Przed domem

21. Data: 2008-03-18 08:31:14

Temat: Re: Przed domem
Od: mirekm <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> Oczywiście. Trwa to co prawda kilkanaście minut do pół godziny, ale
> zerwać się jak najbardziej daje.

I po takiej operacji naklejka nie jest już jak nowa?

pozdrawiam,

mirek

22. Data: 2008-03-18 09:24:09

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirekm" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> I po takiej operacji naklejka nie jest już jak nowa?

Z tego, co ostatnio pod blokiem widziałem, po takiej operacji ciężko
już mówić o naklejce jako takiej. Raczej o mnóstwie skrawków papieru i
zwałkowanych resztek kleju :-)

J.

23. Data: 2008-03-18 09:32:34

Od: "Gruby Jendrek" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> wrote in message

> Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
>>

> Nie wiem o jakim niszczeniu mówi jeden z przdpiśców - nie będzie żadnego
> niszczenia. Kretyn będzie tylko musiał stracić trochę czasu na odklejanie.
> O niszczeniu w rodzaju przebijania opon, spuszczania powietrza, polewaniu
> kwasem karoserii lub ługiem szyb nikt nie mówi.

A jaka to różnica? W innych przypadkach kretyn musi tylko stracić trochę
czasu na zajklejenie dętki, napompowanie opon czy pomalowanie karoserii. To
dokładnie to samo i tak samo sądy to traktują.

A.

24. Data: 2008-03-18 09:40:50

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> A jaka to różnica? W innych przypadkach kretyn musi tylko stracić
> trochę czasu na zajklejenie dętki, napompowanie opon czy pomalowanie
> karoserii. To dokładnie to samo i tak samo sądy to traktują.

Proszę o konkrety: jakiś artykuł na ten temat, link do sentencji czy
coś w tym stylu.

J.

25. Data: 2008-03-18 13:22:23

Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Feahisim pisze:

> Nie wiem o jakim niszczeniu mówi jeden z przdpiśców - nie będzie żadnego

Skup się:
Art. 288. § 1. Kto cudzą rzecz ... czyni niezdatną do użytku

> Na wspomnianej drodze jest znak "zakaz ruchu" z tabliczką "poza
> mieszkańcami" (mamy za szybami kartki z nadrukiem: Jestem mieszkańcem
> bloku nr X oraz pieczęć wspólnoty)

Buahahahahaha ... poświadczone do tego notarialnie ...
koniecznie kartkom tym winien kłaniać się papież i prezydent

> Gdyby te lenie ze Straży Miejskiej raz czy drugi dały mandat kierowcom
> aut bez kartek, może by było spokojniej. Ale to sa lenie.

A jakie ma znaczenie ta kartka ?

6008

26. Data: 2008-03-18 13:22:26

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 17, 9:03 pm, "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> wrote:
> Mam pytanie trochę nie na tą grupę ale bardziej tu niż na jakąś
> motoryzacyjną.
> Mieszkam na osiedlu w pobliżu sporego marketu; na osiedlowych dróżkach,
> wyłącznym (z konieczności) miejscu parkingowym mieszkańców, w dni końca
> tygodnia często parkują przyjezdni kompletnie ignorując oznakowanie
> (zakazy).

A jesli ci "przyjezdni" postawia zakaz wychodzenia z bloku, to
bedziesz sie stosowal?

Jesli to twoja droga, ogrodz, wtedy nikt nie wjedzie. Jesli nie twoja,
to stawiaj znaki jakie chcesz, nic nie znacza.

Za male parkingi, smiesznie waskie drozki pomiedzy blokami to jest
problem wszystkich mieszkajacych na osiedlu. Ale tego nie rozwiaze
kopanie sie nawzajem po kostkach.

Awans z roli poszkodowanego do roli chuja-z-naklejka to chyba smutna
satysfakcja?

27. Data: 2008-03-18 13:30:07

Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> Pod które z tych trzech podpada naklejenie naklejki informacyjnej i
> dlaczego?

Gdyż iż, ponieważ.

