Przystawka z pieczarek (P)

1. Data: 2002-05-16 12:48:05

Temat: Przystawka z pieczarek (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

500 g drobnych pieczarek, 2 lyzki posiekanej drobniutko
cebuli, sok z polowki cytryny, peczek natki pietruszki, lyzka
szczypiorku, 1 opakowanie naturalnego jogurtu, sol, pieprz
czarny,ocet winny...

Oczyscic pieczarki i umyc je pod biezaca woda. Nastepnie
podgotowac przez 5 minut pieczarki w osolonej i wzbogaconej lyzeczka
octu winnego wodzie. Wylowic i osuszyc. W tym czasie posiekac
drobniutko natke i wymieszac : szczypior, cebule, 2 szczypty
soli, 2 szczypty pieprzu, lyzeczke octu winnego, sok z cytryny i
jogurt. W sos wrzucic pieczarki i trzymac w lodowce przez 4
godziny.............

podawac jako przystawke.........

net francuski...........

AgataW.

1. Data: 2002-05-16 12:54:11

Temat: Re: Przystawka z pieczarek (P)
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisal w wiadomosci
> 500 g drobnych pieczarek, 2 lyzki posiekanej drobniutko
> cebuli, sok z polowki cytryny, peczek natki pietruszki, lyzka
> szczypiorku, 1 opakowanie naturalnego jogurtu, sol, pieprz
> czarny,ocet winny...

[ciach]

Agatko, masz tam jeszcze w tym francuskim necie wiecej takich fajnych
rzeczy?
Mam w weekend bardzo waznych gosci i musze sie elegancko przygotowac.

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2002-05-16 13:15:24

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia" <b...@p...onet.pl> wrote:
>Agatko, masz tam jeszcze w tym francuskim necie wiecej takich fajnych
>rzeczy?
>Mam w weekend bardzo waznych gosci i musze sie elegancko przygotowac.

..o kurcze...poszukam ....przystawek :))

agataW.

1. Data: 2002-05-16 13:30:23

Temat: jajka na twardo z tunczykiem (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Porcja dla 4 osob

4 jajka ugotowane na twardo, 8 filetow anchois

Majonez tunczykowy : 75g tunczyka w puszce, 2 dl majonezu,
kilka kropel soku z cytryny, bialy pieprz, 1-2 lyzki tlustej smietany

Zdobienie: korniczonami i natka pietruszki

Odsaczyc tunczyka i zmieszac go z majonezem. Dodac sok z
cytryny i pieprz. Dodac tyle smietany aby uzyskac efekt sosu. Jajka
podzielic na pol. Poukladac na polmisku, zoltym do dolu i polac,
zalac sosem. Anchois - podzielic filet na dwa (na dluuugie dwa
znaczy wzdluz) i poukladac, pozwijane na
jajakch......Przyozdobic talerz korniszonami i przed podaniem posypac natka
pietruszki

AgataW.

1. Data: 2002-05-16 13:58:55

Temat: ziemniak z niespodzianka (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ziemniak z niespodzianka

8 srednich ziemniakow, 8 jajek, 8 cienkich plasterkow bekonu,
30g masla, 1 lyzka oleju, sol i pieprz

Obrac ziemniaki i sciac im kapelusze.Srodki delikatnie wydrazyc
lyzeczka. Ziemniaki z kapeluszem ugotowac na parze (20minut).
Rozgrzac piekarnik do 210stopni W naoliwionym naczyniu
poustawiac ziemniaki, w kazdego wpuscic jajko i zwiniety plaster
boczku. Obok polozyc kapelusze ziemniaczane. Polac ziemniaki
roztopionym maslem i zapiekac okolo 7 minut, do czasu az bialko sie
zetnie a zoltko pozostanie plynne.Podawac na salacie doprawionej
vinegrete.........

AgaatW

1. Data: 2002-05-16 15:00:44

Temat: Re: Przystawki (MIKS)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia" <b...@p...onet.pl> wrote:
>Agatko, masz tam jeszcze w tym francuskim necie wiecej takich fajnych
>rzeczy?
>Mam w weekend bardzo waznych gosci i musze sie elegancko przygotowac.

nie od Francuzow tylko od naszych podam....

