Re: SCHIZOFRENIA - the doors

From: Anna <m...@h...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: SCHIZOFRENIA - the doors
Date: Fri, 24 Mar 2000 11:43:18 +0100

aleXander wrote:

> zastanawiam się co by było gdyby 95 % populacji miała ową przypadłość
> to co "nienormalne" stałoby się "normą", a 5% "zdrowych" byłaby "chorymi"
> to normy i schematy społeczne wyznaczają co jest białe i czarne...

uważaj... ja mam to w głowie od paru lat, to nie jest bezpieczne
zajęcie.

> i druga myśl - czy schizofrenia to ograniczenie świadomości czy może
> bardziej możliwość zobaczenia czegoś "więcej" co dla nas "normalnych" jest
> chore.

tak, własnie tak to widzę. Tylko ci, którzy z tym, co widzą nie potrafia
sobie poradzić, nie będą mogli ukryć siebie i swoich możliwosci. A wtedy
ci "zdrowi" zamkną ich ...wiadomo, gdzie...

> może ci ludzie mają świadomość nieświadomości? śnią na jawie?

to niestety nie sen...

> może rozpad własnego JA jest niczym innym jak przejściem do innego wymiaru
> świadomości i owo rozerwanie polega na niemożności przeniesienia tam również
> tej kupy mięsa jakim jest ciało, które wciąż tkwi żywe w rzeczywistości jaką
> wydaje się, że znamy...

Ja myslę, że rozpad osobowosci, jej dezintegracja nie opiera się o
ciało, a jedynie o jaźń, czy jak to tam nazwać... swiadomosć może co
najwyżej nie wytrzymać ciężaru ciała, to znaczy, nie zmiescić go w swoim
pojmowaniu i widzeniu swiata wokół. Albo, co gorsza, nie akceptować. No,
ale wtedy...czy to jeszcze schizofrenia?

> miłych snów - to przecież także pewna odmiana schizofrenii...

nie nie nie
bo w takim razie wszyscy jestesmy schizofrenikami, a IMHO to jednak
cecha elit ;)

> aleXander
> l...@p...onet.pl

peace,