Proszę o najprostszy przepis na szparagi

11. Data: 2012-03-31 19:10:36

Temat: Re: Proszę o najprostszy przepis na szparagi
Od: "Tom" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> Obrać, ugotować w wodzie z solą i cukrem, polać masłem z bułką tartą
> zrumienioną. Można ugotować na parze.
> Ogólne zasady i parę przepisów:
> http://www.domowe-gotowanie.pl/przepisy-kulinarne-pr
aktyczne-porady/293-jak-przygotowac-szparagi-krok-po
-kroku

Bardzo dziękuję.

Pozdrawiam
Tomasz

12. Data: 2012-03-31 19:11:42

Od: "Tom" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dziwne , że tak wcześnie, zwykle są w maju .
> Zielone są gożkawe, białe są lepsze.
> Weź książkę kuharską i weź pszepis na szparagi z wody.
> czyli ugotuj w wodzie z dodatkiem soli i cukru ,
> ilości odczytasz w pszepisie (ważne), zwykle w środku pszepisu.
> Po ugotowaniu i odcedzeniu polej masłem.

Dzięki.
Pozdrawiam
Tomasz

13. Data: 2012-03-31 19:28:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Mar 2012 21:10:36 +0200, Tom napisał(a):

aktyczne-porady/293-jak-przygotowac-szparagi-krok-po
-kroku

> Bardzo dziękuję.

Proszę bardzo, smacznego!
:-)

--

XL wiosenna

14. Data: 2012-03-31 19:34:33

Od: "Tom" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i)
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.
> http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

Nie chcę tego tematu rozwijać, ale nie mogę sobie
odmówić stwierdzenia, że tylko ludziom ociężałym
umysłowo wydaje się, że ortografia ogranicza się do
ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i
czyli do przypadków, w których mieli kłopoty w szkole.

Pozdrawiam
Tomasz

15. Data: 2012-03-31 19:56:05

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

K wrote:

> jeszcze nie sezon na szparagi.

U nas są już pierwsze szparagi z lokalnego uboju. Tylko kosztują swoje
(znaczy 14EUR za kilogram). Importowane są cały rok. Peruwiańskie po 3EUR
akurat wczoraj widziałem, ale one nadają się do potrawki z kurczaka, albo do
sałatki. Do żarcia solo są trochę za mało szparagowe ;-)

Waldek

16. Data: 2012-03-31 20:01:58

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.. tylko ludziom ociężałym
> umysłowo wydaje się, że ortografia ogranicza się do
> ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i
I tu się zgadzamy. Mi się nie wydaje, że ortografia ogranicza się
tylko do ó, rz, ch oraz ii.
Ale więcej nie da się zmienić w niedługim czasie , czyli jedną ustawą.

Dostosowywanie pisowni do wymowy,
czyli nadążanie języka pisanego za naturalnymi zmianami w języku
powinno być stałą pracą Rady Języka Polskiego.
Niestety polski język pisany nie nadąża za zmianami w wymowie:
kiedyś inne było h i ch, rz wywodziło się z r, ii na końcu wyrazu było
słyszalne,
ale od ponad połowy wieku już tak nie jest .O tym , że dźwięki te są
nierozrużnialne można pszeczytać w arhaicznym słowniku ortograficznym.

17. Data: 2012-03-31 20:10:00

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Tom wrote:

> [...]
> umysłowo wydaje się, że ortografia ogranicza się do
> ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i
> czyli do przypadków, w których mieli kłopoty w szkole.

Ja stokrotce nie odpowiadam, jeżeli pisze w swojej grafii (bo orto to ona
nie jest). Co do szparagów, to zielone i białe to różna inszość i różne
przyrządzanie. Białe trzeba obrać od główki do nogi i obciąć stopkę, zielone
wystarczy tylko od połowy do stopki i stopkę odłamać. Trochę trzeba mieć
wyczucia, ale normalnie łamie się tylko twardy koniec. Zielonych gotować nie
trzeba, albo bardzo krótko. Ja je robię na przykład tak: kroję na odcinki po
parę cm i podsmażam w patelni, dodaję miodu i octu balsamico, duszę
kilkadziesiąt sekund i już mam gotowe. Dobre do steków.
Białe gotuję na stojąco w wysokim i wąskim garnku tak, by główki wystawały z
wody. Do wody daję trochę soli, cukru, masła i soku z cytryny. Gotuję,
zależnie od średnicy, jakieś 15-20 minut. Obierki gotuję oddzielnie (też z
cytryną, solą i cukrem). Wodę zużywam do sosu: zasmażka (mąka z masłem),
rozrabiam wodą szparagową, doprawiam solą, pieprzem, gałką muszkatołową (lub
macis) i rosołem. Wcinam z szynką, kotletem schabowym lub luzem. Dobra jest
też sałatka szparagowa. Gotować jak wyżej, fajne są zielone i białe
(oddzielnie gotować), pokroić na kawałki, doprawić octem balsamico, oliwą i
koperkiem. Wcinać z chlebem.

Waldek

18. Data: 2012-03-31 20:19:43

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A wogule, to w mojej książce kuharskiej były 2 gwiazdki pszy tej potrawie.
Doświadczenie i pszejżenie książki uczy, ze dwie gwiazdki są pszy potrawie
trudnej do wykonania w sensie : może zaszkodzić.
Tak więc szparagi nie są zbyt zdrowe, są rozdymające, ciężko.strawne.

Dwie gwiazdki mają pierogi (bywają ciężko.strawne), pewne ryby, czasem
buraki (nie tarte), shab (może mieć dużo holesterolu)....

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

19. Data: 2012-03-31 20:23:10

Od: "Tom" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> Białe gotuję na stojąco w wysokim i wąskim garnku tak, by główki wystawały
> wody.
Teraz już wiem. :-). Muszę taki sobie kupić.

Podziwiam Twoje zacięcie kulinarne.

Pozdrawiam
Tomasz

20. Data: 2012-03-31 20:30:32

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-03-31 22:19, niebożę Stokrotka wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
>
> Dwie gwiazdki mają pierogi (bywają ciężko.strawne), pewne ryby, czasem
> buraki (nie tarte), shab (może mieć dużo holesterolu)....

Pierogi z Biedronki mają raczej jedną albo nawet pół gwiazdki. Znaczy
zdrowe są.

qr.a

Nixe, zrobiłaś to bananowe?
Domowe wędlinki - cd.
Czy miał ktoś też problemy ze zgrzewarką do folii Silvercrest
Czym jest probiokap...
Mniszek niedługo.