Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

Data: 2010-11-03 16:41:36
Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

Użytkownik Marek Dyjor napisał:\
> a jak już zasili to co dalej?

Nic... utrzymuje swoją temperaturę. Np 65 st C

> a do jakiej mocy jesteś w stanie zjechać kotłem stałopalnym?

On ma w specyfikacji, że jest od 7,5 do 25 kW, zatem do 7,5

> i czy ciągłe gaszenie i rozpalanie kotła nie bezie miało negatywnego
> wpływu na jego trwałość, częsta praca poniżej temperatury skraplania?

Owszem... miałoby, ale nic takiego nie zachodzi. Kocioł trzyma cały czas
swoją temperaturę i nie wychładza się nigdy poniżej... załóżmy 58 st C.

Nie ma to kompletnie wpływu na pracę instalacji grzewczej, bo jest ona
odseparowana od obiegu kogłowego i temperatury w niej kształtują się
stosownie do potrzeb - kocioł jest odpowiednio gorący i tak cały czas
pracuje.

Nie następuje jego wygaszanie, bo w okresie, kiedy nie pracuje działa na
podtrzymaniu - spala pewną ilość opału tylko po to, by nie wygasł żar -
załącza się nadmuch i podajnik, ale tylko na kilkanaście sekund.

Wygaszanie kotła robię tylko do prac konserwacyjnych - czyszczenie z
popiołu i sadzy.
Popiół mogę wyciągać nawet bez wygaszania, przy zadanej temperaturze w
momencie pracy na tzw podtrzymaniu. W instrukcji napisali, że do tej
czynności nie jest wymagane wygaszanie.

pozdr
robercik-us