Re: Ropiejaca angina paciorkowca...

Data: 2007-08-05 11:28:50
Temat: Re: Ropiejaca angina paciorkowca...
Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl>

> Dopadla mnie angina paciorkowca, ale w jaki sposob! Zaczelo sie od bolu zeba
> po prawej stronie, 3 dni brania tabletek przeciwbolowych i nagle bum:
> czwartego dnia wysiadl mi prawy migdal, zaczela puchnac zuchwa od migdala az
> po slinianki pod jezykiem. Po kolejnych 3 dniach tak spuchlo mi wszystko ze
> jezykiem ruszyc nie moglem a w nocy pare razy myslalem ze sie udusze.

Angina jak nic!!! Szczególnie, że zaczyna się od bólu zęba :-)))

> (...) Jednak ciagle niepokoi mnie wielka opuchlizna na dziasle po wew.
> stronie. Puchnie, nabrzmiewa, ale ani peknac nie chce, ani zejsc, a czuje, jak
> mi zeby od dolu wypycha :/ Przy tym niesamowicie boli.

IMO to nic innego jak ropień okołowierzchołkowy :-) I może nawet
paciorkowcowy...

> Zaczynam miec obawy czy aby ta opuchlizna nie jest zwiazana z pierwotnym bolem
> zeba,

I słusznie.

> bo zaczynam watpic w paciorkowca... stad moje pytanie, czy ropna angina
> paciorkowca moze tez atakowac swoim stanem ropnym dziaslo?

Nie może. Wprawdzie w przebiegu anginy (niech będzie, że paciorkowcowej) może
dojść do powiększenia także w.chł. podżuchwowych, ale nie do stanów ropnych w
okolicy dziąsła. Chyba, że do ropowicy dna jamy ustnej, ale to już b. ciężki
stan.

> Moze warto pojsc do lekarza aby to nakul?

Może warto. Chociaż ropni się nie nakłuwa, a nacina.

Zabrałeś się za to trochę od d... strony. Z bólem zęba chodzi się do
stomatologa. A stany ropne zębopochodne wymagają przede wszystkim postępowania
zabiegowego (nacięcie, lecz. kanałowe, ekstrakcja...), a dopiero w drugiej
kolejności antybiotykoterapii. W każdym bądź razie nie samej antybiotykoterapii.

> Dziekuje za pomoc...

Pzdr.
RR :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000763-5, 2007-08-05
Przetestowano na: 2007-08-05 13:28:56