Re: Piękny pogrzeb

Subject: Re: Piękny pogrzeb
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<5b7013b7$0$601$65785112@news.neostrada.pl> <pkp68t$rhf$1@dont-email.me>
<pkpm1r$j4k$1@dont-email.me> <pkpmju$lss$1@dont-email.me>
<5b706483$0$601$65785112@news.neostrada.pl> <pkqd6i$3mg$1@dont-email.me>
<5b712365$0$671$65785112@news.neostrada.pl> <pkt7eb$ak6$1@dont-email.me>
<5b727820$0$590$65785112@news.neostrada.pl>
<5b729248$0$597$65785112@news.neostrada.pl> <pkvqsh$a4k$1@dont-email.me>
<5b740259$0$623$65785112@news.neostrada.pl> <pl1p1j$85n$1@dont-email.me>
<5b751880$0$596$65785112@news.neostrada.pl> <pl4g29$rc$1@dont-email.me>
From: Kviat
Date: Thu, 16 Aug 2018 22:57:30 +0200

W dniu 2018-08-16 o 20:33, Pszemol pisze:

> Może bym nie zapłacił... jak wielu innych ludzi, zwłaszcza młodych,

Nie czuję się odpowiedzialny za to, za co byś nie zapłacił, albo za to,
za co nie zapłaciliby inni młodzi ludzie. Nikomu do kieszeni nie zaglądam.

Po prostu nie zgadzam się z Twoją tezą, że producenci samochodów
walczyliby na "kto wyprodukuje mniej wypasione, czyli mniej bezpieczne
auto" wygrywa, więc trzeba to uregulować urzędowo, żeby produkowali
coraz bardziej wypasione.

Nie trzeba. Produkowaliby coraz bardziej wypasione i coraz bardziej
bezpieczne, tak jak inni producenci wszystkiego innego np. smyrofonów
(tak, w smyrofonach bezpieczeństwo też jest ważne, nie tylko przegrzanej
baterii), bo tego oczekują klienci i tak działa psychologia. Klientów do
kupna zachęca się wartością dodaną, a nie ogołacając produkt, czy to z
funkcjonalności, czy z bezpieczeństwa.

> Bo Ty myślisz, że jesteś wysepką na odludziu

Nie. Wręcz przeciwnie.
Dlatego właśnie popieram np. obowiązkowe zapinanie pasów, żeby w razie
zderzenia delikwent nie przeleciał przez szybę do mojego auta i mnie nie
zabił swoją głową, pomimo tego, że ja pasy zapinam.

Zdaję sobie sprawę na co mam wpływ, a na co nie.
Do restauracji która mi nie pasuję mogę nie wejść, a na drodze nie wiem
kogo spotkam.
Mam wrażenie, że się powtarzam... i nie wiem dlaczego muszę jeszcze raz
to samo tłumaczyć, że to zasadnicza różnica.

> - a ja wolę aby auto
> za mną miało ABS z urzędu, aby mi ktoś w tyłek nie wjechał...

A ja wolę, żeby ludzie kupowali ABS z własnej woli, świadomie, a nie
żeby byli do tego przymuszani przez urzędnika. I co z tego? To
kompletnie bez związku...

Więc jeszcze raz powtórzę, nie popadam w paranoję, bo zdaję sobie sprawę
z rzeczywistości, czyli porażkę edukacji, która zamiast uczyć ludzi
myślenia uczy religii i nie uczy krytycznego myślenia. Dlatego jak
najbardziej akceptuję pewien zakres obostrzeń urzędniczych.
I dlatego, że nie mam paranoi, równocześnie nie akceptuję nadgorliwości
urzędniczej w przypadkach kompletnie nieuzasadnionych.

> Bo żyjesz w dużym mieście i masz wybór?

Czyli jak żyjesz w małym mieście nie masz wyboru i zmuszają Cię do
chodzenia do jedynej restauracji?

A jak w ogóle w jakiejś wsi nie ma restauracji, to trzeba urzędowo
nakazać jej utworzenie, no bo przecież nie może byś tak, żeby
mieszkaniec jakiejś wsi nie mógł pójść do restauracji...

Zauważyłeś, że nie w każdej miejscowości jest kino? I co teraz?

To właśnie nazywam paranoją.

palic-w-restauracjach-Czy-na-pewno-2438003.html

czy-przedsiebiorcow-2156145.html

-restauracji/

> I co z tego co przeczytałeś tutaj wynika dla Ciebie?

Ale zrozumiałeś, że napisałeś nieprawdę, cytuję: "Nie ma restauracji dla
palących i niepalących i nigdy ich nie było"?

Pozdrawiam
Piotr