Re: Potrzebuje przepis na dobrą kawę Cappucino

Data: 2001-04-24 11:50:36
Temat: Re: Potrzebuje przepis na dobrą kawę Cappucino
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl>

Użytkownik "Aldik" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:9c3onv$qlh$1@sunflower.man.poznan.pl...
> Użytkownik "Brzozes" <J...@s...pl> napisał w wiadomości

> Jak ma być przez sitko cedzone, to pewnie "fusiastą" :) A pewnie idealnie
> byłoby samemu w domku zmielić sobie kawę ziarnistą jakiejś dobrej marki. I
> to jest dopiero rarytas. Ale niech mi ktoś powie, czy w ciągu ostatnich
> dwóch lat udało się komuś kupić młynek do kawy np. taki jakich bylo pełno
> jeszcze 10-15 latemu

A o jaki mlynek chodzi - elektryczny czy reczny?

Co do przepisu, to nie wiem, czy bez ekspresu do capuccino mozna ja zrobic,
bo jak inaczej spienic mleko?
Jak mnie najdzie na taka kawe, to robie ja w nastepujacy sposob:
do filizanki wlewam mleko skondensowane nieslodzone ( tak troche na dnie
filizanki), gdy juz ekspres jest nagrzany spieniam mleko i filizanke z
goracym mlekiem podstawiam pod te czesc ekspresu, z ktorej po wlaczeniu leci
napar kawy.
Ja pije kawe bez cukru, ale jak ktos chce na slodko, to do mleka przed
spienieniem dodaje cukier-puder i np. cukier waniliowy, kilka kropli likieru
orzechowego albo pomaranczowego.
Do sitka, w ktorym ugniata sie kawe mozna dodac odrobine kakao albo
cynamonu, wtedy kawa ma ciekawy aromat.
Aha, te zabiegi dotycza ekspresu cisnieniowego.

pozdrawiam
Basia
.