Re: Piękny pogrzeb

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Piękny pogrzeb
Date: Thu, 16 Aug 2018 13:41:32 -0500
<5b7013b7$0$601$65785112@news.neostrada.pl> <pkp68t$rhf$1@dont-email.me>
<pkpm1r$j4k$1@dont-email.me> <pkpmju$lss$1@dont-email.me>
<5b706483$0$601$65785112@news.neostrada.pl> <pkqd6i$3mg$1@dont-email.me>
<5b712365$0$671$65785112@news.neostrada.pl> <pkt7eb$ak6$1@dont-email.me>
<5b727820$0$590$65785112@news.neostrada.pl> <pkvqp2$9ks$1@dont-email.me>
<5b740068$0$592$65785112@news.neostrada.pl> <pl1pgm$b4h$1@dont-email.me>
<5b75328f$0$686$65785112@news.neostrada.pl>

"Kviat" wrote in message news:5b75328f$0$686$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
e-w-leb-firma-z-wolbromia-traktuje-pracownikow-z-ukr
ainy-jak-smieci/722497

> Raczej nie. Albo czegoś nie zrozumiałeś.
> To Ty chcesz żeby pracował dalej, a ja proponuję, żeby zmienił pracodawcę.

Kiedy zrozumiesz, że pracy nie ma dla wszystkich?
Że nie każdy może wybierać miejsce pracy jak Ty wybierasz skarpetki?
Kiedy zrozumiesz że wypracowaliśmy sobie JAKO SPOŁECZEŃSTWO
minimum jakie musi spełniać miejsce pracy w cywilizowanym kraju?
Ciągle siedzisz w XIX-wiecznym krwiożerczym kapitaliźmie.

> Ja nie piszę o republice bananowej, w której do pracy w kopalni zmusza się
> dzieci.
> W normalnym kraju masz wybór gdzie chcesz pracować.

W normalnym kraju takie miejsca pracy są raportowane tam gdzie
trzeba i dostają karę za karą aż nie zmienią postępowania.

> Mają.
> Dodatkowo, skoro to (w/g Ciebie) pracownik sezonowy i chce sobie tylko
> dorobić przez miesiąc czy dwa, to mu to zwisa, czy to będzie restauracja
> czy wykładanie towaru na półkach w sklepie albo i co innego.

Nie zwisa mu.

> Mogliby wybrać (gdyby to właściciel decydował, a nie urzędnik) restaurację
> z zakazem palenia.

Nie było takich restauracji.

> Nie myśl zero-jedynkowo.
> Gdyby tylko o koszty chodziło, to dawno by ten problem rozwiązano.

Dawno go rozwiązano przecież.

> Dlatego nie rozmawiamy o miejscach publicznych, bo to oczywistość, chleb i
> mleko trzeba kupić.

> Nie ma przymusu przebywania w restauracji. W wolnym kraju zawsze lepiej
> mieć wybór, niż nie mieć i wybrać taką, która Ci się podoba.

Wybór o którym piszesz jest iluzoryczny.
Czy ja miałem wybór będąc w Mediolanie nie wąchać papierosów?
Nie miałem. W każdej restauracji w ogródkach wolno było palić.

> W Niemczech możesz sobie iść przez miasto i zwiedzając pić piwko, w Polsce
> dostaniesz mandat, niezależnie od tego czy jesteś żulem sikającym w
> bramie, czy normalnie odpoczywasz po pracy czytając gazetę na ławce w
> parku.

No cóż... może się to zmieni kiedyś - na razie nie ma u nas kultury picia.
I trudno aby zakaz dotyczył tylko "żuli" :-)

> W Niemczech masz wybór, czy chcesz piwko wypić, w Polsce wyboru nie masz.
> Zapędy urzędników do regulowania wszystkiego co się da, każdego elementu
> życia, trzeba hamować, a nie wspierać.

W Niemczech masz dużo więcej reguł - to bardzo restrykcyjne, policyjne
państwo = jesteś wybiórczy.

> Od tego jest edukacja, a nie zakazy i nakazy.

Jedno i drugie możemy iść wielotorowo.

> Tak samo jak zakazy nie spowodują, że ludzie przestaną dokonywać aborcji.
> Schodzą jedynie do podziemia, albo _mając_wybór_ jadą za granicę.
> Po wprowadzeniu zakazów powstawały w restauracjach "kluby palacza" tylko
> dla członków. Do takiego "klubu" zapisywałeś się przy wchodzeniu do
> restauracji.

Co ma aborcja do palenia? Aborcja to prywatna sprawa kobiety lub
jej i jej partnera - nie moja. Palenie dotyczy mnie, bo ja wącham smród.
I ja płacę za ich przewlekłe choroby płuc, zawały serca i nowotwory płuc.

I bardzo dobrze - to już wystarcza!