> Kulik Marek
> artykuł
> Prok.i Pr.2001.2.78
> Z prawnokarnej problematyki grafitti. Teza nr 1
> 28915/1
>
> Z art. 124 k.w. albo art. 288 k.k. w zależności od powstałej szkody kwalifikować
należy każde umieszczenie napisu na cudzej rzeczy, które powoduje naruszenie jej
substancji. Wynika to z faktu, że przedmiotem określonych w tych przepisach czynów
jest mienie. Bez znaczenia, jak się wydaje, pozostaje tu okoliczność, że możliwe jest
przywrócenie rzeczy do jej stanu poprzedniego. Fakt, że każde naruszenie substancji
rzeczy stanowi jej zniszczenie lub uszkodzenie w rozumieniu art. 288 k.k. i art. 124
k.w. wynika wprost ze słownikowego znaczenia czasowników "niszczyć" i "uszkadzać".
[...]
> Podkreślić należy, że naruszenie substancji rzeczy przez samo uczynienie na niej
napisu lub rysunku jest trudne do wyobrażenia. Nie znaczy to, że takie zachowanie nie
może pośrednio spowodować naruszenia, o którym mowa. Może ono bowiem nastąpić wskutek
usunięcia z rzeczy napisu bądź rysunku. [...]
> W przypadku, gdy miało miejsce naruszenie substancji rzeczy, nie jest istotne, czy
przywrócenie jej do stanu poprzedniego wiąże się z nakładem pracy lub kosztów.

> Kulik Marek
> artykuł
> Prok.i Pr.2001.2.78
> Z prawnokarnej problematyki grafitti. Teza nr 2
> 28915/2
>
> Uczynienie rzeczy niezdatną do użytku w rozumieniu przepisów art. 288 k.k. i art.
124 k.w. następuje wtedy, gdy sprawca uniemożliwia lub znacząco utrudnia normalne
korzystanie z niej, nie naruszając wszakże jej substancji. [...] Czyn [taki] [...]
może być popełniony poprzez wykonanie graffiti. [...]
> Pomniejszenie wartości użytkowej rzeczy, na której umieszczono napis lub rysunek,
jest już wystarczającą przesłanką przyjęcia, że został popełniony czyn z art. 124
k.w. lub art. 288 k.k. w postaci uczynienia rzeczy niezdatną do użytku. [...]
> Wydaje się niesłuszne uzależnianie odpowiedzialności za dokonane przestępstwo z
art. 288 k.k. lub wykroczenie z art. 124 k.w. popełnione w [tej] postaci [...] od
konieczności poniesienia przez pokrzywdzonego nakładów w celu przywrócenia normalnej
użyteczności rzeczy. Wyłączną podstawą do przypisania sprawcy odpowiedzialności [...]
winna być okoliczność, że właściciel lub posiadacz rzeczy w wyniku zachowania sprawcy
nie mógł jej używać zgodnie z przeznaczeniem, choćby tylko przez krótki czas, w
wyniku czego poniósł szkodę majątkową. Ewentualne nakłady poniesione w celu
przywrócenia użyteczności rzeczy należy pojmować jako wyrządzoną przez sprawcę
szkodę, nie zaś jako samodzielną przesłankę warunkującą możliwość przypisania mu
odpowiedzialności za dokonane przestępstwo z art. 288 k.k. bądź wykroczenie z art.
124 k.w.

> Kulik Marek
> artykuł
> Prok.i Pr.2001.2.78
> Z prawnokarnej problematyki grafitti. Teza nr 3
> 28915/3
>
> Warunkiem przypisania sprawcy odpowiedzialności [za przestępstwo z art. 288 k.k.
lub wykroczenie z art. 124 k.w.] jest wystąpienie szkody majątkowej. Wynika to z
istoty tych czynów, jako skierowanych przeciwko mieniu. [...]
> W przypadku czynu określonego w art. 124 k.w. i art. 288 k.k. szkodę majątkową
należy rozumieć jako sumę damnum emergens i lucrum cessans.

> Kulik Marek
> artykuł
> Prok.i Pr.2001.2.78
> Z prawnokarnej problematyki grafitti. Teza nr 4
> 28915/4
>
> Naruszenie materii rzeczy poprzez samo wykonanie graffiti jest praktycznie
niemożliwe. Natomiast częste są przypadki, gdy naruszenie takie ma miejsce przy
usuwaniu napisu lub rysunku. Nierzadko też bywa, że naruszenie materii rzeczy nie
następuje w ogóle. Wówczas, by zdecydować o odpowiedzialności sprawcy za przestępstwo
z art. 288 k.k. lub wykroczenie z art. 124 k.w., należy rozważyć, czy uczynienie
napisu spowodowało obniżenie wartości użytkowej rzeczy. Istotne znaczenie, w myśl
ustalonej opinii doktryny, ma tu okoliczność, czy możliwe jest przywrócenie
normalnego stanu użyteczności rzeczy. Jeżeli przywrócić go nie można, czyn należy
kwalifikować co do zasady na podstawie art. 124 k.w. lub art. 288 k.k., chyba że w
grę wchodzi odpowiedzialność na podstawie przepisu szczególnego. Podobnie w
przypadku, gdy przywrócenie, o którym mowa, jest wykonalne, ale wiąże się z nakładem
pracy i kosztów.

