tagiatelle ze szpinakiem i pomidorami [p]

1. Data: 2004-06-18 13:06:20

Temat: tagiatelle ze szpinakiem i pomidorami [p]
Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

tagiatelle ze szpinakiem i pomidorami
mycie szpinaku jest troche upierdliwe, ale i tak dosc szybko sie robi.

ostatnio moj wojtek za tym szaleje (no, ja tez - ale on to wogole
codzieniie moglby to jesc), wiec robie dosc czesto :)

tagiatelle mozna zastapic innym, duzym makaronem. np.penne.

nastawiamy makaron. w tym czasie szpinak (0,7 kg) myjemy (nalewam do
zakorkowanego zlewu wode i plucze - tak jest dokladniej i wygodniej niz
plukanie pod bierzaca woda), jesli liscie sa spore to rwiemy na pol. ja nie
odrzucam ogonkow - bo i po co.
na patelni podgrzewamy olej, wrzucamy starta galke muszkatalowa (lyzeczka),
pieprz ziolowy (pol lyzeczki) i ew. troche czarnego pieprzu lub imbiru.
chwile trzymamy na ogniu, zeby wydobyc z nich aromat.
wrzucamy partiami szpinak, mieszamy, jak poprzednia partia sie "skurczy",
to dorzucamy nowa. solimy do smaku, dusimy chwile - ale nie za dlugo, zeby
nie zrobila sie pacia.

na talerze nakladamy makaron, na to szpinak, na to pomidory pokrojone w
niezbyt male kawalki, np. w osemki. odrobine solimy, ew. posypujemy
pieprzem. voila!

smacznego! :)
pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2004-06-19 00:43:03

Temat: Re:[p] szpinak i pory w roli głónej
Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

Patrycja a spróbuj takie coś

Zielone wyspy smaku

- 50 gr orzeszków ziemnych solonych uprażyć, zdjąć z patelni, przestudzić,
posiekać/pokruszyć
2 młode pory, odciąć zielone części, ale bez przesady. Białe i seledynowe -
pokroić ukośnie na grube plastry (ok półtora cm) i obsmażyć na oleju wlanym
na patelnie po orzeszkach, potem dodać kapkę wody chwile poddusić pod
przykryciem aż miękkie będą w miarę.
Zdjąć z patelni do miseczki i tam hojnie skropić jasnym sosem sojowym i
olejem sezamowym, troszkę octem ryżowym i cukrem. Odstawić przykryte.
pół pęczka dużego, szpinaku oczyścić , grubo przesiekać, poddusić na oleju
zostałym z porów, pod koniec dać 2 ząbki czosnku pocięte w cieniutkie
talarki, oprószyć pieprzem i gałką muszkatołową, wymieszać z orzeszkami (ew.
dosolić jak ktoś musi mieć bardzo słone koniecznie).
Pory ułożyć na makaronie, sos z nich zostały, pieczołowicie pokapać na owe
pory, na to szpinak z orzeszkami. Nie bełtać - mają zostać takie "wyspy
smaków" mieszające się przy jedzeniu dopiero
(made in Sowie gniazdo)

Smacznego

Ja tak dziesiaj zmontowałam tartę - tyle że zalewałam ja masą
jajeczno-śmietanową.
PYCHA BYŁO!

Sowa

1. Data: 2004-06-19 00:44:47

Temat: Re: Re:[p] szpinak i pory w roli głónej
Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> 2 młode pory, odciąć zielone części, ale bez przesady. Białe i
seledynowe -
> pokroić ukośnie na grube plastry (ok półtora cm) i obsmażyć

Zapomniałam dodać, żeby to robić delikatnie, mają się nie rozpaść na
obraczki, tylko zostać w całości.
Sowa

1. Data: 2004-06-19 07:11:17

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:
> ...orzeszków...orzeszkach...miseczki...troszkę...ząb
ki...cieniutkie...orzeszkami (ew.

