Re: Produkacja seryjna pacjentów ...dla psychiatrów !

101. Data: 2008-01-17 23:37:34

Temat: Re: Produkacja seryjna pacjentów ...dla psychiatrów !
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecież "prawdziwie wierni Kościołowi" by nawet taką
> zmianę przyjęli w duchu pokory i posłuszeństwa... ;)

Pokora i posłuszeństwo? Na tym tylko opiera się wg Ciebie bycie w KK? -
robisz zatem z niego stado baranów.
Niee, mam nadzieję, że tylko prowokujesz, swoim zwyczajem, choć czasem to
sobie myślę, czy ja aby za wiele od Ciebie/innych nie oczekuję... , i może
właśnie tutaj powinnam upatrywać głównej przyczyny swoich licznych
rozczarowań.
A każdy ma swoje ograniczenia - cóż, jesteśmy tylko ludźmi, nie? Ja mam
takie np., że najlepiej mi się gada/porozumiewa z inteligentniejszymi,
mądrzejszymi, bardziej otwartymi umysłami, niż ja sama... i wcale nie jest
to dla mnie ujma spotkać kogoś takiego, wręcz szukam takich ludzi. Wiesz,
po co? - aby nigdy się w rozwoju nie cofać - i dlatego nie stanie się to, o
czym piszesz i mam nadzieję, że sam o tym dobrze wiesz.
No. To nie spraw mi zawodu.
:-]

--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

102. Data: 2008-01-17 23:49:05

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tor_pan" <o...@m...org> napisał w wiadomości
>
> Słyszałeś coś kiedyś o tzw. "bożej ekonomii zbawienia"? ;)
> Reszta to tylko politykierstwo...niewarte zawracania sobie
> i innym nim głowy.

Gdzieś , kiedyś coś takiego obiło mi się o uszy.
Nie pamiętam jednak co to takiego.
Kojarzy mi się z pomostem łączącym judaizm z chrześcijaństwem.
Ale nie jestem pewien.

103. Data: 2008-01-18 00:21:31

Temat: Re: Produkacja seryjna światopoglądów...
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie bądź taki pewien.
> A ponadto chodzi o Twoje poglądy.
> Niech zgadnędo 2 włacznie.
> 3 i 4 akceptowalny, ale bez przekonania ?

Nie bądź taki pewien...że chodzi o moje POGLĄDY ;)
Myślisz że trzeba od razu "wyznawać"[mieć]jakieś poglądy?

Znam i rozumiem założenia wg których wszystkie punkty
można odrzucić, znam też [i rozumiem] takie które
pozwalają ludziom wybrać część lub prawie wszystkie
[bo niektóre się wykluczają -głównie przez nazewnictwo].
I więcej mi nie potrzeba w temacie. Tylko znać i rozumieć.

Jedyne co ostatnio odkrywam jako ważkie światopogladowo
odkrycie to fakt że Wszystko Jest Na Właściwej Drodze... ;)

104. Data: 2008-01-18 00:37:42

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pokora i posłuszeństwo? Na tym tylko opiera się wg Ciebie bycie w KK? -
> robisz zatem z niego stado baranów.

Nie ja -ale ci którzy się mienią tego stada [dusz]pasterzami
i takie mu wyznaczają normy przynależności...[co z tą białą książeczką?] ;P

> [...]
> po co? - aby nigdy się w rozwoju nie cofać - i dlatego nie stanie się to, o
> czym piszesz i mam nadzieję, że sam o tym dobrze wiesz.

To ja ci mam zawodu nie sprawić czy raczej hierarchia kościelna? ;P
Pozostaje tylko zapytać czy są jakieś inne zmiany jakie mogłyby zostać
wprowadzone, a które byłyby dla ciebie równie nie do zaakceptowania... ;)
Celibat jak myślę dla ciebie problemem nie będzie. A raczej tego dożyjemy.
Ja chciałbym jeszcze dożyć czasu kiedy na kardynałów znów będą powoływani
zwykli [choć światli] ludzie -pomimo iż żyjący w "naturalnym" stanie życia
człowieka, a nie w jakimś "odmiennym"...bo o czasach kiedy za kapłanów
reprezentujących Chrystusa będzie się uważać nie tylko wszystkich wierzących
ale w ogóle wszystkich ludzi -raczej tylko można pomarzyć...w baaardzo smiałych
snach. ;)

105. Data: 2008-01-18 00:44:38

Temat: "BEZ" czyli czym jest entropia idei
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie pamiętam jednak co to takiego.
> Kojarzy mi się z pomostem łączącym judaizm z chrześcijaństwem.

Nazywana inaczej łączy także filozofów czy naukowców dostrzegajacych w róznych
aspektach badanej przez nich Rzeczywistoci pewien konkretny
proces przemian -zmierzający do sciśle zdefiniowanych celów... ;)

106. Data: 2008-01-18 11:43:22

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Jan 2008 01:37:42 +0100, Sky napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie ja -ale ci którzy się mienią tego stada [dusz]pasterzami
> i takie mu wyznaczają normy przynależności...[co z tą białą książeczką?] ;P

Se wypożycz od syna albo od kolegi syna, będzie szybciej.

