Sushi i ryby świeże

31. Data: 2015-09-10 21:29:10

Temat: Re: Sushi i ryby świeże
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-09-10 11:33, obywatel Ghost uprzejmie donosi:
> Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
a.pl...

> Smaku sushi trzeba się nauczyć, nie znam nikogo (w każdym razie z
> Europy) komu by od razu posmakowało.

Ja znam.

32. Data: 2015-09-10 21:50:05

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" napisał w wiadomości grup
.pl...

>Ja znam.

fszysko mósisz popsóc, psójó

33. Data: 2015-09-10 21:58:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Sep 2015 21:29:10 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-09-10 11:33, obywatel Ghost uprzejmie donosi:
a.pl...

> Ja znam.

Ba.
"Przed wyjazdem z Japonii, Józef Piłsudski wydał przyjęcie. Główną atrakcją
była specjalnie przyrządzona ryba, leżąca na własnej, podwiniętej złotej
skórce. Kiedy Piłsudski pałeczkami podniósł kawałek do ust, ze zdumieniem
ujrzał, że ryba łypie na niego strasznym okiem, rusza pyszczkiem i tłucze
ogonem w talerz. Wypluć nie można, bo afront (a twarze japońskich
dyplomatów wyrażają niebiański zachwyt), połknąć też się nie daje.
Przynajmniej na trzeźwo. "Pierwszy i jedyny raz" - wspominał potem
Filipowicz - widziałem, że Ziuk potrafił wypić jednym duszkiem pół
szklanki koniaku. Z koniakiem popłynęła jakoś i ta ryba. Jak się później
okazało, była jedynie ogłuszona, sztuka zaś polegała na tym, by zjeść ją -
zanim się obudzi" "
B. Urbankowski "Józef Piłsudski - marzyciel i strateg", Warszawa 1997,
s.111.

34. Data: 2015-09-10 22:11:06

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-09-10 21:50, obywatel Ghost uprzejmie donosi:

Pżeprażam.

35. Data: 2015-09-11 02:02:30

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
> [...]
> miseczki (w biedronie były niedawno) wyglądają przecudnie, ale smaki
> zdecydowanie nie moje. Na razie wzupełności wystarczy mi gruszkowa choya.

Mam podobnie... I jak zmusza mnie sytuacja iść do japońskiej restauracji to
zamawiam tempura (albo warzywną, albo z krewetkami tygrysimi) - pycha.

Najlepszy był mój kolega z pracy, Chinczyk. Głosujemy do jakiej knajpy
iść na kolację z gośćmi - pada "sushi" jako podniecająca egzotyka
amerykanów a Hong na to: "bueee... choćmy na befsztyka do teksanskiej
knajpy". Ja na to, Hong, kuchnia japońska nie jest Ci bliska? A on mi: całe
życie jadłem ryż na ryżu z dodatkiem ryżu - nie mogę patrzeć na sushi :-)

I dla mnie to piękne podsumowanie jest sushi: płacisz jak za złoto za
potrawę która ma 70-80 ryżu w składzie. Smak owszem, niektóre zwijki
mają ciekawy, ale nie przy cenach restauracyjnych tego specjału...
Jak mam za danie dać 40-50 dolarów w knajpie to zdecydowanie wolę
dobry kawałego krwistego befsztyka fachowo ugrilowany niż kilka
filiżanek ryżu z plasterkiem surowej ryby :-)

36. Data: 2015-09-11 07:23:17

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-11 o 02:02, Pszemol pisze:

> [...]
> życie jadłem ryż na ryżu z dodatkiem ryżu - nie mogę patrzeć na sushi :-)

Chińczycy do tej pory nie przepadają za Japończykami, delikatnie
mówiąc, bo mają w pamięci okupację japońską, masakrę nankińską i podobne
wydarzenia. Typowy Chińczyk nie mówi wprost, taka kultura, a już
szczególnie o przykrych sprawach.
Być może Twój kolega faktycznie nie mógł patrzeć na ryż, cytat z jego
wypowiedzi świadczyłby o tym, że jest świeżą emigracją, ale bardziej
prawdopodobna wydaje się chińska obyczajowość, która tkwi bardzo silnie
w ludziach stamtąd i nie pozwala wyrażać swoich myśli w sposób bezpośredni.
To tylko na marginesie nasunęło mi się.

Czy suszi nadal dla Amerykanów jest podniecającą egzotyką? Bo u nas już
od jakiegoś czasu nie.
--
B.

37. Data: 2015-09-11 09:43:35

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ryzykował ktoś robić sushi z surowych ryb? Jeśli tak, to gdzie je zakupił?

A jaka jest definicja suszi?
Bo ja myslałam, że suszi to surowa ryba jakoś tam podana, często zawijana w
wodorosty.
Z tego punktu widzenia nasza tradycyjna sałatka śledziowa to suszi.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

38. Data: 2015-09-11 11:10:27

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

>I dla mnie to piękne podsumowanie jest sushi: płacisz jak za złoto za
>potrawę która ma 70-80 ryżu w składzie.

Opatronk.

>Smak owszem, niektóre zwijki
>mają ciekawy, ale nie przy cenach restauracyjnych tego specjału...
>Jak mam za danie dać 40-50 dolarów w knajpie

Zależy gdzie, bo w Japonii to chyba dla trzech osób.

39. Data: 2015-09-11 11:16:30

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bbjk" napisał w wiadomości grup

> [...]

>ludziach stamtąd i nie pozwala wyrażać swoich myśli w sposób bezpośredni.

Nie mylą ci się Chińczycy z Japończykami?

BTW jednym ze standardowych tobołów chińczyka po zakupach w Japonii jest
garnek do sushi. W sumie nie wiem czemu przecież na pewno chińskie tez są.

40. Data: 2015-09-11 11:29:30

Od: Nika <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-11 o 09:43, Stokrotka pisze:

> A jaka jest definicja suszi?
> Bo ja myslałam, że suszi to surowa ryba jakoś tam podana, często
> zawijana w wodorosty.
> Z tego punktu widzenia nasza tradycyjna sałatka śledziowa to suszi.

A śledź po japońsku tym bardziej.

- -
Nika

Jak upitrasić chleb żytni ?