Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?

321. Data: 2015-02-24 11:37:10

Temat: Re: Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Feb 2015 23:37:59 +0100, Trefniś napisał(a):

> Nie chce mi się dokładnie analizować aktualnej sytuacji prawnej (problem
> czysto teoretyczny, bo praktyka jest kreowana jednoznacznie owym głupim
> prawem), ale:
>
> http://www.farmio.com/zakaz-uprawy-roslin-gmo-w-pols
ce-kukurydzy-mon-810-i-ziemniaka-amflora

> [...]
> podstawie dwóch rozporządzeń obejmujących 235 odmian kukurydzy MON 810
> oraz, aktualnie niedopuszczonego do upraw w UE, ziemniaka Amflora. Obydwa
> rozporządzenia polskiego rządu były konsekwencją uchwalenia przez
> parlament, w listopadzie 2012 r., ustawy o nasiennictwie, która po
> podpisaniu przez Prezydenta RP (21 grudnia 2012 r.) weszła w życie z dniem
> 28 stycznia 2013 r. Obecny stan prawny oznacza, że w Polsce można
> handlować materiałem siewnym roślin GMO, ale nie można robić z niego
> praktycznego użytku, a więc uprawiać tych roślin."

Podejrzewam, że tak naprawde zakazane są tylko niektóre, żeby wyglądało, a
lista innych, "spokojnie" sobie istniejących i uprawianych, jest długa.
Np nie pozwalają tej:
"Zakaz uprawiania kukurydzy MON 810 na terenie Polski został uzasadniony
przez polski rząd niemożnością współistnienia upraw roślin genetycznie
modyfikowanych oraz odmian naturalnych, bez ryzyka skażenia tych drugich.
Wytwarzane przez kukurydzę MON 810 toksyczne białko Cry1Ab zwalcza nie
tylko omacnicę prosowiankę (szkodnik roślin uprawnych), ale także stanowi
zagrożenie dla innych organizmów żywych. MON 810 to kukurydza
transgeniczna, odmiana odporna na omacnicę prosowiankę, odmiana kukurydzy
YieldGard, Kuratus i Kvalitas YG, która zawiera białko owadobójcze."
http://www.rzeczenica.pl/index.php?option=com_conten
t&view=article&id=777:zakaz-stosowania-materiau-siew
nego-kukurydzy-gmo&catid=1:nowiny

> (...)

> Ikselka jest bardzo pozytywnie nastawiona do wszystkich i nie wierzy, że
> niektórym politykom _musi_ wystarczyć polecenie szefa klubu
> parlamentarnego, ministra, czy "wola" prezydenta. I nie wnikają.
>
> Jest też takie zjawisko jak "kolejność dziobania". Dziś dziobią inni, ale
> jeśli będę robił co każą, jutro może ja?
> Poza tym nawet statystycznie rzecz biorąc, część rządzących to zwykli
> głupcy!

Jeszcze nie widziałam głupca, który nie potrafiłby liczyć pieniędzy - oni
to ZAWSZE potrafią jakoś, nawet jak toto nie wie, z której prawa, a z
której lewa, jak nawet z matmy miał taki pałę, to forsę liczy nawet lepiej
od tych, co w olimpiadach mat. startowali i sprzedałby taki mądrzejszego od
siebie pięć razy, zanim ten by się zorientował. Ten właśnie rodzaj sprytu
pozwala się dostać i do władzy, i do pieniędzy. i dlatego u władzy są
głównie tacy :-(

> (...)
>
> Oczywiście - podlinkowałem artykuły, gdzie Monsanto spokojnie wykazuje, że
> rolnik ma jego ziarno i albo płaci - albo traci ziemię.

Otóż to.

> (...)

> Ale za to szczurów nie będzie, bo nie będą się rozmnażały!

No nie wiem, żreć muszą, a jak się dobrze nażrą tej kukurydzy GMO, to różne
rzeczy mogą się zdarzyć, wręcz przeciwne do przewidywań...

--

XL
pewni siebie.

322. Data: 2015-02-24 12:29:47

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

masti wrote:

> to nie był dobór naturalny tylko sztuczne krzyżowanie przez człowieka.
> Od laboratorium rózni się szybkością zmian.

Nie tylko.
Spróbuj w sposób naturalny uzyskać organizm transgeniczny.

J.

www.kontestacja.com

323. Data: 2015-02-24 12:33:14

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Jakie wady, Twoim zdaniem, ma jedzenie żywności zrobionej z GMO?
> Innymi słowy: dlaczego wybierałabyś nie-GMO?

Bo mam kaprys jeść staromodne żarcie. Bo nie mam ochoty być królikiem
doświadczalnym - nie wiadomo, czy i jakie są konsekwencje zabawy w Boga.
Chcę mieć wybór, nie życzę sobie żeby to monsanto decydowało czy i co jem.

