Re: Siła przesunięcia paradygmatu

271. Data: 2010-02-05 11:42:00

Temat: Re: Siła przesunięcia paradygmatu
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Moralnie mają. Tylko dlaczego nie chcą mieć też społecznie?
> Skoro chcą bazować tylko na swoim wzajemnym zaufaniu i miłości, to dlaczego
> oczekują od społeczeństwa, żeby im gwarantowało cokolwiek?

Jak sądzę, partnerka Endera oczekuje wierności od niego, a nie od
społeczeństwa.
A Ty - jako przedstawicielka społeczeństwa - właśnie dajesz mu fory w
postaci przyzwolenia. Nie zauważyłaś tego?

//patrz: aspekty
> dziedziczenia, alimentów itp w wolnych związkach // Przeciez społeczeństwo
> nie może gwarantować, aby prawo w wymienionych sprawach działało
> automatycznie tak samo wobec osób, które spotkały się przed chwilą i pod
> niebem obiecały miłość, jak wobec małżeństwa oficjalnie zawartego przed
> społeczeństwem jako świadkiem ich zobowiązania.

To w ogóle nie ten temat, moja droga.

> Zobowiązanie do przestrzegania społecznych norm i bycie jego przewidywalną
> (bo ujętą w normach) i trwałą częścią składową

I przed tym Ender się uchyla, a Ty mu przyklaskujesz.

Ewa

272. Data: 2010-02-05 11:46:17

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> Który by ją po kochał i był wierny aż do śmierci ...
> Ale byłoby ci skomo.

A niby dlaczego? Co ja mam tu do rzeczy?
Może nawet cieszyłabym się, że miałam w tym swój mały udział. ;)

> A najlepsi są ponoć nawróceni dranie,
> tak jak najukochańsi synowie marnotrawni, którzy powrócili do domu ;-)

Tak jak pisał Chiron - od tak, na pstryknięcie, to dzieje się tylko w
bajkach i biblijnych przypowieściach. Syn marnotrawny musiałby nieźle
się napracować, żeby wrócić.

Ewa

273. Data: 2010-02-05 11:50:56

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Feb., 12:42, medea <e...@p...fm> wrote:

> [...]
>
> //patrz: aspekty

> To w ogóle nie ten temat, moja droga.

> I przed tym Ender się uchyla, a Ty mu przyklaskujesz.

Medea, XL zostawia Enderowi uchylone drzwi, mowiac mu, ze to co przed
slubem to mniej wazne
i dopiero w momencie slubu zacznie sie liczyc, wiec ma szanse
"wyzerowac licznik",
a jednoczesnie daje innym do zrozumienia, ze malzenstwo jest gwarancja
przed takimi "dylematami"
jak Ender i jego partnerka...

Stalker, i kij i marchewka :-) Przebiegla bestia ;-)

274. Data: 2010-02-05 11:51:08

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Mówisz o sytuacji idealnej. A ludzie nie są idealni i dobrze, jeśli
> przestrzegają przynajmniej norm społecznych, bo własnie one są dla ludzi
> nieidealnych łatwiejsze i jaśniejsze do przyjęcia w większości.

No to tu się różnimy, bo ja wolałabym, żeby uznawali przede wszystkim
uniwersalne wartości, a nie spełniali społeczne normy.

Ewa

275. Data: 2010-02-05 11:54:05

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Hmmm, teraz już nie mam pewności - być może źle zinterpretowałam pewne
> Twoje zachowanie. Po prostu w pewnym momencie wydalo mi się, że nagle
> dziwnie spojrzałaś na moje dłonie. Poczułam się glupio, tak było to
> wyraźne. Może jednak tylko mi się zdawało. Przepraszam.

Wiesz, po tym całym zamieszaniu łapię się na tym, że czasem nie wiem,
gdzie można bezpiecznie patrzeć, kiedy się z kimś spotykam. ;)

Ewa

276. Data: 2010-02-05 12:09:01

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Stalker pisze:

> waga decyzji niewlasciwych przed slubem jest duzo mniejsza niz po
> slubie (jednym slowem jesli oszukujesz bez slubu, to nie to samo co
> oszustwo po slubie), natomiast w przypadku decyzji wlasciwych duzo
> wyzsza. Czyli dopiero tu mozna punktow nazbierac. Kuszace prawda? :-)

Kuszące! Ale do duszy z takim ślubem! - można tylko więcej minusów
nazbierać w razie jakiegoś błędu. ;)

Ewa

277. Data: 2010-02-05 12:10:23

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> A czy masz może gdzieś opis tego eksperymentu?

Szukaj u Golemana.

> Poza tym lwią zasługę w oparciu musi mieć chyba atrakcyjność cukierka ;-)

Masz ochotę na czekoladkę? ;)

Ewa

278. Data: 2010-02-05 12:13:27

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> A może motywacja jest niewystarczająca i deficyt trzeba wypełnić wtedy
> pracą? Tym cięższą im większy deficyt?

Zastanów się - jak człowiek bez motywacji mógłby się do ciężkiej pracy
zmusić?

Ewa

279. Data: 2010-02-05 12:16:58

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Stalker pisze:

> Stalker, i kij i marchewka :-) Przebiegla bestia ;-)

Przebiegła i jaka ludzka! ;)

Ewa

280. Data: 2010-02-05 12:21:42

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> Jasne, coraz bardziej żałuję, że w ogóle napisałem,
> że mam jakieś cukierki :-))

Przerzuć się na lizaki. ;)

Ewa

Re: Siła przesunięcia paradygmatu