Darz Bór
6008

28. Data: 2008-03-18 14:04:38

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> napisał w
wiadomości news:frog50$33u$1@inews.gazeta.pl...

Sam widzisz, że są to dywagacje i mimo, że nie jestem prawnikiem, nie
przypuszczam, żeby był wielki problem z udupieniem takiej
interpretacji w sądzie. Zwłaszcza wobec faktu, że tu nie mamy do
czynienia z nasmarowanym sprayem efektem przemyśleń jakiegoś
odmóżdżonego dresa, tylko z konkretną informacją kierowaną do
właściciela auta przy pomocy rzeczonej naklejki.
Niestety nie moge na szybko wygóglać, a na poszukiwania nie mam w tej
chwili czasu, ale całkiem niedawno w prasie był wałkowany temat akcji
oklejania samochodów parkujących na miejscach dla inwalidów - tamże
też twierdzono, że naklejanie naklejek, jeśli nie uniemożliwia
korzystania z samochodu nie jest tożsame z niszczeniem mienia.

Póki co, nawet jeśliby się okazało, że jest to działalność nie całkiem
zgodna z prawem - wybacz, ale będziemy ją kontynuować, pozwolisz? A
może zaproponujesz inne, _skuteczne_ wyjście z sytuacji? Uprzedzając
pytania: tak, chodzi o teren prywatny, tak jest uchwalony regulamin
wewnętrzny w myśl którego w pewnych miejscach parkować nie wolno, a
wobec nieposłusznych będą stosowane restrykcje.

J.

29. Data: 2008-03-18 14:07:44

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arek" <A...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> A jesli ci "przyjezdni" postawia zakaz wychodzenia z bloku, to

To zakaz ten będzie tam stał bezprawnie. Jeszcze jakieś pytania?

> to stawiaj znaki jakie chcesz, nic nie znacza.

O ile dobrze zrozumiałem wątkotwórcę, znaki zakazu postawił tam nie
"on" a stosowne służby drogowe i są one jak najbardziej wiążące.

> Za male parkingi, smiesznie waskie drozki pomiedzy blokami to jest
> problem wszystkich mieszkajacych na osiedlu. Ale tego nie rozwiaze
> kopanie sie nawzajem po kostkach.

Co proponujesz?

J.

30. Data: 2008-03-18 14:21:17

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 18, 3:07 pm, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:
> Użytkownik "arek" <A...@g...com> napisał w
wiadomościnews:c4e075bf-b476-426f-8a5e-eedd533012ae@
i7g2000prf.googlegroups.com...
> To zakaz ten będzie tam stał bezprawnie. Jeszcze jakieś pytania?
Dlaczego bezprawnie? Postawil sobie znak i juz. Zabronisz mu? Jakim
prawem?

> O ile dobrze zrozumiałem wątkotwórcę, znaki zakazu postawił tam nie
> "on" a stosowne służby drogowe i są one jak najbardziej wiążące.

Te 'stosowne sluzby drogowe' to najczesciej administracja osiedla.
Administracja, jako przedstawiciel wlascicieli tego osiedla
(mieszkancow), ma prawo stawiac takie znaki, jakie tylko chce i to
robi. I dobrze, bo to troche porzadkuje, pod warunkiem, ze wszyscy
_chca_ sie stosowac. Jesli nie chca, to nie musza.

> Co proponujesz?

Wygladam jak premier, zeby proponowac cuda? Jak bedziemy bogatszym
krajem, to wybudujemy sobie przestronne mieszkania w ladnych budynkach
na nieprzeludnionych osiedlach, gdzie kazdy bedzie mial miejsce
parkingowe i/lub garaz. Za jakies.. nie wiem.. 100? 200 lat?

Ciasno nam, stapamy sobie po palcach, nie badzmy przy tym zlosliwi i
nie leczmy zlosliwosci innych agresja, przeciez to nigdy nie dzialalo
i nie zadziala.

Moskitiery rolowane, roletki podgumowane - opinie z użytkowania
Naprawa pralki
Jaki Piec
jak usunąć długopis z tapicerki?
Baterie blue water ... lub inne z dodatkową wylewką na wode filtrowaną