Powitanie i wpisowe

1. Data: 2005-02-01 16:11:33

Temat: Powitanie i wpisowe
Od: Dana <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich bardzo serdeczne..
"Podglądam" Was od jakiegoś czasu, więc już chyba pora się przywitać i
przedstawić. Króciutko:
Imię: Dana; miasto:Gdańsk;
Gotować lubię-ale tylko wtedy gdy nie muszę:) Póki jeszcze mogę (męża i
dzieci się nie dorobiłam)-gotowanie to rozrywka. Ślub "niestety" w
planach-wtedy się okaże co zostanie z mojego hobby ...
Jeszcze raz: dzień dobry Wszystkim i serdeczne pozdrowienia dla Kruszyny
-ciasteczka piwne podbiły moją rodzinę.

A teraz wpisowe:
Kurczak-według mojego ojca "po Murzyńsku"-według przyszłej teściowej
"a'la Dana"
Składniki:
Udka kurczaka, ananas z puszki, jabłko, włoszczyzna, przyprawy.
Ryż, rosołek(kostki), curry.

Udka (zwykle biorę 6 do 8),doprawić jak kto lubi,byle nie za ostro
(ja dodaje: sól, pieprz czarny i ziołowy, paprykę ostrą, sporo słodkiej
trochę curry i bazylii,parę kropel oliwy, całość nacieram i zostawiam na
godzinkę). Poukładać skórką do góry na głębokiej blasze. Całość posypać
pokrojona wołszczyzną (z lenistwa biorą paczkę Hortexowej-choć ze świeżą
znacznie lepsze), do tego jabłko pokrojone na cieniutkie półplasterki i
ananas z puszki w kostę). Warzywa powinny zakrywać kurczaka. Na koniec
polać całość sokiem z ananasa-cała puszka. Przykryć blachę folią
aluminiową i piec aż się zrobi miękkie (zwykle ok. 1h-1,5h)Gdy już kurak
mięciutki-ściągnąć folię i odsłonić skórkę kurczaczków, na boki
ściągając warzywka-podpiekać jeszcze 20 - 30 min aż się zrobi
chrupiaca i złocista skórka.

Można dodać tez orzechy , rodzynki, mandarynki - ale dla mnie to już za
słodkie.

Kurczaka podaję z żółtym ryżem (dopełnia smaku i razem tworzy całkiem
niezłą kompozycję wizualną)

Przepis na ryż - pochodzi od hindusa, który mieszkał w akademiku z
bratem mojego przyjaciela:

Kubek ryżu (zwykłego, nie gotowanego i nie w torebkach) - wrzucić na
gorącą patelnie z niewielka ilością oliwy, smażyć aż się zrobi biały
(taki koloru ryżu preparowanego - pilnować żeby nie zbrązowiał bo już
wtedy niejadalne). Gdy już biały przysypać kosmiczną ilością curry (ja
na kubek taki 0,4l daję prawie pół torebki) i zalać dwoma kubkami rosołu
(zwykły z kostki - ja daję warzywny). Przykryć szczelnie pokrywka -
ważne! Nie może uciekać para. I gotować na malutkim gazie dokładnie 20
min. Nie podnosić pokrywki! Po 20 min. Rewalacja - pachnący i sypki ryż.
Smacznego

Pozdrawiam
Dana

1. Data: 2005-02-01 16:19:14

Temat: Re: Powitanie i wpisowe
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dana" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dokładnie 20
> min. Nie podnosić pokrywki! Po 20 min. Rewalacja - pachnący i sypki

Czy tylko ja nie jestem w stanie tego przeczytać??
Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-02-01 16:20:20

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"@nn" wrote in message news:ctoab5$m6i$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
<...>
> Czy tylko ja nie jestem w stanie tego przeczytać??
> Ania

Ja widzę dobrze. Dana napisala w UTF-8, jesli sie nie mylę...

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2005-02-01 16:22:38

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dana" wrote in message news:cto94g$f6j$1@korweta.task.gda.pl...
> Witam wszystkich bardzo serdeczne..
<...>

Witaj :)
Fajnie, że dołączyłaś.
Kurczak wygląda bardzo smakowicie :)

http://kuchenna.host.sk

1. Data: 2005-02-01 16:24:47

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał
> Użytkownik "Dana" <d...@s...wp.pl> napisał
<cut>

> Czy tylko ja nie jestem w stanie tego przeczytać??
> Ania
> --

U mnie też krzaki :/

Nell

1. Data: 2005-02-01 17:08:27

Od: Dana <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Och.. ale wstyd ... tak pilnowalam kodowania - ze na koniec i tak
schrzanilam - przepraszam. i tak Bozenka ma racje kodowanie to utf-8

Pozdrawiam Dana.

Ponizej tym razem czytelnie: i bez polskich krzakow i tak wiem ze
powinno byc ISO-8859-2 i schrzanilam ustawienia w thunderbirdzie .....

