Data: 2011-01-16 20:47:25
Temat: Re: Raport MAK
Od: mk4 <m...@d...nul>
Pokaż wszystkie nagłówki
On 2011-01-16 01:26, Stalker wrote:
> W dniu 2011-01-16 00:55, vonBraun pisze:
>
>> Tam jest nawiasem mówiąc niewyjaśniona sprawa w raporcie MAK dotycząca
>> tego kto przestawił wysokościomierz tuż przed karastrofą - chodzi o ten
>> który w swoim zasięgu ma pilot. Rosjanie pisali że zrobił to w ostatniej
>> fazie lotu nawigator - ale ten aby to zrobić musiałby wypiąć się z pasów
>> tak więc tylko główny pilot mógł sięgnąć do tego przycisku.
>> Jednak nie zdołałem zapamiętać na czym miałaby polegać zmiana (skąd się
>> brać) pamiętam jedynie że w efekcie podana wysokośc była za duża.
>>
>> Co chciał osiągnąć pilot przestawiając wysokościomierz też nie rozumiem.
>>
>> Ktoś to rozumie?
Zdaje sie, ze przestawil wysokosciomierz uzywany przez TAWS. Tego
lotniska i tak nie ma w bazie danych wiec TAWS zasadniczo bedzie sie
darl przy ladowaniu, wiec zeby go nieco poskromic prawdopodobnie
zmieniono ustawienia tego wysokosciomierza. Ale w czasie ladowania i tak
na tym wysokosciomierzu nie mieli polegac (zwlaszcza, ze go sobie
przestawili) tylko na wysokosciomierzu barometrycznym, ktory dzialal jak
nalezy.
--
Pozdr
mk4
|