Polenta - jak to się robi?

1. Data: 2001-10-05 10:21:29

Temat: Polenta - jak to się robi?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłem przepis na roladę ale mam problem, jak sie robi polentę?

http://gastronomie.pl/przepisy/kwloski/przepisy.html
#rolada
Składniki:
Królik(tuszka), Podroby z królika, Polenta, Świeże zioła, Sól, pieprz,
Wywar z królika, Śmietana, Jajko, Bukiet garni, Koncentrat pomidorowy,
Mleko, Masło,
Karczoch, cukinia, marchew,
Przygotowanie:
Tuszkę królika wyluzować z kości. Skoki zmiksować, dodając jajko i
śmietanę. Zmiksowaną masę przecieramy przez sitko i odstawiamy w chłodne
miejsce. Kości z królika prażymy w piecu, następnie w garnku z dodatkiem
jarzyn sporządzamy wywar. Polentę wsypujemy na gorące mleko i energicznie
mieszając doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy ciągle mieszając, z dodatkiem
masła. Gorącą polentę "wylewamy" na metalową tackę i delikatnie
rozsmarowujemy do uzyskania jednakowej grubości. Po zastygnięciu
umieszczamy w chłodnym miejscu. Na rozłożonej na folii tuszce z królika
nakładamy wcześniej sporządzony mus z nóżek z dodatkiem podrobów. Całość
rolujemy, nadając owalny kształt. Roladę pieczemy w piecu w systemie
"para" w temp.75oC przez ok. 45 min.

[I jak zastapić to pieczenie czymś zbliżonym?]

Po upieczeniu roladę należy schłodzić. Wystudzoną polentę wykrawamy
okrągłymi pierścieniami. Schłodzoną roladę kroimy w plastry i przekładamy:
polenta, królik, polenta, królik. Tak sporządzoną kompozycję zapiekamy w
piecu, w tym czasie smażymy wątróbki królicze, które umieszczamy na
wierzchu zapieczonej rolady. Całość na talerzu oblewamy obficie sosem z
królika, dekorujemy talerz struganymi, gotowanymi jarzynami (karczochem,
cukinią, marchewką) i świeżymi ziołami.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-10-05 10:25:38

Temat: Re: Polenta - jak to się robi?
Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
: Znalazłem przepis na roladę ale mam problem, jak sie robi polentę?
Ze slownika Kopalinskiego
polenta potrawa wł., papka, pierw. z mąki kasztanowej, obecnie gł. z
kukurydzianej (niekiedy z serem), rodzaj mamałygi.
Etym. - wł. 'jw.' z łac. pollenta 'kasza perłowa; mąka jęczmienna'.

Z Kuchni 3miasto:
W pojemnym naczyniu zagotowac 1 l wody. Cienkim, jednostajnym strumieniem
wsypywac do wrzatku make kukurydziana, intensywnie mieszajac. Gotowac na malym
ogniu, stale mieszajac, co najmniej 30 min.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-05 10:26:32

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Znalazłem przepis na roladę ale mam problem, jak sie robi polentę?

[ciach]

bierzesz gruboziarnisty grysik kukurydziany (polenta) i gotujesz. Na
ogół jest przepis na opakowaniu. O ile mnie sclerosis nie myli, to na
250g grysiku ok. 1 litra mleka lub wody lub pół na pół. Dodajesz trochę
soli i ew. gałki muszkatołowej. Gotujesz ciągle mieszając ok. 20min.
Można dodać trochę parmezanu, ale do twojego przepisu chyba nie trzeba,
bo będzie za bardzo dominować.

Waldek

1. Data: 2001-10-05 10:27:57

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9pk1ak$bdp$...@s...icm.edu.pl...
> Znalazłem przepis na roladę ale mam problem, jak sie robi polentę?

Tego sie nie robi tylko kupuje. To jest kaszka kukurydziana.

Pozdrowienia, Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-10-05 10:34:23

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
:
[...]

