Data: 2011-01-16 21:41:21
Temat: Re: Raport MAK
Od: "cbnet" <c...@n...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Są różne koncepcje na ten temat.
Sprawa dotyczy wykorzystywanego automatycznego pilota,
który mógł nie podjąć odejścia przy braku ILS-a... o czym
obaj piloci mogli [zwyczajnie] nie wiedzieć, zaś gdy
się mogli zorientować podjęli akcję ręcznie, lecz było już
za późno.
Ta koncepcja ma być podobno jeszcze sprawdzana w testach.
Natomiast na temat pogłosek dotyczących zapisów z czarnych
skrzynek trudno spekulować.
Spekulacji (zwłaszcza tych "spiskowych") na podstawie pogłosek
i plotek związnych z temat tej katastrofy jest i bez tego o wiele,
wiele za wiele, jak dla mnie.
--
CB
Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:o9b57f8ytgtv$.dlg@trenerowa.karma...
> "W opublikowanych przez Rosjan stenogramach z kokpitu Tu-154M polecenie
> ?odejścia? wydaje tylko drugi pilot Robert Grzywna. MAK uznaje więc, że to
> drugi pilot zauważył, że sytuacja jest krytyczna, ale kapitan nie
> zareagował. I dodaje do tego komentarz: "Decyzji dowódcy statku
> powietrznego o odejściu na drugi krąg nie było." Tymczasem w grudniu
> polskim ekspertom z Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego udało się
> odczytać kolejny zapis z czarnych skrzynek. W tym samym momencie, gdy w
> kabinie pilotów pada pierwszy komunikat ?Pull up?, czyli na 22 sekundy
> przed katastrofą, kapitan Protasiuk mówi "odchodzimy". "
>
> http://bit.ly/hEqvg1
|