Re: Rencisci...?

Data: 2001-05-06 18:44:37
Temat: Re: Rencisci...?
Od: "JC" <J...@t...de>

"Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:9d3vom$57h$1@news.tpi.pl...

Cześć:-)

> Użytkownik "JC" <J...@t...de> napisał w wiadomości

> Nie przejmowalbym sie za bardzo tym tekstem, autor nawet nie rozumie
> tego, ze kwoty ze skladki nie sa przekazywane do budzetu, ale na
niezalezne
> konta ZUS. Praktyka przekazywania tych pieniedzy na inne cele na szczescie
> zmarla wraz z PRL:))

No jeśli tak to bardzo dobrze.
Ale mi Radku chodziło głównie o to, że nie rozumię
jak można obciążać dochód (składka ZUS) stałą kwotą
a nie wartością procentową z tego dochodu.

> Zdrowe panstwo nie ma przede wszystkim wielkich nierentownych hut,
> kopani, PKP i innych posocjalistycznych "darmozjadow":)

Tak, ale nie można tak poprostu te molochy z dnia na dzień
rozpieprzyć.
Co dasz ludziom do buzi, trawę;-)

> Poza tym musisz
> takze uwzglednic wiele innych czynnikow, jak konkurencyjnosc gospodarki,
> zadluzenie zewnetrzne i wewnetrzne, kapitalochlonnosc itp. Lista jest
> bardzo dluga.

Masz rację - tych składników jest więcej.
Ja tak tylko ogólnie;-)

> Tylko, ze ta sama rodzima produkcja nie potrafila wypracowac kapitalu na
> konieczne modernizacje. Mieszkasz u naszych zachodnich sasiadow, wiec
> pewnie wiesz, ze zrodlem bogactwa Niemiec jest eksport towarow wysoko
> przetworzonych, my nadal mamy zbyt malo takich mozliwosci, bo mamy
> nienowoczesny (oprocz inwestycji zagr.) przemysl.

Tak ale i te zagraniczne inwestycje też pełzną do piwnicy - patrz
branża samochodowa.
A więc to nie tylko sprawa wysokiej technologii - ta tutaj jest.

> produkty
> razem
>
> Szkoda, ze nie widziales boomu konsupcyjnego z poczatku lat 90-tych,
> dziwisz sie wiec Polakom, ze woleli telewizory Sony, Grundig od starych
> Elemisow?

Nie, nie dziwię się choć i produkty w/w firm i ich jakość
też już leci na pysk. Wiem coś o tym bo akurat w Grundigu pracowałem
ładnych parę lat.

/.../

> Ech Jozku, skad u Ciebie ta spiskowa teoria?:)

Zachód potrzebuje jednego - rynków zbytu dla swojej produkcji.
Aby mieć zbyt trzeba usunąć wszelką konkurencję.
Toż to proste jak drut.

> Gospodarka jest znacznie bardziej skomplikowana, niz wszyscy politycy
> chca nam wmowic :)

To że dala polityków skomplikowana, to masz rację i dlatego:

" W tym jest mądrość polityka -
Jak pobijać bez patyka... "

Jan Sztaudynger

> Ten truciciel? :) Ale nie dziw sie upadkom, to sa stare, szkodzace
> srodowisku
> zaklady. Zadna to pociecha dla zwalnianych, ale jedyna metoda zachowania
> pracy to doplaty z budzetu, a wiec okradanie innych uczciwie pracujacych
> i placacych podatki. Co wybierasz ?:)

Co by nie wybradć, będzie źle.
Chcesz po linii ekonomicznej, musisz wywalić ludzi a chcesz by mieli
robotę, musisz dotować - gdzie tu wybór?

Do d.... z takim wyborem:-)

pozdr. - Józek