Sałatka błyskawiczna.
" Często podaję ją do drobiu lub cielęciny zamiast zwyczajnych
ziemniaczków z wody. Sałatka z ananasem 25 dag ananasa z
puszki, 40 dag ugotowanych ziemniaków, 15 dag majonezu, sól, cukier
do smaku. Ugotowane ziemniaki (najlepiej w łupinkach), obrać,
pokroić w kostkę. Ananas odsączyć, rozdrobnić w kostkę. Kostki
ziemniaków i ananasa (mniej więcej jednakowej wielkości)
delikatnie wymieszać, dodając majonez. Przyprawić do smaku. Uwagi : Nie
przelać majonezu, ma tylko obtaczać składniki. Smak majonezu
nie może zabić smaku składników, nie używać np. Majonezu Babuni.
Lepiej przygotować ze schłodzonych składników, bezpośrednio
przed podaniem - przygotowanie jest wtedy naprawdę szybkie. "KZU

"u mnie furrore robia krokiety - rewelacyjnie tanie tylko
pracochlonne ... - pasztet (moze byc ze sloika) wbic do niego jajko
przyprawic wg gustu - usmazyc male nalesniki (zostawic troche
nalesnikowego ciasta na do obtoczenia krokietow) - nalesniki
smarowac przygotowanym pasztetem - pozwijane krokiety umoczyc w
pozostawionym wczesniej ciescie nalesnikowym i obtoczyc w tartej
bulce - usmazyc na zloto-brazowy kolor mozna przygotowac
wczesniej i odgrzac na imprezie w piekarniku badz prodzizu najlepiej
z odrobina wody zeby nie "schly" dobrze smakuja z czerwonym
barszczem :) robilem tez z gotowanymi siekanymi pieczarkami..."Syku

""SPIRALKI SEROWE Przepis pochodzi z czasów kryzysu, kiedy to
kupienie czegokolwiek DOBREGO graniczyło z cudem i trzeba było
radzić sobie domowymi sposobami, wykorzystując wszystko co było
pod ręką. Mimo, że czasy nastały nieco lepsze, spiralki serowe
piekę kilka razy w roku. Przede wszystkim dla Dziadka, który
jest cukrzykiem i tęsknie patrzy na wszelkie ciasta i torty.
Składniki: 40 dag mąki kostka margaryny 4 topione serki ( mogą być
pikantne) sól opcjonalnie, ale polecam - papryka, kminek białko
Mąkę, margarynę i topione serki siekamy nożem, nie zrażając
się tym, że na początku nie jest to łatwe. Dodajemy sól i
przyprawy. Szybko zagniatamy ciasto i na godzinę zostawiamy je w
chłodnym miejscu. Rozwałkowujemy na grubość 3, 4 milimetrów i kroimy
na wąskie paseczki długości 10 centymetrów. Skręcamy w
spiralki, smarujemy białkiem i układamy na blaszce przykrytej papierem
do pieczenia. Spiralki wyjmujemy z piekarnika gdy są pięknie
przyrumienione i wspaniale pachną. Jest to niesłychanie prosty i
tani przepis. Ciasteczka nie mają prawa się nie udać i są
doskonałe na wszelkie okazje. Helena

"sałatka ze słodkimi gruszkami, czerwonymi paprykami, ogórkami
zielonymi i pokawałkowanym serem rokpolem (całośc polana
kwaskowym sosem z oleju, cytynowego soku, gałki m., cukru i soli )AgataW

"Ryba na "chlodno" bo stygnie kiedy sie przygotowuje don
sosik-i tak ma byc Bardzo proste i szybkie danko do przygotowania
Doprowadzic piecyk do temperatury 200° Na osobnym talerzyku (ktory
ma nie peknac w piecu!) dla kazdej osoby ulozyc kawalek filetu
z: soli np albo z dorady Po zjedzeniu pierwszej przystawki
zgasic piec wsunac do piecyka talerzyki z ryba na +/- 5 min. (o
ile kawalki ryby sa grube, przedluzyc czas. najlepiej miec swoj
talerzyk "probny" z ktorego co 2 min trzeba probowac ryby czy
jest dobrze scieta ale nie za bardzo ugotowana co ja zamieni w
wate bez smaku...Ryba jest gotowa kiedy jest juz scieta ale
jeszcze wilgotna. Wtedy sie nie kroi ale "rozplywa" pod widelcem.
wyjac talerzyki z pieca i zmieszac oliwe z sokiem z zielonej
cytryny+sol i pieprz otoczyc sosem rybe, przybrac talerzyk np
pomidorem pokrojonym w kosteczki albo zapalkami z usmarzonego pora i
podawac" Paul Urstein

