Rozrywkowo...

281. Data: 2017-06-25 09:44:32

Temat: Re: Rozrywkowo...
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-24 o 10:40, Chiron pisze:

> Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

> Wierząc w Boga nie mogę przecież jednocześnie wierzyć w np Allaha.

Z innej beczki - dlaczego Bóg a nie np. Allah?

> No ale- jak widać- niczego nie zrozumiałes (jesli piszesz o tym, co od
> lat piszę do Jakuba K.)
>
> --
> Chiron

Istotnie, nie bardzo wiem o co chodzi.

282. Data: 2017-06-25 09:45:14

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-24 o 11:50, XL pisze:

> Czemu zwracasz się do mnie? Rozmawiasz z Chironem.
> Chyba, że chodzi ci o ikselkopodobny.

Zwracam się do Chirona. Na Twoja postawę się tylko powołuję, wykazując
podobieństwo.

283. Data: 2017-06-25 09:45:32

Temat: Re: Rozrywkowo... dyktatura.
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-24 o 10:29, Mirko pisze:

> Nie zapominaj ze bóg też nakazuje głosować na kandydatów wskazanych
> przez właścicieli boga. Taki Parlament głosuje tak jak właściciele
> boga każą,
> czyli mamy dyktaturę właścicieli boga.

E tam, wolę patrzeć na uczciwych kapłanów. Nie może przecie jakaś grupa
odstępców rzutować na całe środowisko.

284. Data: 2017-06-25 11:05:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Zwracam się do Chirona. Na Twoja postawę się tylko powołuję, wykazując
> podobieństwo.

No ale przecież piszesz "Ikselko" - z dużej litery i w wołaczu.
To pisz "ikselkopodobny".

285. Data: 2017-06-25 11:14:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Nie ma możliwości wyboru.

Ale oczywiście, że są.

Analogia: jeśli kogoś BARDZO dobrze znasz, to często z góry wiesz, jaki
kolor auta czy rodzaj lektury wybierze. Możesz to z dużym
prawdopodobienstwem stwierdzić pre facto, co przecież wcale nie zaburza
wolności wyboru tej osoby.
No i teraz rozszerzamy - jeśli znałbyś z góry, pre facto, z
prawdopodobieństwem równym jeden, wszystkie wybory wszystkich istot oraz
ich następstwa, to przecież nijak nie ograniczałoby tym istotom ich
możliwości wyboru.
No a Ty - byłbyś Bogiem :-)

286. Data: 2017-06-25 11:27:38

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-25 o 11:14, XL pisze:

> [...]
> prawdopodobieństwem równym jeden, wszystkie wybory wszystkich istot oraz
> ich następstwa, to przecież nijak nie ograniczałoby tym istotom ich

Co to za bóg, który nie ma możliwości zmienić ich wyboru?
To popierdółka, a nie bóg.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

287. Data: 2017-06-25 11:37:01

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-24 o 23:17, andal pisze:

> masz racje! nie malo
>
> a ty uwielbiasz religiantow
>
> a gdybys mogl robilbys to samo

Gdybym chciał robić to samo, to musiałbym zostać religiantem.

> w imie bezzwartosci/ateizmu

Bredzisz. Bo nie odróżnisz obrony od ataku.
Gdyby religianci nie wpierdalali się z brudnymi butami do czyjegoś
życia, to mogliby nawet nie wiedzieć, że ateiści istnieją.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

288. Data: 2017-06-25 11:44:18

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-25 o 09:45, Trybun pisze:

> E tam, wolę patrzeć na uczciwych kapłanów. Nie może przecie jakaś grupa
> odstępców rzutować na całe środowisko.

Gdyby nie rzutowali, to nie byłoby problemów. Nie byłoby wojen
religijnych, a są. Nie mielibyśmy państwa wyznaniowego, a mamy.
Więc zamykanie oczu i udawanie, że ich nie ma, nie pomaga i nie
rozwiązuje problemów.

Pozdrawiam
Piotr

289. Data: 2017-06-25 12:45:31

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> Z innej beczki - dlaczego Bóg a nie np. Allah?

Przecież to nie to samo. No bój się kija, jak się Boga nie boisz, Trybunie!

--
Chiron

290. Data: 2017-06-25 12:56:54

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> I ta etyka pozwala jednemu mieć tys hektarów ziemi a drugim żebrać u niego
> o pracę? Ten 'ziemianin" urodził się z tysiącem hektarów czy zwyczajnie
> okradł tych co to muszą go prosić o utrzymanie? Taki porządek tego świata
> to dzieło boże?

Pracodawca to osoba, która potrafi innym ludziom zorganizować pracę- źródło
dochodów. Innym i sobie samej. Co się stanie, kiedy na siłę będziemy chcieli
to zmienić- mamy taką praktykę przecież. Otóż aby być pracodawcą, trzeba
mieć do tego pewne predyspozycje, a także wiedzę, czyli nabyte umiejętności.
Jeśli w systemie nakazowym (no bo w nienakazowym to się nie stanie)
pracodawcą zostanie beztalencie- co stanowi regułę takiego systemu- wtedy
jest tragedia oczywiście. No bo przemysł, usługi- przeżywają ogromny regres.
Nigdy by nie powstały na poziomie zero (czyli wtedy, kiedy przejęło je
nakazowe państwo), gdyby nie zdrowy system- gdzie pracodawcą zostaje ten,
kto się nadaje. Oczywiście- efektem jest gigantyczny kryzys, spowodowany
rządami ludzi niekompetentnych- no co ja Ci będę pisał, chyba znasz dalej?

No to wybieraj: chcesz ustroju, który według Ciebie jest sprawiedliwy- ale
zawsze zakończy się katastrofą (najpierw ekonomiczną- potem zazwyczaj leje
się krew), czy może ustroju, w którym są biedniejsi, bogatsi, biedni- a
państwo stoi na straży tego, żeby było fair- i dzięki temu wszystko działa
poprawnie- choć może według Ciebie nie jest sprawiedliwie?

--
Chiron

Osobowosc autorytarna
byli zdrajcami narodu plującymi na Polskę walczącą
Bycie ostatnim
Strzały padły pod Notre Dame - panika w Paryżu
futurologia