J.

www.kontestacja.com

324. Data: 2015-02-24 12:34:22

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś wrote:

> Obawiam się, że w konsekwencji wyboru mieć i tak nie będziesz.
> Wystarczy popatrzeć choćby na cechy kukurydz MON 810, czy ziemniaków
> Amflora.
> W Polsce obie zabronione, ale już w Czechach i na Słowacji nie.
> Tu akurat szkodliwość jest dobrze poznana.
>
> Za nielegalne uprawy GMO w Polsce grozi kara finansowa w wys. 200%
> wartości materiału siewnego, oraz zniszczenie uprawy. To jest takie oczko
> do konsumenta, ale to nie zahamuje powszechności upraw GMO - nawet
> mimowolnych (skażenie upraw, np. zza południowych granic).

Ja to wiem. Ale póki mogę, to korzystam ze swoich praw.

J.

www.kontestacja.com

325. Data: 2015-02-24 12:46:05

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun wrote:

> Tak, tą kukurydzą również "uszczęśliwiają" świat. Jednak zdaje się na
> trochę mniejszą skalę niż soją.

Nie bądź taki optymista. Syrop glukozowo fruktozowy to myślisz, że z czego
jest? A jest "wszędzie".

J.

www.kontestacja.com

326. Data: 2015-02-24 17:14:47

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie tylko.
> Spróbuj w sposób naturalny uzyskać organizm transgeniczny.

Ależ takie organizmy można znaleźć w naturze!
Tutaj przykład z morza: ślimak + zielone glony = jeden organizm:
http://davesgarden.com/guides/articles/view/1900/
Jeśli nie radzisz sobie z czytaniem po angielsku to tu masz
"przetłumaczone" na polskie z automatu googla:
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=pl
&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fdavesgar
den.com%2Fguides%2Farticles%2Fview%2F1900%2F&edit-te
xt=

327. Data: 2015-02-24 17:16:33

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Bo mam kaprys jeść staromodne żarcie. Bo nie mam ochoty być królikiem
> doświadczalnym - nie wiadomo, czy i jakie są konsekwencje zabawy w Boga.
> Chcę mieć wybór, nie życzę sobie żeby to monsanto decydowało czy i co jem.

W porządku - Twoja sprawa. Myślałem że są jakieś konkretne i wymierne wady,
a nie tylko tzw. "widzi mi się" popędzane strachem przed nieznanym.

328. Data: 2015-02-24 17:19:04

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message
> [...]
ynarodowe/460-wiat-wedug-monsanto.html

> Warto zwrócić uwagę na fragment:
> "Na tym etapie, chcąc zachęcić rolników, koncern nie domagał się opłat
> licencyjnych. Z czasem, rządom tych krajów nie pozostało nic innego niż
> zalegalizować istniejące uprawy GMO (nota bene można odnieść nieodparte
> wrażenie, że ten właśnie scenariusz jest obecnie odgrywany w Polsce).
> Ledwie jednak zalegalizowano uprawy GMO, Monsanto upomniała się o swoje -
> opłata patentowa jest teraz inkasowana w punktach skupu ziarna GM."

Zaskoczony może być tylko ten, kto podpisuje dokumenty bez czytania.

329. Data: 2015-02-24 17:28:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Feb 2015 12:29:47 +0100, krys napisał(a):

> Nie tylko.
> Spróbuj w sposób naturalny uzyskać organizm transgeniczny.

Obawiam się, że słowo "transgeniczny" jest za trudne dla niekórych
"dyskutantów" tutaj, więc waż swoje słowa na rozumy odbiorców :-))
--

XL
pewni siebie.

330. Data: 2015-02-26 05:31:08

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Zainteresował mnie ten przepis bo zdjęcia wyglądają bajecznie pięknie
> :-)))
> http://www.thefreshloaf.com/node/19830/36-hours-sour
dough-baguette-everything-i-know-one-bread
> Czy ktoś kto próbował coś podobnego zechciałby się podzielić
> doświadczeniem?

Upiekłem dziś bagietki według tego przepisu...
Może niedokładnie według tego przepisu bo ciutkę mąki
razowej musiałem dać zamiast mąki białej z przepisu, ale...

Pytanie mam o kolor skórki - jak uzyskać kolor złoty i błyszczący
jak na obrazkach z przepisu? Zakładam że kolory nie zostały
"podkręcone" sztucznie już po zrobieniu zdjęcia, na komputerze...

Moje bagietki, niezbyt szczęśliwie rozcięte przed pieczeniem
(chyba tępy nóż?) nie "rozkwitły" poprawnie i na dodatek
skórka jest matowa i w kolorze brązu a nie złotym...

W przepisie nic nie było na temat smarowania ciasta przed
ani w trakcie pieczenia - czy czymś się powinno smarować
ciasto aby uzyskać połysk skórki?

p.s.moje nie mają aż takich dużych dziur i kolor miąższu nie jest biały.

Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?
ciekawostka kulinarna
gęsi pipek