Strona główna Grupy pl.soc.edukacja Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach Re: Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Duch" <n...@n...com>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach
Date: Mon, 27 Nov 2006 10:00:25 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 31
Message-ID: <eke9j0$hk1$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <1282380.LDmHTDaSO1@Marcin_Ciesielski>
<ek7sfp$if0$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: host-ip244-226.crowley.pl
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1164618144 18049 62.111.226.244 (27 Nov 2006 09:02:24
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Nov 2006 09:02:24 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2962
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:25438
Ukryj nagłówki

"Pawel Wimmer" <w...@o...pl> wrote in message
news:ek7sfp$if0$1@atlantis.news.tpi.pl...

> A ja się obawiam, że przeciętnego licealisty nie stać na wystarczająco
> abstrakcyjne myślenie, aby przełknął takie podejście.
> Nie wyobrażam sobie, by nauczanie rachunku prawdopodobieństwa rozpoczynać
> od aksjomatycznej definicji Kołmogorowa, a nie od rzutów kostką.

Nie rozumiem. Piszesz ze ucznia nie stac na abstrakcyjne myslenie (z czym
sie nie zgadzam),
a za przyklad abstrakcyjnego myslenia podajesz jakąś aksjomatyczną definicji
Kołmogorowa.
Moim zdaniem, nake prawdopodonienstwa trzeba rozpoczac od rzutow kostką.
Albo od loterii zrobionej w klasie. "Jest piec losów, jeden wygrywa. Jakie
jest
prawdopodobienstwo ze wygrasz jesli wyciagniesz jeden los?"

A tak produkuje sie "sztucznych medrców", teoretykow, ktorzy uzbrojeni w
regułki nie
otrafią ich zastosować.

Przyklad z innej beczki: posiedzialem troche na grupie handlu na roznicach w
kursach walut (forex).
Wszedlem troche z prawdopodobienstwem wygrania i ... szok, okazalo sie ze
niechcacy
obalilem jakies "aksjomaty" ktore w instnieja w tym srodowisku graczy.

Pozdr,
Duch


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
27.11 zairazki
27.11 Sławomir Żaboklicki
27.11 Sławomir Żaboklicki
27.11 zairazki
27.11 Pawel Wimmer
30.11 Grzegorz Si.
30.11 Grzegorz Si.
03.12 Majonez
September the 10-th. International Silver Cleaning Day
Blog edukacyjny
Nowa przeredagowana i uzupełniona wersja monografii "Sztuka Edukacji"
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Sztuka Edukacji - wersja ostateczna!!!
Uploads - What is wrong with Easynews
Nowa wersja "Sztuki Edukacji" z inżynierskimi programami nauczania.
Nowa wersja Sztuki Edukacji - z przykładowymi programami nauczania
Nowa wersja Sztuki Edukacji
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Nowa erea w dziejach ludzkości: "Umysł w centrum zainteresowania"
Propozycja reformy edukacji
Religia i etyka w szkole.
Re: Crownsville MILF Jennifer Lynn Racey Decker Waiting for your Penis Ejaculate
opiekun medyczny
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
Zmierzch kreta?
is it live this group at news.icm.edu.pl
"Schabowe"