Strona główna Grupy pl.rec.kuchnia Pół tony najlepszej nie tylko w Polsce ale i na świecie kiszonej kapusty przyjedzie do Słupska na sylwestrowy bigos!!! Re: Pół tony najlepszej nie tylko w Polsce ale i na świecie kiszonej kapusty przyjedzie do Słupska na sylwestrowy bigos!!!

Data: 2014-12-21 22:10:30
Temat: Re: Pół tony najlepszej nie tylko w Polsce ale i na świecie kiszonej kapusty przyjedzie do Słupska na sylwestrowy bigos!!!
Od: Trefniś <t...@m...com>

W dniu .12.2014 o 21:06 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> Nie, zupełnie nie, wręcz przeciwnie. Tutaj są różni "my", a może nawet
> są tylko same "ja". W niczym nie przeszkadza to w prowadzeniu dyskusji.
> Bo przecież dyskusja dopiero wtedy nie jest jałowa, gdy po różnych jej
> stronach znajduja się różne "my". Ale wymaga to wyrzeczenia się postawy,
> że "moje jest najmojsze".

Ależ Twoje niewłaściwe cytowanie spowodowało, że czujesz się skrytykowany!
Tylko i wyłącznie ZZZ zarzucam, że próbuje tworzyć jakieś getta - "XL nie
odpowiadamy"...
Do tego "ludzie kulturalni" - w opozycji do tych, którzy rozmawiają z
każdym (skoro to grupa dyskusyjna).
Wyłącznie do tego się odniosłem.

Jeśli ktoś chce rozmawiać _wyłącznie_ z myślącymi podobnie, należy
wyłącznie mu współczuć.
To duszenie się we własnym sosie, żeby użyć kulinarnego porównania.
A z wielości i różnicy poglądów rodzą się rzeczy nowe, to jest motor
postępu!

> [...]
> czy o inne poglądy. Ja tych poglądów nawet dobrze nie znam -- wystarczy
> mi ta obmierzła forma, ta powłoka obrzydliwa, ten sposób bycia plugawy,
> by nie mieć nijakiej ochoty na kontakt z wnętrzem. Na tej grupie nie
> musiałem nawet podejmować prób, wystarczyły mi doświadczenia z innej.
> To nie jest moje skarżenie się -- nie przeszkadza mi obrzucanie mnie
> inwektywami, ani rzucanie grubiańskich uwag pod moim adresem. Na to
> jestem uodporniony i całkiem nieczuły. Szkoda mi tylko, że innym się
> zdarza mieć większą wrażliwość i reaguja inaczej.

Jarosław, to jest _diametralnie_ inne podejście, niż ZZZ.
Każdy ma swoich ulubionych rozmówców, ale też ludzi których ignoruje!
Bardzo dobrze.

Ale jeśli, jak ZZZ, ktoś próbuje innym narzucić swoje sympatie/antypatie,
posługując się szantażem emocjonalnym (owe "ludzie kulturalni"),
to przestaję widzieć różnicę z XL.
Poglądy podobne XL już raz potworzyły getta - teraz ZZZ też chce je
tworzyć?
Mechanizm bardzo podobny!

> W dodatku nie grozi im, że zostaną rzucone przed wieprze. To tak tylko
> żeby pozostać przy temacie.

Trafnie :)

BTW:
Do niedawna karpia uważałem za jedną z najmniej smacznych ryb na rynku (a
wręcz obrzydliwą).
Byłem skłonny tworzyć wręcz jakieś teorie spiskowe związane z początkami
hodowli (zakonnicy, stawy, karp tradycyjny w wigilię itp.) :)

Tradycyjnie jadałem karpia wyłącznie na wigilię w formie "po żydowsku" -
fuj... (spokojnie - u mnie w domu!)

Dorwałem kiedyś reprint wydawnictwa przedwojennego w jęz. niemieckim i
polskim - kuchnia żydowska (autorami byli starozakonni) i znalazłem tam
kilka ciekawych potraw, m. in. karpia po żydowsku :)
Co ciekawe - z uwagami od autorów, jakie błędy popełniają "innowiecy" :)

Od tego czasu (ale _ja_ przygotowuję!), karpia uważam za rybę prawie tak
samo smaczną jak sandacz!
Ot, taka przedwigilijna opowieść...

--
Trefniś