Parowki

1. Data: 2003-07-07 09:47:46

Temat: Parowki
Od: Sebastian Maliszczak <S...@c...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam sporo parowek, kolo 15 sztuk i nie bardzo mam pomysl co z nimi
zrobic. Ma ktos jakis pomysl na jakas smaczna potrawe jaka moge z jej
zrobic. Normalnie robilem z tego taka zupke parowkowo-pieczarkowa ale
mam ochote na jakas odmiane. Czekam na propozycje od zawsze niezawodnych
grupowiczow.
--
S...@c...krakow.pl

1. Data: 2003-07-07 09:54:21

Temat: Re: Parowki
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sebastian Maliszczak napisał:
> [...]
> zrobic. Normalnie robilem z tego taka zupke parowkowo-pieczarkowa ale
> mam ochote na jakas odmiane. Czekam na propozycje od zawsze niezawodnych
Ostatnio cos takiego robilam. Danie obiadowo-kolacyjne.
6-7 parowek (takich srednich jak z Morlin np)
1 duza cebula
kilka plastrow boczku
maly koncentrat pomidorowy
przyprawy:sol, pieprz kajenski oraz papryka slodka.

Parowki jesli dlugie przekroic na pol. Kazdy z koncow naciac na krzyz.
Cebule dosc duza pokroic w drobna kostke. Boczek pokroic tez w drobna
kostke. Wrzucic boczek na patelnie niech sie wytopi. Dorzucic cebule a
po chwili parowki. Gdy parowki sie zrumienia i powyginaja wyciagnac je
na talerzyk.
Na patelnie dodac troszke wody - okolo lyzki i maly koncentrat z puszki.
Wymieszac wszystko i niech zgestnieje troszke. Doprawic do smaku
pieprzem kajenskim oraz papryka slodka. Jak ktos soli to sola ;).
Zamieszac. Wrzucic parowki do sosu, poddusic okolo minuty. Dawac na
talerzyki i jesc z chlebem.

Mozna to tez zrobic z pomidorami, mozna wkroic papryke tez i poddusic.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-07 10:18:32

Od: Tomek Głowacki <tomek@_wywalto_pseinfo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Maliszczak wrote:
> [...]
> zrobic. Normalnie robilem z tego taka zupke parowkowo-pieczarkowa ale
> mam ochote na jakas odmiane. Czekam na propozycje od zawsze niezawodnych

Ja bym np. wykonał zapiekankę. Ziemniaczki, najlepiej parówki starte na
tarce na dużych oczkach, ser żółty, podsmażona cebulka papryka i
pomidory z czosnkiem, można wrzucić pokrojone oliwki, ładnie
poprzekładać w żaroodpornym (najlepiej: parówki i warzywa, ziemniaki,
ser, znowu parówki i warzywa,ziemniaki) , dobrze zaostrzyć, przyprawić
bazylią, tymiankiem (bądź po prostu mieszanką prowansalską), do pieca
mocno rozgrzanego, piec z 20 minut, potem posypać serem jeszcze z 5
minut i gotowe.

Mi smakuje, szczególnie te starte parówki wymieszane z warzywami i
zapieczone. Aha, jak ktoś nie lubi ziemniaków w zapiekance, to może być
makaron lub ryż. Też wychodzi super.

Pozdrawiam,
Tomek

1. Data: 2003-07-07 10:48:56

Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba wirtualnie znana, jako "walkie!" napisała:

[...]
::
:: Mozna to tez zrobic z pomidorami, mozna wkroic papryke tez i
:: poddusic.

Można też zrobić wszystko tak, jak powyżej i zanim zrobisz sos i
polejesz tym sosem wbić na patelnię jajko " sadzone" bezpośrednio na te
obsmażone parówki z dodatkami i to wszystko dopiero polać sosem!

***Tashunko***

1. Data: 2003-07-07 11:23:06

Od: "Dominika R" <n...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna zrobic nalesniki z parowkami.

Zwykle nalesniki smarujemy ketchupem, wkladamy parowke i pokrojonego w
talarki pora, zawijamy, na patelnie i gotowe.

Dominika R

1. Data: 2003-07-07 11:59:04

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobic. Normalnie robilem z tego taka zupke parowkowo-pieczarkowa ale
> mam ochote na jakas odmiane. Czekam na propozycje od zawsze niezawodnych

Najpopularniejsze sa u mnie parowki w sosie pom.:
puszka pomidorow bez skory
parowki
bazylia
chili

Wszystko na patelnie, zjadac ze swiezym chlebem ;-)

Inne co, to byla wykwintna przystawka na aleganckiej imprezie - tez chcialam
takie raz zrobic, ale kolezanki przyniesly tyle zarcia, ze zrezygnowalam:
ciasto francuski mrozone rozmrozic, pociac na paski tak, zeby dalo sie w nie
zawinac parowke, pomazac po wierzchu jajem i posypac ziolami prowansalskimi -
do piekarnika az rumiane. Bylo pycha.

Acha, jeszcze jakas potrawke ala gulasz mozna.
I jeszcze, o profanacjo, pizze - u mnie z parowkami i kiszona kapusta, ale ja
to dziwna jestem ;-)

Kot

1. Data: 2003-07-07 12:07:33

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobic. Normalnie robilem z tego taka zupke parowkowo-pieczarkowa ale
> mam ochote na jakas odmiane. Czekam na propozycje od zawsze niezawodnych

U mnie w rodzinie furrore zrobil przepis na parowki w ciescie:

200 g twarozku homogenizowanego (naturalnego)
6 lyzek mleka
6 lyzek oleju
1 lyzeczka soli
300 g maki
1 proszek do pieczenia

Z powyzszych skladnikow zagniesc ciasto, dokladnie wyrobic i rozwalkowac
cieniutko jak na pierogi. Pokroic na prostokaty w zaleznosci od wielkosci
parowek. Najlepsze sa male (krotkie) parowki, ja stosuje zazwyczaj Pyszne z
Morlin. Zawijac parowki w ciasto i piec w piekarniku na zloty kolor (ok. 220
stopni).
Mozna parowki owinac plastrem sera, co znacznie podwyzszy walory smakowe,
jednakze ser lubi wyplywac. Mozna tez na parowki polozyc po plasterku sera.
Podawac z keczupem lub majonezem lub musztarda, jak kto lubi!
Z "pysznymi" z tego ciasta wychodzi ko. 12 szt.

Zapewniam, ze to pyszne danie.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-07-07 12:11:48

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludziska!

A mata może gdzieś przepis na sos chrzanowy do parufkuf właśnie? (na ciepło
taki)
Gdzieś mi się wziął i zgubił :(

[Najgorzej jest upaść na duchu
wybijając sobie zęby]

1. Data: 2003-07-07 12:12:25

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam sporo parowek, kolo 15 sztuk i nie bardzo mam pomysl co z nimi
> zrobic.

Coś w rodzaju leczo? Cebula, czosnek, pomidory, papryka, cukinia/kabaczek i
do tego parówki właśnie?
O.

1. Data: 2003-07-07 12:17:13

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ach ach, zapomnialam o innej pysznej przekasce - parowki zawiniete w plaster
boczku wedzonego razem ze sliwka suszona i podpiekane w piekarniku do
zrumienienia boczku. Swietne, goraco polecam.

Kot

Zupa cebulowa [P] i relacja
pożądam sernika
[popmocy!!] pasteryzacja-ogorki