Re: Seksualnosc i wyzwolenie

From: "Konrad Milczar" <a...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Seksualnosc i wyzwolenie
Date: Tue, 4 Jul 2006 01:20:19 +0200

Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się refleksji, że media istotnie są
trzecią władzą obecnego świata. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że są
władzą pierwszą i nadrzędną. O ile ustrój polityczny i praktyka religijna są
postrzegane świadomie i równie świadome jest weń zaangażowanie, o tyle
przekaz medialny ma charakter niemal podprogowy. Kaczyńskiego można wybrać
lub go nie wybierać, do kościoła można iść lub nie pójść, natomiast przekazu
medialnego ominąć się praktycznie nie da. Jednocześnie nie trudno zauważyć
jak bardzo ingeruje on w nasze życie. Nie chodzi tutaj o pomiar skuteczności
reklamy, ale o obraz świata jaki jest zaszczepiany na poziomie
podświadomości jednostki. Media dyktują pragnienia i podsuwają wyobrażenia,
symulują głos stada-społeczeństwa. Nie są jednak ani Panem Bogiem, ani
Ewolucją, nie są nawet pro-społeczne. Być może stąd dysonans pomiędzy ową
symulacją a realnym odbiorem świata.

"A ja myślę, że kiedyś było lepiej. Kobiety nie prowokowały tak bardzo, nie
chciały być na siłę wyzwolone, nie czytały idiotycznych pisemek. Były po
prostu kobietami, romantycznymi, pięknymi i co tu dużo mówić, wzbudzały
pożądanie o wiele bardziej niż dzisiejsze wyuzdane, prowokujące i wulgarne
bywalczynie dyskotek. Nie mówię, że wszystkie takie są, ale duża część.
Przestańcie czytać te kretyńskie pisemka, bez których już żyć nie możecie,
one was niczego nie nauczą! Bo w cosmo coś napisali, to musi być prawda -
guzik! Bo macie pół kilo nadwagi, to nie od tyłu bo mi brzuch wisi, bo mam
cellulit i jeszcze co tam? Psinco! Dla nas jesteńcie piękne, i was chcemy,
ale takie jakie jesteście, naturalne, a nie przerobione na politycznie
poprawne przez kolorowe pisemka. Pozdrawiam i życzę więcej pewności siebie i
romantyzmu na codzień." - echorzow1508(at)republika.pl

Otóż to. Należy tylko sprecyzować, że nie chodzi tutaj o sam fakt istnienia
bądź nie istnienia "pisemek", ale raczej o świadomość vs. bezmyślność
czytelnika.

Pytanie tylko czy można winić człowieka za takowe bezrefleksyjne
przyswajanie medialnej papki? W końcu media cyfrowe istnieją zaledwie
kilkadziesiąt lat, co jest okresem zdecydowanie za krótkim aby dokonały się
zmiany przystosowawcze w mózgu. Wizja, głos, interakcja - doskonała
symulacja realności.