Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!news.ipartners.pl!i
partners.pl!not-for-mail
From: "Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu>
Newsgroups: pl.soc.dzieci,pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Rower 16" [lekko OT - dlugie]
Date: Thu, 19 May 2005 14:32:24 +0200
Organization: Internet Partners
Lines: 117
Message-ID: <d6i10e$2mu2$1@news2.ipartners.pl>
References: <d6336c$niv$1@opat.biskupin.wroc.pl> <d69gdl$duk$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d6asnv$2hbs$1@news.mm.pl> <d6b0v0$1tn7$1@news2.ipartners.pl>
<d6b32n$kut$1@news.mm.pl> <d6c9om$2iui$1@news2.ipartners.pl>
<d6cd2v$ijo$1@news.onet.pl> <d6cpfk$2tdb$1@news2.ipartners.pl>
<d6d2bv$2tvj$1@news.mm.pl> <d6d95c$5k3$1@news2.ipartners.pl>
<d6dk7q$207a$1@news.mm.pl> <d6do9k$dfm$1@news2.ipartners.pl>
<d6dqoe$3v4$1@news.mm.pl> <d6f0jo$1231$1@news2.ipartners.pl>
<d6f1c3$8f5$1@news.onet.pl> <d6f2a9$1368$1@news2.ipartners.pl>
<d6f2vb$f92$1@news.onet.pl> <d6f4qa$14vv$1@news2.ipartners.pl>
<d6g1vo$mnj$1@news.onet.pl> <d6ga14$1q78$1@news2.ipartners.pl>
<d6ha4j$2i8k$1@news.mm.pl> <d6hfku$2cgi$1@news2.ipartners.pl>
<d6hgfo$sgc$1@news.onet.pl> <d6hhb4$2dh7$1@news2.ipartners.pl>
<d6hi7m$gqe$1@news.onet.pl> <d6hica$p9p$1@news.onet.pl>
<d6hkq7$2fhj$1@news2.ipartners.pl> <d6hn4l$sla$1@news.onet.pl>
<d6hrqr$2jm9$1@news2.ipartners.pl> <d6hulr$h5k$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.153.196.36
X-Trace: news2.ipartners.pl 1116505934 89026 217.153.196.36 (19 May 2005 12:32:14
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 19 May 2005 12:32:14 GMT
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci:410862 pl.soc.dzieci.starsze:1047
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
news:d6hulr$h5k$1@news.onet.pl...
> "Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu> napisał
>
>> "a odczep sie ze szkola muzyczna, on dopiero drugi
>> dzien brzdeka sobie bezladnie na plastikowej gitarce
>> z tesco, nawet nie da sie jej nastroic..."
>
> Wiesz, jest BARDZO istotna różnica miedzy tym, co napisałeś wyżej, a tym,
> w jaki sposób ja wyjaśniłam nasze nieporozumienie.
I to ja nie rozumiem pojecia "przejaskrawienie" :)))
hehehe... :)
>> Wies sie _uprzejmie_ wycofalem
>
> ŻE JAK??? Ty się wycofałeś?
Dokladnie. Chyba dosc wyraznie napisalem,
moje rady dotyczyly _szybciej_ jezdzacych.
Dosc czesto wracalem chyba do tego, o jakich
predkosciach mowa i jak one sie maja do 2-3km/h.
> Cała ta dalsza dyskusja, to nieustanne wypominanie mi, że najpierw piszę
> jedno, a potem drugie.
Nie cala.
I nie nieustanne.
Ale fakt, byloby prosciej, zebys od poczatku
pisala to samo.
>>> Jedynie to, że do nauki jazdy na rowerze_nie_jest_niezbędna_wiedza z
>>> zakresu fizyki czy dynamiki.
>
>> A w ktorym miejscu, tak z ciekawosci, napisalem,
>> ze nalezy uczyc dziecko fizyki, czy dynamiki?
>
> A w którym miejscu_JA_napisałam, że Ty to napisałeś?
Wkladalas mi w klawiature inne rzeczy. Poszukaj.
A jesli odpowiem na Twoj post w sposob noszacy
znamiona polemiki, cos w stylu:
"ja jedynie twierdze, ze dziecko, ktore w wieku 4 lat
ledwo chodzi, ma klopoty z utrzymaniem rownowagi
w biegu i nie potrafi podniesc z podlogi lyzeczki
nie przewracajac sie przy tym, faktycznie nie nadaje
sie do nauki jazdy na dwukolowym rowerze"
To bedzie wszystko cacy?
Poza pewnymi "niuansikami", ale przecie powyzsze zdanie
jest prawdziwe i w dodatku nigdzie nie jest napisane,
ze cos o takim dziecku w ogole wspominalas.
>> No wiec nie podwazalas tezy, ktora wyglosilem,
>> podwazasz tezy, ktorych nie wypowiedzialem,
>> no to o co ten halas?
>
> Nie wiem. To Ty cały czas hałasujesz.
Nie. Razem halasujemy. Naprzemian.
Tylko ja o szybkosciach, a Ty o wolno poruszajacych
sie choinkach.
<cite>
>> Im szybciej jezdzi, tym czesciej bedzie calowal matke ziemie
>> wlasnie z powodu _naglej_ utraty stabilnosci rowerku
>> przez fakt oderwania sie tylnego kola zasadniczego.
>> Skrecajac, dajmy na to, w lewo, nie bedzie mogl go dostatecznie
>> pochylic, sila odsrodkowa bedzie pchac rower w prawo,
>> az w koncu sila ciezkosci zlozona z odsrodkowa wyjdzie
>> poza prawe boczne, rower sie wywroci _na_zewnatrz_ zakretu
>> efektownie kozialkujac, splatajac sie z nogami.
>> Fajnie.
>
> A co mają do tego cztery kółka? Jak żyję, nie widziałam jeszcze opisanego
> wyżej (czy jakiegokolwiek innego)upadku roweru mającego support w postaci
> kółek bocznych. To tak, jakbyś na siłę próbował przewrócić na bok stojak
> od choinki.
</cite>
No wiec ja i inni widzieli rowerki z bocznymi kolkami
poruszajace i wywracajace sie przy predkosciach sporo ponad 3km/h
A teraz widze slonce za oknem, zaraz zabieram
oba rowery i ide po malego do przedszkola.
Nie wiem, czy gdy wroce, bedzie mi sie chcialo
"pieprzyc z Toba o niczym, byleby pieprzyc".
Niemniej ciesze sie, ze _po_tylu_postach_
ZROZUMIALAS W KONCU, ze (od samego poczatku,
ale nie wymagajmy od Ciebie od razu za wiele)
_doskonale_ rozumiem, ze sila odsrodkowa
zalezy od promienia i predkosci (i nie trzeba
nawet znac stosownych wzorow by to "czuc").
Tylko czemu dopiero _teraz_Ty_pojelas_, po tym,
dopiero jak to wypunktowalem, ze ja caly czas o zakretach
i szybkosciah _wymagajacych_ przechylu wiekszego,
niz na to pozwalaja boczne koleczka, a Ty co chwile
sie wcinasz ze swoim "demonem szybkosci" i probujesz przez
jego pryzmat oceniac rady dawane rodzicom dzieci
_naprawde_zasuwajacych_ na swoich "maszynach".
To pytanie retoryczne, o rowerkach juz chyba wszystko
bylo, a rozstrzasanie, czy klotliwoscia nadrabiasz inne
braki (i jakie) byloby nie na miejscu.
v.
PS. i tak odpowiesz, nie zostawisz tego tak, prawda?
Ale bedzie jakies _nowe_ spojrzenie na rowerki? Bedzie? :)
|