Re: Pierwszy raz - (o interpretacji postu)

From: "RobertSA" <u...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Pierwszy raz - (o interpretacji postu)
Date: Fri, 2 Apr 2004 19:46:15 +0200
<1...@a...coca.cola> <c4euaj$ab8$1@news.onet.pl>
<15peqo1b9ichi$.dlg@always.coca.cola> <c4fbat$gcc$1@news.onet.pl>
<1...@a...coca.cola> <c4h2m8$l93$1@serwus.bnet.pl>
<c4hj2g$1se$1@opal.icpnet.pl> <c4hljb$cuf$1@serwus.bnet.pl>
<c4hoka$48a$1@opal.icpnet.pl> <c4hqqb$u2j$1@serwus.bnet.pl>
<c4hvhq$728$1@opal.icpnet.pl> <c4it1b$84k$1@serwus.bnet.pl>
<c4j0t1$imh$1@opal.icpnet.pl> <c4j46k$pgg$1@serwus.bnet.pl>
<c4jjh2$v12$1@opal.icpnet.pl> <c4jkmd$mu7$1@serwus.bnet.pl>
<c4jlor$1i6$1@opal.icpnet.pl> <c4jmt3$qqd$1@serwus.bnet.pl>
<c4jt4l$f7v$1@opal.icpnet.pl> <c4k04b$bt7$1@serwus.bnet.pl>
<c4k2og$j7v$1@opal.icpnet.pl> <c4k52g$jpv$1@serwus.bnet.pl>

c4k52g$jpv$...@s...bnet.pl,
nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl>:

> Chyba zacznę bić głową w biurko :). Myślałam, że wyraziłam się już
> jasno, że ton głusu, akcent, artykułowanie/wzmacnianie jakiś słów,
> głosek uważa się za komunikację niewerbalną.

> Na tyle ile radzę sobie z
> angielskim znalazły się te sforumowania w przytoczonym tekście.

Ja tam naprawde nie widze nic o artykułowaniu.
Nie wiem tez, o co chodzi wyzej Ci we "wzmacnianiu głosek".

> Jasne, że mogłeś nie zrozumieć. Tak jak ja błędnie wtrąciłam słowo dla
> Ciebie niezrozumiałoe, które wprowadziło niepotrzebne zamieszanie. Ale
> jeśli już Ci wyjaśniłam, mogłeś po prostu to uszanować, a nie
> udawadniać moją w Twoim mniemaniu niewiedzę. Jeśli czegoś nie wiem,
> to chyba zauważyłeś, że jestem szczera i do tego przyznaję.

Szczerze mówiąc, to nie bardzo. W tym wątku przynajmniej - w mojej ocenie -
usiłujesz przedstawić mocno mylące poglądy jako ogólnie obowiązujące i jesli
staram sie je sprostowac, to twierdzisz, ze ja "nie wierze". Poniewaz to
jest grupa sci, a akurat tak sie zlozylo, ze tym zagadnieniem sie zajmuje
profesjonalnie, stad takie moje odpowiedzi.

> z chęcią się kiedyś przyjrzę, ale mam teraz parę pilnych artykułów do
> próby przetłumaczenia, a to u mnie trwa i trwa. Trwa i trwa. A i tak
> nie mam gwarancji, że dobrze przetłumaczę.

W tym tkwi Twoj problem - nie tlumacz, tylko czytaj. Bedzie latwiej :)

> Tak to jest jak się
> skończyło edukację z angielskiego na poziomie szkoły średniej.

Na lektoracie nic sie nie nauczysz i tak.

> Problem w tym, że większość fachowej literatury (z psychologii) jest
> właśnie po angielsku.

Jak prawie kazdej :)

> Jak sam przeczytasz, daj znać co ciekawego się dowiedziałeś. I jak
> jest rola komunikacji niewerbalnej wg autorów powyższego artykułu.

To jest akurat rozdzial ksiazki.
A rola jest taka, jaka podalem na poczatku watku: najczesciej uzupelniajaca
dla werbalnej, choc bywa i odwrotnie. Co bede streszczal - sama przeczytaj
:)

> Jeśli szukasz tej artykulacji, o której Ty mówiłeś, to nic dziwnego,
> że nie znalazłeś.

Niepotrzebnie relatywizujesz ogólnie uznane terminy, IMHO.

--
Robert