Re: SCHIZOFRENIA - the doors

From: "Pawel7 (Bobas200)" <n...@m...spam>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: SCHIZOFRENIA - the doors
Date: Fri, 24 Mar 2000 13:47:06 +0100

On Fri, 24 Mar 2000 11:50:27 +0100, Anna <m...@h...com>
wrote:

> [...]

No wlasnie, w interakcji ze srodowiskiem ogranicza nas wiele rzeczy.
Te ograniczenia moga pochodzic z zewnatrz. Moga tez pochodzic z
wewnatrz. Ja tu nie mowie o normach - mowie o fenomenologicznym
doswiadczeniu swiata. Mozna byc otwartym na swiat, pokonywanie
ograniczen - mozna byc w tym wlasnym przyjacielem. Mozna tez walczyc z
samym soba.
Mozna miec natretne mysli, obsesyjne leki, dewiacyjne mysli o seksie,
potrzebe kompulsywnych zachowan, brak panowania i zgody z wlasnymi
emocjami - to wchodzi zawyczaj w sklad nerwic, psychoz.

j.w.

Nie wierze w ten podzial jako schemat ogolny czlowieka. A tym bardziej
w taka walke ktora musi sie odbywac. Co to ma byc to ja idealne ?
Jezeli juz istnieje to po co sie dalej rozwijac. A jezeli jest tylko
wytworem wyobrazni to jest wycofane ze swiata - nierealne.
Integralnosc wlasnie polega na zgodzie wnetrza z tym co sie prezentuje
swiatu. Jezeli brak tej zgody to brak tez integralnosci.
Np. moj pies jest idealnie integralny. Kiedy jest zadowolony to macha
ogonem.

Dlaczego nie akceptuj ? Ja tego nie powiedzialem. Wlasnie akceptuj.

Blogoslawienstwo? Powierzchownosc rodzi sie kiedy tych kontaktow za
duzo i zbyt chaotyczne - nie ma czasu na przetwarzanie informacji o
innych - trzeba wszystko upraszczac zeby nie zwariowac. Wtedy
rzeczywiscie to blogoslawienstwo.

Bobas200
icq# 4961902
mail : p...@a...net
'a man's gotta do what a man's gotta do'