"Zaczynam od "chaud-froid" zimno-ciepla salatka z watrobki z
drobiu a) ulozyc na talezyku korone z salaty - najladniejsze
listki porwane na male listeczki NA RAZIE BEZ SOSU b) podsmarzyc
bez niczego bardzo drobno pokrojony boczek tak aby puscil
tluszcz, przyjal kolor ale sie nie spalil wylac tluszcz i wysuszyc
usmarzony boczek na papierze kuchennym. c) na tej samej patelni
usmarzyc watrobke z drobiu pokrojona na drobne kawalki popieprzyc
i posolic (uwaga, boczek wedzony jest slony!) Ta sama operacja
co z boczkiem na papierze kuchennym. d) wewnatrz kola salaty
ulorzyc mniejsze kolo watrobki e) wewnatrz kola watrobki ulorzyc
kolo boczku Mozna oddzielic te dwa produkty tzn watrobke i
boczek zewnetrzna czescia pomidora dla "ladnosci" f) zaraz przed
podaniem polac calosc sosem (np sok cytrynowy albo ocet winny i
oliwa + troche musztardy ktora pomorze watrobce nie byc mdla)
Do pierwszej przystawki mozna nie podawac wina, a jesli juz to
biale-chlodne Wariacja fakultatywna: Caly talerzyk tzn trzy kola
(salata, watrobka i boczek) posypac startym orzechem.
teoretycznie to powinien byc "pignon" (nie mam slownika i nie wiem co
to daje po polsku) Kontrast chlodnej salaty i cieplych produktow
jest bardzo mily stad nazwa "chaud - froid"Paul Urstein

1. Data: 2002-05-17 05:17:47

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatko, jesteś niesamowita!!! Wiem, ze kiedys juz to pisalam, ale jeszcze
raz powtorze - jestes mistrzynia od miksowania;-)))

Dzieki i pozdrowienia
Basia

ps.czy moi Goscie czytali te przepisy i wybrali na co maja ochote?(pytanie
do gosci oczywiscie;-))

1. Data: 2002-05-17 08:03:58

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Basia
>

>ps.czy moi Goscie czytali te przepisy i wybrali na co maja ochote?(pytanie

O Dziewczyny straszne !!!!! Jako ze to ja i moj Duzy Jas jestesmy tymi goscmi,
to stwierdzam, ze:
1. przepisy sa rewelacyjne , chce wszystkie:))))
2. Jak dostane wszystkie, albo nawet jedna z tych rzeczy - to zabije was na
pewno :)))) - jak ja mam sie nie toczyc, jak to takie smaczne. I jak ja mam
schudnac.
3. w ogole jestem wzruszona
4. I nie jestem waznym gosciem, tylko taka mala Monisia (159cm:))))

mala Monisia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-05-17 13:10:40

Od: "Mac66" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam,że się wtrącam, ale polecam pyry z gzikiem. Potrawa plebejska,
ale b.smaczna zwłaszcza, że taraz można użyć młodych ziemniaków. Jeśli
"Ważni Goście" spodziewają się przystawek, Panie ten tego, to zostaną mile
zaskoczeni i atmosfera przy stole będzie swobodniejsza.

Pozdrawiam.

1. Data: 2002-05-20 06:46:22

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>4. I nie jestem waznym gosciem, tylko taka mala Monisia (159cm:))))
>
>mala Monisia

to i tak jestes wiekszym gosciem niz ja

Kudupel (zaraz sie odezwie Krycha ;) )
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsgroups.com The #1 Newsgroup Service in the World!

ciasto z feta - pomysl na nie (P)
baklazan w ciescie podany z sosem pomidorowym (P)
re.poratujcie przepisem
Przed "włoszczyzną"
prosba o przepis