci swiata albo niedozywiona albo wrecz glodujaca
gdyz plesn wykonczyla caly zbior batatow w Afryce... Czy lepiej byloby
hodowac wszystko w sposob "naturalny" (cokolwiek to znaczy...) ..? Nie
wiem, ale - pamietajac "organic" z Polski - smiem watpic...

IMO (i nie tylko mojej) anybiotyki, pestycydy i hormony dodawane do wielu
produktow sa znacznie bardziej szkodliwe niz GM i ich efekty sa juz widoczne
w populacjach krajow "rozwinietych." Wiele produktow sprzedawanych w USA
jako "organic" zawiera ww szkodliwe skladniki, czesto w duzych ilosciach bo
"acid rain" pada takze na salate hodowana jako "organic" i zanieczyszczone
wody podskorne tez nie omijaja "organic" pol i ogrodow...

Zeby juz sprawe wyjasnic do konca, nie bronie tutaj jedzenia GM ale bronie
racjonalne myslenie i rozwage oparta na bazie nauki i rozumu.

15. Data: 2006-04-14 17:36:34

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

eM eL napisal(a):

> [...]
>hodowac wszystko w sposob "naturalny" (cokolwiek to znaczy...) ..? Nie
>wiem, ale - pamietajac "organic" z Polski - smiem watpic...

GM to jest ostatnie co im sie powinno doradzac. Ze wzgledu na koszta
takiej produkcji roslinnej.

>Zeby juz sprawe wyjasnic do konca, nie bronie tutaj jedzenia GM ale bronie
>racjonalne myslenie i rozwage oparta na bazie nauki i rozumu.

A wiesz ze, na poczatku XX-go wieku panowala naukowa moda na zbawienny
wplyw promieniowania na zdrowie? - ludzie pili wode radowa, itd. Teraz
z kolei panuje naukowa moda na szkodliwosc promieniowania....

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

16. Data: 2006-04-14 18:14:29

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:

> Zeby juz sprawe wyjasnic do konca, nie bronie tutaj jedzenia GM ale bronie
> racjonalne myslenie i rozwage oparta na bazie nauki i rozumu.

I o to chodzi. Racjonalne myslenie nie pozwala mi jesc warzyw
spryskiwanych Round-up lub wrecz Round-up Ready, jesli wiesz, co to
oznacza. Osobiscie widzialam pola spryskiwane roundup, na ktorych rosl
rzepak wlasnie Round-up ready. Wszystko naokolo, w rowach przy drodze,
pomiedzy rzedami, spalone przez chemikalia, a rzepak rosnie, wielki,
zdrowy. Z niego potem zrobia olej, ktorybedzie spozywany przez ludzi.
Czy chcesz mi powiedziec, ze ten olej nie zawiera w sobie substancji
rakotworczych?

Racjonalne myslenie i rozwaga oparta na bazie nauki i rozumu powoduje,
ze wszedzie, gdzie mieszkam, wyszukuje farmerow, ktorzy produkuja
ekologiczne jedzenie, zaprzyjazniam sie z nimi, i tam sie zaopatruje w
nabial, mieso i warzywa, ktorych sama nie hoduje.

Racjonalne myslenie nie pozwala mi karmic psa pasza, ktora jest
genetycznie modyfikowana, bo zalezy mi na tym, zeby przezyl swoje lata,
zeby nie nabawil sie raka, itd.

Racjonalne myslenie powoduje, ze czytam, ze uczestnicze w sympozjach
farmerskich na tematy ekologiczne, ze cala uprawa na naszej farmie jest
w 100% naturalna. Czy uwazasz, ze przesadzam?

MB

17. Data: 2006-04-14 18:22:08

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana wrote:

> [...]
> następuje:

> Argumenty naukowe poproszę na tę niezdrowość mięsa. Najlepiej takie, których

Smiech to zdrowie. I tego Ci zycze, jesli nie zwracasz uwagi na to, skad
pochodzi Twoja zywnosc.
MB

18. Data: 2006-04-14 18:30:33

Od: "Rafal M" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon\(k\)a <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> polskie prawo jazdy jest wazne 90 dni, mozesz jezdzic autem.

Wiem, tylko najpierw musze autko kupic, a jak mi policzyli ubezpieczenie przy
prawku polskim i miedzynarodowym to podziekowalem ;p Poczekam na stanowe ;)

Pozdrawiam
Rafal

19. Data: 2006-04-14 18:45:33

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal M napisał(a):

> Wiem, tylko najpierw musze autko kupic, a jak mi policzyli ubezpieczenie przy
> prawku

Może takie niedrogie?
http://www.allegro.pl/item98020350_super_autko_zdaln
ie_sterowane_30cm.html
--
pa, BBjk

20. Data: 2006-04-14 18:46:02

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana wrote:

> [...]
> następuje:

> Argumenty naukowe poproszę na tę niezdrowość mięsa. Najlepiej takie, których

Naukowe argumenty...
Dwa podstawowe:

1. Allergeny powodujace coraz wiecej uczulen (30 lat temu uczulone
dziecko bylo rzadkoscia, a teraz?)

2. Przenoszenie przez mieso odpornosci na antybiotyki (transfer of
antibiotic resistance markers),

Ale GM to nie tylko czyste mieso, ale i tez geny zwierzece wystepujace w
roslinach - ciekawe, co na to weganie?

No i najgorsze ze wszystkiego to wyniszczanie flory i fauny przez "
transfer of transgenes through cross-pollination, unknown effects on
other organisms (e.g., soil microbes), and loss of flora and fauna
biodiversity" czego po polsku jakos nie potrafie, sorry.

to tylko takie podstawowe argumenty. Nie chce mi sie kopac po
internecie, bo i tak Cie nie przekonam, a sama wiem, w jaki stanie
zdrowotnym jestem ja, jedzaca zdrowe jedzenie od wielu lat, i moi
rowiesnicy tego nie przestrzegajacy.

Magdalena Bassett

Mazurek cytrynowy na Wielkanoc 2006
robot kuchenny
Życzenia
lekki tort brzoskwiniowy-Wielkie żarcie
Fotorelacja z wędzenia szynki na Wielkanoc.