Re: Piękny pogrzeb

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Piękny pogrzeb
Date: Wed, 15 Aug 2018 12:56:41 -0500
<f...@g...com>
<5b7013b7$0$601$65785112@news.neostrada.pl> <pkp68t$rhf$1@dont-email.me>
<pkpm1r$j4k$1@dont-email.me> <pkpmju$lss$1@dont-email.me>
<5b706483$0$601$65785112@news.neostrada.pl> <pkqd6i$3mg$1@dont-email.me>
<5b712365$0$671$65785112@news.neostrada.pl> <pkt7eb$ak6$1@dont-email.me>
<5b727820$0$590$65785112@news.neostrada.pl> <pkvqp2$9ks$1@dont-email.me>
<5b740068$0$592$65785112@news.neostrada.pl>

"Kviat" wrote in message news:5b740068$0$592$65785112@news.neostrada.pl...

> A jest?

> Albo jesteś teoretykiem, albo sam nie wiem co.
> http://m.krakow.eska.pl/newsy/tepa-pala-pierd-nij-si
e-w-leb-firma-z-wolbromia-traktuje-pracownikow-z-ukr
ainy-jak-smieci/722497

> Przepisy mu nie pomogły.
> Czyli co proponujesz? Ma zacisnąć zęby i pracować dalej?

No mają podejście dokładnie takie jakie Ty tutaj prezentujesz.

> Nawet nie wiem jak to skomentować.
> Takiej bzdury dawno nie czytałem. Gdzieś to wyczytał, że restauracje to
> miejsca pracy tymczasowej dla młodych ludzi? I jaki to w ogóle ma związek?
> Młodzi ludzie też palą.
>
> To, że niektórzy właściciele tak traktują swoje restauracje, jako miejsce
> pracy tymczasowej, to nie znaczy, ze restauracje służą do pracy
> tymczasowej dla młodych ludzi.
> Szanujące się restauracje nigdy nie zatrudnią młodego, bez doświadczenia,
> który chce sobie dorobić przez miesiąc i uciec.
> I nie, jadłodajnie KFC czy McDonalds to nie są restauracje.

Chodziło mi o to, że rotacja pracowników jest duża, nie idzie się
robić tam 30 letniej kariery jako kelnerka i ludzie niepotrzebnie
znosiliby dym tytoniowy w imię niepotrzebnego ułatwienia dla
palących i zatrucia życia niepalącym.

> [...]
> regulacjach zarówno _w_jedną_ jak i _drugą_ stronę jest bez sensu.
>
> Jest różnica między fabryką, a restauracją. Chociażby w ilości
> zatrudnionych pracowników.
> Klient palący czy niepalący nie wybiera "portfelem" fabryki, restaurację
> tak.
> Właściciel restauracji powinien mieć wybór, czy chce mieć klientów
> palących, czy niepalących i odpowiednio do tego powinien mieć możliwość
> wybrać sobie pracowników, którzy z własnej woli, w pełni świadomie,
> decydują się na pracę w restauracji dla palących lub niepalących.

Z własnej woli się nie pracuje tylko z potrzeby zarobienia pieniędzy...
Tak jak przytoczeni przez Ciebie pracownicy firmy przewozowej
tak samo pracownicy restauracji nie mają często dużego wyboru
miejsca pracy i dobrze jest że nie muszą wąchać dymu papierosowego.

> Dlatego właśnie odniosłem się do tego:
> "a potem my wszyscy jako społeczeństwo będziemy płacić kosztami pomocy
> medycznej"
>
> Nadal, pomimo obowiązku zapinania pasów, społeczeństwo ponosi te koszty,
> nawet, gdy ktoś tych pasów nie zapnie.

Nie myśl zero-jedynkowo.
Dzięki pasom i poduszkom społeczeństwo ponosi MNIEJSZE koszty.

> Dziś, gdy pasów ktoś nie zapnie, też.

Ale zapnie...

> Nadal nie widzę związku z restauracjami dla palących lub niepalących.

Zakaz palenia w miejscach publicznych, sklepach, restauracjach między
innymi ma zapewnić z jednej strony czyste powietrze dla tych, którzy
z jakichś względów przymuszeni się do przebywania w restauracji
a z drugiej strony utrudnić celowo palaczom życie aby zniechęcić ich
do palenia, co jest niezdrowym nałogiem obciążającym społeczeństwo
kosztami medycznymi których można uniknąć redukując ilość nałogowców.