Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
!news.mm.pl!not-for-mail
From: "cbnet" <c...@n...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Raport MAK
Date: Sun, 16 Jan 2011 22:41:21 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 34
Message-ID: <igvops$229a$1@news.mm.pl>
References: <igmf6k$1sef$1@news.mm.pl> <ign48r$98l$1@inews.gazeta.pl>
<ignsjc$2d30$1@news.mm.pl> <igsce1$fil$1@inews.gazeta.pl>
<igt4t2$mqi$2@news.mm.pl> <o9b57f8ytgtv$.dlg@trenerowa.karma>
NNTP-Posting-Host: host-89-231-122-20.warszawa.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1295214204 67882 89.231.122.20 (16 Jan 2011 21:43:24 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Jan 2011 21:43:24 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:578875
Ukryj nagłówki
Są różne koncepcje na ten temat.
Sprawa dotyczy wykorzystywanego automatycznego pilota,
który mógł nie podjąć odejścia przy braku ILS-a... o czym
obaj piloci mogli [zwyczajnie] nie wiedzieć, zaś gdy
się mogli zorientować podjęli akcję ręcznie, lecz było już
za późno.
Ta koncepcja ma być podobno jeszcze sprawdzana w testach.
Natomiast na temat pogłosek dotyczących zapisów z czarnych
skrzynek trudno spekulować.
Spekulacji (zwłaszcza tych "spiskowych") na podstawie pogłosek
i plotek związnych z temat tej katastrofy jest i bez tego o wiele,
wiele za wiele, jak dla mnie.
--
CB
Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:o9b57f8ytgtv$.dlg@trenerowa.karma...
> "W opublikowanych przez Rosjan stenogramach z kokpitu Tu-154M polecenie
> ?odejścia? wydaje tylko drugi pilot Robert Grzywna. MAK uznaje więc, że to
> drugi pilot zauważył, że sytuacja jest krytyczna, ale kapitan nie
> zareagował. I dodaje do tego komentarz: "Decyzji dowódcy statku
> powietrznego o odejściu na drugi krąg nie było." Tymczasem w grudniu
> polskim ekspertom z Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego udało się
> odczytać kolejny zapis z czarnych skrzynek. W tym samym momencie, gdy w
> kabinie pilotów pada pierwszy komunikat ?Pull up?, czyli na 22 sekundy
> przed katastrofą, kapitan Protasiuk mówi "odchodzimy". "
>
> http://bit.ly/hEqvg1
|