Bzibziukasz !!!! ;>

Kot zlosliwawy cos z rana

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-06-19 10:02:43

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Sowa wrote:

...orzeszków...orzeszkach...miseczki...troszkę...ząb
> [...]

A złośliwy kot poranny, to jak mniemam: kiciuśiunieczek?

Sowulińcia

1. Data: 2004-06-19 10:21:13

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:
> [...]
ki...cieniutkie...orzesz
> kami (ew.

> A złośliwy kot poranny, to jak mniemam: kiciuśiunieczek?

A nie. Kot jest Kot, zadna Kicia, Kicius czy inne takie, tylko Kot nie
przepada za przesada w zadna strone. A problem zdrobnien na grupie
urasta juz do trollingu.

A zeby nie bylo tak calkiem offtopic to powiem, ze upieklam chleb.
Kompletna klapa, a mialo byc tak pieknie. Nie wyrosl, plaski byl jak
jajko sadzone, w srodku gliniasty. Po dokladnych ogledzinach wyszlo na
jaw, ze drozdze sie WOGLE nie rozpuscily (przy etapie rosniecia uznalam,
ze moja ocena rzeczywistosci moze byc zafalszowana i moze on jednak
urosl, tylko ja nie potrafie porownac)

I tu nastepuje pytanie. Czy te drozdze powinnam najpierw rozpuscic w
wodzie? Kiedys, jak robilam chleb w maszynce, to dosypywalam suchy, ale
on sie tam wyrabial przez dobrych kilka godzin, a ja tutaj chyba z 10
minut go tylko mietosilam. To jak powinnam zrobic?

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-06-19 10:48:31

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sowa wrote:
>To jak powinnam zrobic?

Rozpuścić ( a jakich używasz? bo ja potrafię obłaskawiać tylko te normalne
drożdże - suszone gwarantują porażkę)
Mam przepis na chleb, gdzie część drożdży się rozpuszcza w zaczynie, a część
pokruszoną z mąką dodaje do ciasta - ale on choć smaczny, to okropnie się
kruszy po upieczeniu, więc nie zapodam.
Sama musze sobie inny znaleźć i przetestować.

Sowa

1. Data: 2004-06-19 11:03:03

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:
> [...]
> kruszy po upieczeniu, więc nie zapodam.
> Sama musze sobie inny znaleźć i przetestować.

Uzywam drozdzy firmy Vahine (z akcentem nad e) i innych nie widzialam w
okolicy. Kto wie gdzie we Francji kupic drozdze swieze ??? Tych
suszonych to do falszywego mozdzku do tej pory tylko uzywalam - i do
blinow, ale w blinach duzo wiecej plynu i urosly jak jakie glupie...
Drozdze przeterminowane nie sa, wlasnie sprawdzilam, ale niewiele im
brakuje... Moze dlatego?

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-06-27 14:56:26

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja jak zwykle z doskoku czytam grupe, a tu odpowiedzi na mnei czekaja tyle
czasu :)

Sowa wrote:
> [...]
> pory, na to szpinak z orzeszkami. Nie bełtać - mają zostać takie "wyspy
> smaków" mieszające się przy jedzeniu dopiero

o dzieki ci! :)
jak tylko uda mi sie jeszcze szpinak dostac, to chyba wykupie wszystko, co
beda miec ;) zeby wyprobowac przepis i jeszcze troche zamrozic na zime.

pat

1. Data: 2004-07-24 19:16:37

Od: "Arleta" <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

"PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> wrote in message
> ja jak zwykle z doskoku czytam grupe, a tu odpowiedzi na mnei czekaja tyle
> czasu :)
sowa napisała:
"zielone wyspy smaku "

mam nadzieje ,ze jest to zapuszkowane :))

sezon na szpinak i jarmuz - kiedy?
Sosik do leczo na zime
Ile dać imbiru?
Wątróbka