Re: Piękny pogrzeb

Subject: Re: Piękny pogrzeb
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<f...@g...com>
<5b7013b7$0$601$65785112@news.neostrada.pl> <pkp68t$rhf$1@dont-email.me>
<pkpm1r$j4k$1@dont-email.me> <pkpmju$lss$1@dont-email.me>
<5b706483$0$601$65785112@news.neostrada.pl> <pkqd6i$3mg$1@dont-email.me>
<5b712365$0$671$65785112@news.neostrada.pl> <pkt7eb$ak6$1@dont-email.me>
<5b727820$0$590$65785112@news.neostrada.pl> <pkvqp2$9ks$1@dont-email.me>
<5b740068$0$592$65785112@news.neostrada.pl> <pl1pgm$b4h$1@dont-email.me>
From: Kviat
Date: Thu, 16 Aug 2018 10:15:11 +0200

W dniu 2018-08-15 o 19:56, Pszemol pisze:
> [...]
e-w-leb-firma-z-wolbromia-traktuje-pracownikow-z-ukr
ainy-jak-smieci/722497

> No mają podejście dokładnie takie jakie Ty tutaj prezentujesz.

Raczej nie. Albo czegoś nie zrozumiałeś.
To Ty chcesz żeby pracował dalej, a ja proponuję, żeby zmienił pracodawcę.

> Z własnej woli się nie pracuje tylko z potrzeby zarobienia pieniędzy...

Ja nie piszę o republice bananowej, w której do pracy w kopalni zmusza
się dzieci.
W normalnym kraju masz wybór gdzie chcesz pracować.

> Tak jak przytoczeni przez Ciebie pracownicy firmy przewozowej
> tak samo pracownicy restauracji nie mają często dużego wyboru
> miejsca pracy

Mają.
Dodatkowo, skoro to (w/g Ciebie) pracownik sezonowy i chce sobie tylko
dorobić przez miesiąc czy dwa, to mu to zwisa, czy to będzie restauracja
czy wykładanie towaru na półkach w sklepie albo i co innego.

> i dobrze jest że nie muszą wąchać dymu papierosowego.

Mogliby wybrać (gdyby to właściciel decydował, a nie urzędnik)
restaurację z zakazem palenia.

> Nie myśl zero-jedynkowo.
> Dzięki pasom i poduszkom społeczeństwo ponosi MNIEJSZE koszty.

Nie myśl zero-jedynkowo.
Gdyby tylko o koszty chodziło, to dawno by ten problem rozwiązano.

> Zakaz palenia w miejscach publicznych, sklepach,

Dlatego nie rozmawiamy o miejscach publicznych, bo to oczywistość, chleb
i mleko trzeba kupić.

> restauracjach między
> innymi ma zapewnić z jednej strony czyste powietrze dla tych, którzy
> z jakichś względów przymuszeni się do przebywania w restauracji

Nie ma przymusu przebywania w restauracji. W wolnym kraju zawsze lepiej
mieć wybór, niż nie mieć i wybrać taką, która Ci się podoba.
W Niemczech możesz sobie iść przez miasto i zwiedzając pić piwko, w
Polsce dostaniesz mandat, niezależnie od tego czy jesteś żulem sikającym
w bramie, czy normalnie odpoczywasz po pracy czytając gazetę na ławce w
parku.
W Niemczech masz wybór, czy chcesz piwko wypić, w Polsce wyboru nie masz.
Zapędy urzędników do regulowania wszystkiego co się da, każdego elementu
życia, trzeba hamować, a nie wspierać.

> a z drugiej strony utrudnić celowo palaczom życie aby zniechęcić ich
> do palenia, co jest niezdrowym nałogiem obciążającym społeczeństwo
> kosztami medycznymi których można uniknąć redukując ilość nałogowców.

Od tego jest edukacja, a nie zakazy i nakazy.
Tak samo jak zakazy nie spowodują, że ludzie przestaną dokonywać
aborcji. Schodzą jedynie do podziemia, albo _mając_wybór_ jadą za granicę.
Po wprowadzeniu zakazów powstawały w restauracjach "kluby palacza" tylko
dla członków. Do takiego "klubu" zapisywałeś się przy wchodzeniu do
restauracji.

Spadek palaczy w ostatnich latach został spowodowany przez większą
świadomość. Zakazy w restauracjach miały na to znikomy wpływ, bo ludzie
palący zwyczajnie wychodzili (nadal wychodzą) przed drzwi i już.
Pracownicy robią to samo.

Pozdrawiam
Piotr