Re: Przedszkolne problemy - agresja, jak rozmawiac??[dlugie]

From: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Przedszkolne problemy - agresja, jak rozmawiac??[dlugie]
Date: Thu, 29 Nov 2007 12:33:08 +0100

> drogie madre harpie, moze ktoras/ktorys cos podpowie, przede wszystkim w
> temacie jak z dzieckiem pogadac.. zeby nie zmienialo tematu, nie mowilo ze
> nie pamieta (pobyt u dziadkow to czarna dziura).
>
> pozdrawiam
> malalai
>
> ps troche chaotycznie wyszlo, przepraszam, pisanie o tym nielatwe..

Poproś dziecko aby opowiedziało Ci na dobranoc bajkę, to nie żart
Niech opowie bajkę, ja w taki sposób najszybciej dowiadywałam się o co
chodzi mojej młodszej córeczce, gdy pojawiały się problemy, ona zamykała się
w sobie i nie mozna było do niej dotrzeć,
czasami to było przedstawienie z udziałem ukochanych zabawek.
Bajka zazwyczaj zawierała przeżycia, doświadczenia, żale, radości mojego
dziecka.
Poza tym z rysunków dzieci też mozna wiele wyczytać.
Na spotkaniu z psychologiem wielce prawdopodobne, że syn zostanie poproszony
o narysowanie swojej rodziny.
W sieci można coś znaleźć do poczytania pod hasłem "interpretacja rysunków
dzieci", "Zastosowanie rysunku w psychoterapii"
Warto wspólnie rysować, w czasie rysowania rozmawiać, gdy umiejętnie
poprowadzi się tą rozmowę można się wiele dowiedzieć

Pozdrawiam

Monika