PS. 350 g grubo mielonej maki kukurydzianej. Masa musi zgestniec, tak ze lyzka
staje ;o)
:
Ja czasami na kolacje gotuje kaszke manna (oczywiscie na mleku), ale o
konsystencji tak gestej jak ta polenta ;o)
Najada sie wtedy tym moj luby i kot ;o))

1. Data: 2001-10-05 10:46:37

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agata Solon" <a...@p...onet.pl> wrote:

>Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
>napisał:9pk1ak$bdp$...@s...icm.edu.pl...
>>
>Tego sie nie robi tylko kupuje. To jest kaszka kukurydziana.

..Robi się :) z kaszki kukurydzianej. Tutaj mąka kukurydziana
1 kg., 2 litry wody i 15 g soli.

W dużym garnku zagotować wodę i sól (2litry wody i 15g soli). W
drugim garnku przygotować pomocniczą porcję wrzącej wody. Gdy
w naszym garze woda wrze wsypać około 600g maki kukurydzianej
jednym strumieniem jak deszcz nie za ostro, tak aby woda nie
przestała wrzeć a mąka się nie zbiła i nie zrobiły kluski. Całość
nalezy przez cały czas mieszać okrągłym ruchem, drewniana
łopatka. Gdy zacznie gęsnieć polenta nalezy pilnować aby nie zrobiła
sie zbyt twarda. W tym celu należy szybko dodać parę łyżek
wrzącej wody z pomocniczego garnka. cała sztuka polega aby polentę
uczynić twardą a następnie ją zmiękczyć. Po kwadransie
dorzucamy następną porcję mąki kukurydzianej 400g i powtarzam te same
operacje ( krecenie i dodawanie wrzącej wody po trochu gdy
polenta staje sie za twarda). po mniej więcej pół godzinie polenta
gotowa, poznamy po tym, że odchodzi od ścian garnka. Jednak
klasyczne przepisy włoskie jeszcze proponują ukręcać potrawe przez
pół godziny aby dodać jej smaku i pozbyć gorzkiego posmaku.(
po tym poznaje się czy ktos włożył serce w polentę)
Gdy gotowa należy wylać ją na tacę blaszaną lub zwilżony
szklany blat i nadać jej odpowiednią grubość ( kroić w kostki spore 5
cm) można przechowywać w chłodzie dość długo.

Powodzenia. Przedruk z książki"Kuchnia włoska" Iwaszkiewicz, Włodek.

1. Data: 2001-10-05 11:04:55

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

..taka polenta to materiał wyjściowy do dalszych działań.

1. Dorsz z kalafiorem i polenta po messyńsku
2. Polenta zapiekana z pieczarkami
3. Rosół z faszerowaną polentą
4. Grzanki z polenty i sera gorgonzola.
5. Polenta nadziweana po neapolitańsku.

..to propozycje jakby Jerzy jednak ten blat polenty zrobił i
znudziło Mu się jedzenie polenty z królikiem.

Tydzień z polentą.

AgataW.

1. Data: 2001-10-05 11:07:41

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW <a...@g...com.pl> wrote:

>...taka polenta to materiał wyjściowy do dalszych działań.

..dobra, a na koniec przypomniała sobie, jak w rysunkowym
filmie "Delfin Um" włoski kucharz wołał zawsze do swojej kobiety "
Polenta! " a ona na to " Si ?"...

..i to by było na tyle.

1. Data: 2001-10-05 11:10:05

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości
: AgataW <a...@g...com.pl> wrote:
:
[...]
Aaaa! to z tego filmu! ;o)) My czasami w domu tez tak zartowalismy:
- Si Polenta!?
- Si Siniore!
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-05 11:42:13

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

taka ciepla kasze polej sokiem malinowym lub dodaj jakies konfitury i masz wspanialy
deser /bardzo lubie z drylowanymi wisniami w zalewie

BRAMBOROVA ROLADA - pomocy
Zawiadomienie
Spójrzcie, co znalazłam.......
babka herbaciana