> To ja ci mam zawodu nie sprawić czy raczej hierarchia kościelna? ;P

Z nimi nie gadam, tylko z Tobą. Ich - tylko używam, bo od tego są. Nie mylę
ich z Bogiem, nie czczę - to tylko "urzędnicy". Jak zaczną przekształcać
Kościół niezgodnie z moimi (z którymi przyszłam tutaj) oczekiwaniami, to
nie bój żaby, baranem nie jestem... wiem, w CO wierzę i nikt mi nie wmówi
głupot. Potrafię odróżnić schizmę od właściwego Kościoła. A jeśli on cały
się przekształci, to samo to będzie znakiem od Boga, że nastąpić ma koniec
Kościoła. Któż powiedział, ze Kościół jest wieczny? Jeśli dane będzie
"wiernym Wiernym" zbawienie, to i bez Kościoła (tego zmienionego) się go
doczekają. Cóż, ryzyko, ale kto nie ryzykuje, ten nie jedzie, prawda?
;-)

> Pozostaje tylko zapytać czy są jakieś inne zmiany jakie mogłyby zostać
> wprowadzone, a które byłyby dla ciebie równie nie do zaakceptowania... ;)

Nie chcę i nie dopuszczam żadnych zmian.
Bo widzisz, mam sztywne poglądy na temat tego, na co się godzę: wiarę
przyjęłam świadomie, jako dorosły człowiek, przymusu nie ma. Może dlatego
mam pewność i nie przechodzę załamań.
Nie jestem też chorągiewką - w życiu też nie.

> Celibat jak myślę dla ciebie problemem nie będzie. A raczej tego dożyjemy.

Nie będzie, póki jest. Jak go zniosą, to zaprotestuję. Jak? - jeszcze nie
wiem...

> [...]
> człowieka, a nie w jakimś "odmiennym"...bo o czasach kiedy za kapłanów
> reprezentujących Chrystusa będzie się uważać

Tzn. kto będzie uważał, skoro wszyscy będą tymi kapłanami?
Plączesz się w wizjach.
Pojęcie kapłana ma sens tylko wtedy, kiedy są i owieczki. To one mają
"uważać" go za przewodnika... "Demokracja" w Kosciele? Skąd Ci to do głowy
przyszło? Demokracja to twór utopijny - masz gdzie prawdziwą demokrację na
świecie, poza nazwami??? Ludzie nie są stworzeni do demokracji, nie umieją
jej ani używać, ani tworzyć. Najlepszym przykładem choćby Rosjanie, którzy
tęsknią do dawnego zamordyzmu - no, ale to oczywiście skrajność. Kościół
nie jest i nie może być demokratyczny. Kto w ogóle powiedział, że
demokracja jest dobra??? - chyba tylko ten, co pod jej osłonką chce
realizować własne plany, wcale nie demokratyczne. Demokracja to tani
napitek dla tłumów. "Demokracja to najgorszy system, ale nie wymyślono nic
lepszego" - jak powiedział Churchill. Oczywiście nie mówimy tu o demokracji
sensu stricte - bo ona jest ustrojem politycznym, ale chodzi o jej zasade
działania, jaka Ci się marzy w Kościele. A może nawet coś "lepszego" -
komuna.

> nie tylko wszystkich wierzących
> ale w ogóle wszystkich ludzi -raczej tylko można pomarzyć...w baaardzo smiałych
snach. ;)

Czyżbyś był "kościelnym" komunistą? Czy raczej tylko(!) idealistą? - nie
wiem, co bardziej niebezpieczne... dla Twojej jaźni, bo rozważana przez nas
kościelna rzeczywistość to akurat się od tego bardzo i tak nie zmieni, na
szczęście ;-P

107. Data: 2008-01-18 16:05:52

Od: sasetka <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:

<CIIIAAAAACH>

lubie Cie czytać, ale jesteś niemiłosierna z tymi cytatami...
zamęczysz nawet najbardziej wytrwałego czytacza

pozdrawiam
czytacz-obserwator

108. Data: 2008-01-18 16:41:11

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Jan 2008 17:05:52 +0100, sasetka napisał(a):

> [...]
>
> <CIIIAAAAACH>
>
> lubie Cie czytać, ale jesteś niemiłosierna z tymi cytatami...
> zamęczysz nawet najbardziej wytrwałego czytacza

Sporadyczność i niechęć do cięcia cytatów nie wynika u mnie z lenistwa.
Kiedy usiłuję ciąć, zawsze mam trudność w wyborze - wiesz, rozmowa jest
ważna dla mnie jako całość, ważne sa przedteksty, podteksty i śródteksty
oraz czasem najbardziej - niedopowiedzenia... a to można wychwycić tylko
mając względną całość, oś główną rozmowy przed oczyma. Może to subiektywizm
w odczuciach, bo jestem ewidentnym wzrokowcem... No, ale skoro mam
wytrwałych Czytaczy-Obserwatorów, to przynajmniej się postaram, skoro mam
dla kogo ;-)
Dzięki za wsparcie :-)

109. Data: 2008-01-18 21:16:52

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Se wypożycz od syna albo od kolegi syna, będzie szybciej.

Mi to niepotrzebne- to ty nie potrafisz z marszu zdefiniować i podać priorytetów
własnego swiatopogladu...jeśli już zapomniałaś po co mi zaczęłaś śiwecić po oczach
jakąś książeczką do nabożeństwa...to tylko po to zeby uciec przed ryzykiem blamażu
-bo tak naprawdę nie jesteś widać pewna czy wiesz o co biega w wierze którą wyznajesz
ponoć świadomie... ;)

> Z nimi nie gadam, tylko z Tobą. Ich - tylko używam, bo od tego są.

Widać mylisz role. To oni ciebie używają -bo od tego jesteś...od dostarczenia
odpowiednio zaprogramowanych następców swojego pokolenia.
Wszystko co ci "dają" to tylko podlewanie winnego krzaczka nawozem lub karmienie
siankiem dojnej i cielącej się bożej krówki...

> Nie chcę i nie dopuszczam żadnych zmian.

I dlatego nie pójdziesz w rozwoju duchowym dalej...
Wychowujesz następne pokolenie -reszta jest poza tobą.
"Murzyn zrobi swoje..."

110. Data: 2008-01-18 21:52:45

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za wsparcie :-)