Data: 2008-01-05 19:01:54
Temat: Re: Świadomość zdeterminowanej woli...
Od: Marek Krużel <f...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Dnia Mon, 31 Dec 2007 08:17:14 +0100, Robakks napisze:
> "Marek Krużel" <f...@g...pl>
> news:fl9757$ed3$2@inews.gazeta.pl...
>> Dnia Sun, 30 Dec 2007 09:28:05 +0100, Robakks napisze:
>>> "Marek Krużel" <f...@g...pl>
>>> news:fl6l6m$gcm$3@inews.gazeta.pl...
>>>> Dnia Tue, 25 Dec 2007 20:27:27 +0100, Robakks napisze:
>
>>>>> Ludzie którzy nie mają uczuciowości wyższej i nie mają strażnika w
>>>>> postaci zasad - nie mają także bodźca by powstrzymywać popędy i
>>>>> odruchy. Takim, ludziom trzeba patrzeć na ręce bo nie wiadomo kiedy
>>>>> zrobią coś, czego nie tylko nie mogą ale nie chcą powstrzymać.
>>>>> Edward Robak* z Nowej
>>>>> Huty ~>°<~
>>>>> "Prawda nie kłamie"
>
>>>> ani nie chodzi o uczuciowość wyższą, ani o zasady, tylko o to co się
>>>> komu opłaca, panu się np. opłaca uważać, że jedynie słuszne znaczy to
>>>> samo co bezpieczne, a najbezpieczniejsze jest otaczanie się ludźmi
>>>> sprawiającymi wrażenie posiadających zasady i wyższą uczuciowość...
>>>> tylko czy w tej oblężonej twierdzy na pewno jest bezpiecznie?
>
>>> Wyobraziłem sobie takiego człowieka o którym Pan piszesz, a więc
>>> kogoś, kto nie wie co to są zasady i nie wie co to są uczucia wyższe,
>>> ale jest interesowny i szuka poparcia u silniejszych - zgodnie z
>>> prawem dżungli: "lepiej wraz z silniejszym zabić, niż ze słabszym być
>>> zabitym" i dochodzę do wniosku, że to raczej prawidłowość ewolucyjna,
>>> a więc instynkt stadny - dlatego tak trudno ludożercom zmienić menu. W
>>> zbiorowym szaleństwie rządzi POZERSTWO, a więc udawanie i obluda. Taki
>>> człowiek pod publiczkę będzie udawał, że ludzkie mięso jest smaczne, a
>>> obrzydzenie (jeśli je odczuwa) skryje w tajemnicy - nie robiąc nic, by
>>> ten stan ludożerstwa zmienić. Dlaczego? Ano ze strachu, że sam
>>> zostanie pożarty - a więc interesowność. Polowanie na przeciwników
>>> ludożerstwa TRWA. :) Edward Robak* z Nowej Huty
>>> ~>°<~
>>> "Prawda nie kłamie"
>
>> tylko zaciemnia, prawa natury nie pasują? mechanizmy zachowań stadnych
>> są uniwersalne, ten nic nie ma konkretnie do ludożerców prócz tego, że
>> jest tu bardzo skuteczny, poza tym ludożerstwo przekazywane jest przede
>> wszystkim z pokolenia na pokolenie i samo w sobie jest zasadą (uczucia
>> wyższe zapewne też mają swój odpowiednik), w porównaniu z zasadą
>> niezabijania zasada ludożercza z przyczyn fundamentalnych nie może być
>> uniwersalna (byłaby zasadą samozagłady gatunku).
>
> No jakże? Lwy zagryzają się ze sobą i niszczą mioty obce. Wojny mrówek
> także są na porządku dziennym. Czyż to nie natura w czystej postaci?
> Modliszka pożera swojego partnera gdy spełni przeznaczoną mu rolę.
> Stado ludzkie można tresować i hodować w oparciu o obserwację natury.
> Czemu nie...
> Człowiek przecież nie musi być Człowiekiem co pokazuje historia.
ano, nie ma takiego obowiązku, zresztą Człowiekiem można być wybiórczo
> A mechanizmy zachowań stadnych znane są od wieków, a więc maUpowanie.
samo zjawisko naśladownictwa jest moralnie obojętne
> Aby kształtować opinię publiczną wystarczy kilku KLAKIERÓW,
> prowokatorów, propagandystów, socjopatów - którzy biją brawo
> lub gwiżdża, rzucają kwiatami lub zgniłymi jajami - według
> zaplanowanego scenariusza: swój/obcy.
to jeszcze zależy od tego jak bardzo ktoś chce tę opinię przemeblować,
a i świadomość istnienia takiego zjawiska trochę zmienia sytuację.
> Dziel i rządź. Tłum kierowany chemią płynów ustrojowych (emocjami)
> jest łatwy do manipulacji. Wystarczy go odpowiednio podkręcać
> i nastawiać.
każdy tłum kieruje się emocjami, istotne jest czy konkretnego rodzaju
emocje są użyteczne i czy da się je wywołać i wykorzystać, ale intencje
mogą być różne, niekoniecznie z gruntu paskudne, zaś efekt może być
tylko chwilowy
> Edward Robak* z Nowej Huty
> ~>°<~
> "Prawda nie kłamie"
a propos, ludzie łatwiej rezygnują z czegoś (z jakiejś wolności)
jeśli się ich odpowiednio wcześniej oswoi z taką możliwością,
stąd nazywanie rzeczy po imieniu też bywa metodą socjotechniczną
|