Witam wszystkich bardzo serdeczne..
"Podgladam" Was od jakiegos czasu, wiec juz chyba pora sie przywitac i
przedstawic.
Krociutko:
Imie: Dana; miasto:Gdansk;
Gotowac lubie - ale tylko wtedy gdy nie musze :) Poki jeszcze moge (meza
i dzieci sie nie dorobilam) - gotowanie to rozrywka. Slub "niestety" w
planach " wtedy sie okaze co zostanie z mojego hobby :)
Jeszcze raz " dzien dobry Wszystkim i serdeczne pozdrowienia dla
Kruszyny - ciasteczka piwne podbily moja rodzine.

A teraz wpisowe:
Kurczak- wedlug mojego ojca "po Murzynsku" - wedlug przyszlej tesciowej
"a'la Dana"
Skladniki:
Udka kurczaka, ananas z puszki, jablko, wloszczyzna, przyprawy.
Ryz, rosolek(kostki), curry.

Udka (zwykle biore 6 do 8 ) - doprawic jak kto lubi " byle nie za ostro
(ja dodaje: sol, pieprz czarny i ziolowy, papryke ostra, sporo slodkiej
troche curry i bazylii,pare kropel oliwy, calosc nacieram i zostawiam na
godzinke). Poukladac skorka do gory na glebokiej blasze. Calosc posypac
pokrojona wloszczyzna (z lenistwa biore paczke Hortexowej-choc ze swieza
znacznie lepsze), do tego jablko pokrojone na cieniutkie polplasterki i
ananas z puszki w koste). Warzywa powinny zakrywac kurczaka. Na koniec
polac calosc sokiem z ananasa - cala puszka. Przykryc blache folia
aluminiowa i piec az sie zrobi miekkie (zwykle ok. 1h-1,5h)Gdy juz kurak
mieciutki - sciagnac folie i odslonic skorke kurczaczkow, na boki
sciagajac warzywka - podpiekac jeszcze 20 - 30 min az sie zrobi
chrupiaca i zlocista skorka.

Mozna dodac tez orzechy , rodzynki mandarynki - ale dla mnie to juz za
slodkie.

Kurczaka podaje z zoltym ryzem (dopelnia smaku i razem tworzy calkiem
niezla kompozycje wizualna)

Przepis na ryz - pochodzi od hindusa, ktory mieszkal w akademiku z
bratem mojego przyjaciela:

Kubek ryzu (zwyklego, nie gotowanego i nie w torebkach) - wrzucic na
goraca patelnie z niewielka iloscia oliwy, smazyc az sie zrobi bialy
(taki koloru ryzu preparowanego - pilnowac zeby nie zbrazowial bo juz
wtedy niejadalne). Gdy juz bialy przysypac kosmiczna iloscia curry (ja
na kubek taki 0,4l daje prawie pol torebki) i zalac dwoma kubkami rosolu
(zwykly z kostki - ja daje warzywny). Przykryc szczelnie pokrywka -
wazne! Nie moze uciekac para. I gotowac na malutkim gazie dokladnie 20
min. Nie podnosic pokrywki!. Po 20 min. Rewalacja - pachnacy i sypki ryz.

1. Data: 2005-02-01 19:35:42

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pokrywka - wazne! Nie moze uciekac para. I gotowac na malutkim gazie
> dokladnie 20 min. Nie podnosic pokrywki!. Po 20 min. Rewalacja -

Oooo! Teraz wszystko widzę o.k. Cześć!!
Tak z ciekawości tylko spytam: czemu ślub "niestety"?
Ania

1. Data: 2005-02-01 21:00:58

Temat: aaa, mialem nic nie mowic... (was: Powitanie i wpisowe)
Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

Cześć @nn
Tue, 1 Feb 2005 20:35:42 +0100 napisałeś:

...ale nie wyrabiam. czy naprawde MUSISZ za kazdym razem cytowac cale posty
przedmowcy?
Litości. sama na tym tracisz, bo albo nie przewijam ekranu z cytatem (i nie
doczytuje co masz do powiedzenia w temacie), albo w koncu cie odfiltruje...
:(
a szkoda.
--
Laik

1. Data: 2005-02-02 11:01:51

Od: Dana <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-02-01 20:35, Użytkownik @nn napisał:

> Oooo! Teraz wszystko widzę o.k. Cześć!!
> Tak z ciekawości tylko spytam: czemu ślub "niestety"?
> Ania

Hej
Można powiedzieć że mam troszke inne poglagdy na sprawe zwiazkow niz moj
przyszly :) Osobiscie slub mi do niczego nie potrzebny ale moje kochanie
sie upiera...
Przeraza mnie sama perspektywa slubu - a o weselu wole nie myslec...

Pozdrawiam
Dana

1. Data: 2005-02-02 14:23:27

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisał w wiadomości
> [...]
> (i nie
> doczytuje co masz do powiedzenia w temacie), albo w koncu cie

Dlaczego twierdzisz że robię to za każdym razem?? Tak mi się jakoś z
rozpędu takie wielkie wysłało... ;-)
Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
"Życie jest nie zdrowe, a sufity zawsze są gotowe żeby spaść na
głowę..."

Mąka - dlaczego każda ma inne zastosowanie?
Zielony sos Louisiana - ktoś pytał .....
Walentynkowa kolacja
Jak pić Tekilę!!- poradżcie
Co jecie dziś na obiadek?