Re: Stara czereśnia

From: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Stara czereśnia
Date: Thu, 14 Apr 2011 18:13:09 +0200

Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
news:io6ro8$shi$1@news.dialog.net.pl...
> Dla lepszego oglądu sprawy załączam sznurki do zdjęć rzeczonej czereśni
> widok ogólny
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd544bb24e398931
.html
> konar
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a6a5a2b5ab98678
.html
> pień
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d61b0d598ccf179
.html

Faktycznie drzewo jest "po przjściach.

> Kury w środku miasta raczej odpadają. Z drobiu pojawiają się czasem
> gołębie grzywacze, sroki, szpaki, dzwońce, wróble itp.

Nie zalecałem kur. Opisytwałem jak dawniej wyglądała koegzystencja
roslinno-drobiowa w sadach przydomowych siedlisk wiejskich (plagi ślimaków
też nie było bo zjadały je kaczki).

> Co do oprysków:
> Czereśnie najlepiej smakują mi prosto z drzewa, a opryski wykonuje się
> praktycznie gdy owoce są prawie dojrzałe.

Bzdura. Wczesnych odmian się nie opryskuje bo za szybko dojrzewają i
nasinica trześniówka ich nie zdąży przed zbiorem zaatakować.

> W związku z tym zjada się owoce wraz z opryskiem, co nie jest ani zdrowe
> ani smaczne.

Późne odmiany opryskuje się pod koniec maja i na począku czerwca a
dojrzewają pod koniec czerwca kiedy karencja Calypso minęła 480 SC

> Myślę że mała domieszka białka jest zdrowsza i smaczniejsza (Małe robaczki
> nie róznią się w smaku od miąższu owocu) ;)
> a twe większe zostawiam szpakom.

Szpaczegu gustu nie posiadam i nie chciałbym miec w owocu ruszajacego sie
robala
do konsupcji.

> Zastanawiam się w takim razie, czy rozścielanie pod drzewem włókniny w
> okresie dojrzewania, a następnie zbieranie opadłych owoców nie przerwie
> łańcucha? Przez włókninę larwy chyba nie przejdą do ziemi?

Dobry pomysł - ekologiczny. Jednak, włókninę zastosuj przed końcem maja, by
muchy nasionicy trześniówki nie mogły z podłoża wyfrunąć na drzewo (będzie
ich duuuużo, a każda z nich poraża ca 100 owoców - bez możliwości wydostania
się na drzewo zdychają w trzy dni od wylotu z ziemi). Trzeba bardzo
starannie na trawniku wyłożyć włókninę, ściśle przy pniu aż do granic korony
+ 1/3 jej przekroju i starannie brzegi docisnąć do podłoża by zadna nie
wyleciała spod włókniny. Jesienią też warto, jeśli część owoców będzie
robaczywa (a będzie na pewno).

Pozwodzenia życzę
skryba