Re: Pytanie do kogoś, kto zna sie na lekach!!

From: "Marek Li" <M...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Pytanie do kogoś, kto zna sie na lekach!!
Date: Thu, 24 Aug 2006 00:47:48 +0200

Użytkownik "monika" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:ecf76h$pbp$1@inews.gazeta.pl...
> Ostatnio na zaburzenia rytmu serca brałam Concor -2,5 raz dziennie,
> ale było
> mi ciągle słabo, zawroty, więc lekarz zapisał Sectral-200 2 razy
> dziennie po
> pół. Pytanie: Który z tych leków ma słabsze , łagodniejsze działanie,
> ?

Dawki obu leków są porównywalne (obie stanowią połowę zwykle stosowanej
dawki wstępnej). O tym, który lek jest lepszy w opisanej sytuacji trudno
odpowiedzieć, bo nie piszesz, czy miałaś bradykardię po concorze, czy
złe samopoczucie wynikało ze zbyt niskiego ciśnienia, czy może z obu
tych rzeczy. Zalecenie lekarza zmiany Concoru na Sectral sugeruje mi, że
chyba miałaś zbyt wolną czynność serca i dlatego zamiana na lek, który
ma małe możliwości nadmiernego zwalniania rytmu.
A tak swoją drogą - czemu nie spytałaś o to lekarza - zna najlepiej
sytuację i odpowiedź rozwiwanjaca Twoje wątpliwości zajęłaby mu ćwierć
minuty:-)