Re: Przyjazn miedzy kobieta i mezczyzna ....

From: "Ania Björk \(sveana\)" <s...@h...com>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Przyjazn miedzy kobieta i mezczyzna ....
Date: Tue, 7 Jan 2003 13:44:40 +0100
Sender: s...@p...onet.pl@h86n1fls33o981.telia.com

> No cóż, to ja w takim razie się przyłączę do dyskusji. Nazwanie orientacji
> seksualnej nieprawidłową jeszcze nie oznacza, ze się nie toleruje
> homoseksualistów. Może przykładzik: znam dwoje homoseksualistów, których
> szalenie lubię i cenię. Mimo to uwazam orientację seksualną za
nieprawidłową
> i nienaturalną i nic nie zmieni tego pogladu. Tak jak nic nie zmieni tego,
> że uważam, że w tym momencie, Anno, jesteś wyjątkowo nietolerancyjna wobec
> Aleksandry, a ja nie cierpię nietolerancji i omijam ją szerokim łukiem. Co
> [...]

Pisanie o czyms, iz jest "nieprawidlowe" jest ocenianiem negatywnym. Czyz
nie? A jesli ocenia sie negatywnie, to wartosciuje sie to jednoczesnie
negatywnie, czyli twierdzi, ze jezt to zle (przeciwienstwo "dobre"). Taka
ocena to dyskryminacja, w tym wypadku danej orientacji seksualnej. Zamiast
slowa "nieprawidlowa" mozna bylo uzyc "odmienna", "inna" - te slowa nie
zawieraja w sobie oceny. Cos, co nie jest "naturalne" dla Ciebie, nie musi
byc takim dla kogos innego - i vice versa. Z tym ze nigdy nie spotkalam sie
z tym, aby homoseksualisci nazywali hetero nienaturalnymi lub
nieprawidlowymi.
Od negatywnej oceny danej grupy i jej postepowania tylko krok do budzenia
nienawisci, podjudzania przeciwko tej grupie, ostracyzmowi w stosunku do
niej. Wlasnie dlatego tak ostro zareagowalam.
Nic nikomu nie przypisuje - to, jak widac, Twoja specjalnosc. Natomiast w
tak drazliwych kwestiach mam prawo wymagac od ludzi doroslych, aby wazyli
swoje slowa madrze i pomysleli, zanim nacisna na przycisk "wyslij".

Anna