Re: Pasta z bazylii lub pesto

Data: 2004-05-11 13:04:20
Temat: Re: Pasta z bazylii lub pesto
Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl>

Użytkownik "Zuzel" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
news:c7pukr$94n$1@nat.4pr.pl...
> Dziękuję za przepis!
>
> Pastę z bazylii czasem można nabyć w sklepie, to taka bazylia połączona z
> oliwą i czymś jeszcze... no właśnie nie wiem z czym... i nie jest to
> pesto...
> Poza tym zastanawiam się, jeśli zmiksuję bazylię, dodam sól i oliwę, włożę
> do słoika, to ile taka mieszanka może stać? Co zrobić żeby przedłużyć jej
> żywot? Zawekować? Zupełnie się na tym nie znam... Pomóżcie!

Ja zalewam całę liście bazylii olejem słonecznikowym. Stoi to całą zimę w
lodówce i jest oki. A olej nabiera wspaniałego bazyliowego aromatu (i o to
chodzi).
Myślę, że skoro zarówno oliwa jak i sól mają właściwości konserwujace, to
nic się nie powinno dziać z Twoją miksturą. Najlepiej poeksperymentować. Na
pewno powinno stać w ciemnym, chłodnym miejscu... Może ktoś coś doda...
Pozdrawiam, Agata