Re: Precz z aluminiowymi formami!

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Precz z aluminiowymi formami!
From: XL <i...@g...pl>
<5b7d564e$0$587$65785112@news.neostrada.pl>
<5b7d6c72$0$604$65785112@news.neostrada.pl>
<5b7f0e10$0$623$65785112@news.neostrada.pl>
<5b7f415a$0$588$65785112@news.neostrada.pl>
<5b7fb79b$0$613$65785112@news.neostrada.pl>
<5b8004e0$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<5b80755a$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<5b8313e2$0$588$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
Date: 27 Aug 2018 09:02:43 GMT

> Czytałem o tym, choć samego poprawionego "Przedwiośnie"

,,Przedwiośnia".

> nie miałem
> odwagi czytać. To "poprawianie" poszło w kierunku dostosowania do
> uproszczonych reguł języka. Gdyby tam Gajowiec rzekł do Baryki:
> "Zjedz muchomor", to by mnie ani trochę nie zdziwiło.

Język ulicy wtargnął był do słowników już w 2002, wcześniej Baryka zjadłby
ten muchomor bez zdziwienia (nie wszystkie są trujące - no chyba, że
zjadłby sromotnik), a też zjadłby chętnie ogórek.
A od 2002, cóż, to potoczna (nie mylić z potoczystą, o nie) ulica rodem
spod strzechy (ale spod tej, pod którą książki nigdy nie trafiały),
pokończywszy komusze studia - z butą dyktuje słowniki Polszczyzny.
Jednak - wciąż tylko dla ulicy. Reszta je muchomor i ogórek.

--
XL