Swieze czy suche?

21. Data: 2020-07-25 12:42:21

Temat: Re: Swieze czy suche?
Od: Bischoop <B...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-25, 4...@g...com <4...@g...com> wrote:
> Czego syf kłamiesz jak stara cyganka. Temat jest o preferencjach. Brak preferencji
to też wybór. Jak byś miał chociaż trochę pomarszczone pod czaszka to bys wiedział że
w zaczynie czy zakwasie są te same drożdże co w opakowaniu ze sklepu. A do tego są
kultury startowe bakterii które dają zapach, smak chleba. Chleb jest dopiero wtedy
jak jest w nim wszystko co powinno być a nie tylko rozpulchniona dwutlenkiem węgla
ciasto z wody i mąki.

Naprawde masz czlowieku jakies problemy psychiczne, prawie w kazdym
poscie obrazasz rozmowce, nie jestem psychologiem ale z tego co piszesz
to wynika albo nerwica lub niedowartosciowanie. Czlowiek w pelni rozumu
inaczej argumentuje swoje racje. Wez zrob sobie przerwe i potem poczytaj
siebie i wyciagniej wnioski.
To nie jest zlosliwosc, tylko zal Ciebie
czlowieku.

22. Data: 2020-07-25 16:44:34

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Jak nie jesteś psychologiem to wypierdalaj ze swoimi mądrościami.

23. Data: 2020-07-25 19:54:02

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2020 o 16:44 <4...@g...com> pisze:

> Jak nie jesteś psychologiem to wypierdalaj ze swoimi mądrościami.

nie rozumiesz, kim jest psychiatra, a _czym_ psycholog.
Zbadaj temat, potencjalny pacjencie.

--
Trefniś

24. Data: 2020-07-25 21:50:34

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Jesteś baran co nie umie czytać ze zrozumieniem.

25. Data: 2020-07-26 21:01:37

Od: Bischoop <B...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-25, 4...@g...com <4...@g...com> wrote:
> Jak nie jesteś psychologiem to wypierdalaj ze swoimi mądrościami.

Twoj problem polega na tym ze nie trzeba byc ani psychologiem jak
rowniez psychiatra by zaywazyc ze jest z toba cos nie tak.
Idz do lekarza zanim bedzie za pozno.

26. Data: 2020-07-28 23:19:33

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2020 o 18:51, Bischoop pisze:
> Jakie drozdze preferujecie do pieczenia chleba, swieze czy suche a moze
> w ogole nie ma roznicy?

Zawsze wolałam świeże, właściwie nie wiem dlaczego, chyba jakieś
uprzedzenie do sproszkowanych instantów. ;) A chyba niesłusznie, bo
suche są bardziej przewidywalne w zachowaniu, poza tym trwalsze, tzn.
mają długi termin przydatności.

Ostatnio piekę ciabatty tylko z suchych. A tak na marginesie - polecam
przepis z linka poniżej, a jak ktoś nie piecze, to warto pooglądać, z
jakim pietyzmem można do tej czynności podchodzić. Ja jeszcze nie
doszłam do takiego efektu końcowego, ale staram się ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=7BjMBavA4g0

Ewa

27. Data: 2020-07-28 23:47:29

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> uprzedzenie do sproszkowanych instantów. ;) A chyba niesłusznie,
> bo suche są bardziej przewidywalne w zachowaniu, poza tym trwalsze,

Ja zawsze wybieram świeże. Ale żeby nie było -- suchych też próbowałem.
Dwa zaskoczenia przy tym. Również działają! A drugie: to jednak nie to
samo. Ktoś może nie dostrzegać różnicy -- a ja nie widzę w tym problemu.
Po prostu tak mam.

> [...]
> jakim pietyzmem można do tej czynności podchodzić. Ja jeszcze nie
> doszłam do takiego efektu końcowego, ale staram się ;-)

Mnie zawsze na koniec wychodzi w środku coś podobnego. Tylko nigdy nie
nazywałem tego ciabattą. Może zacznę.

Jarek

--
Komplement klientki pod adresem piekarza -- po-chlebstwo.
-- Hugo Steinhaus

28. Data: 2020-07-29 09:38:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dwa zaskoczenia przy tym. Również działają! A drugie: to jednak nie to
> samo. Ktoś może nie dostrzegać różnicy -- a ja nie widzę w tym problemu.

Niekwestionowaną dla mnie zaletą suchych jest ich trwałość i możliwość
dłuższego przechowywania. Nie piekę na drożdżach aż tak często, więc
zwykle połowa świeżej kostki idzie do kosza. Co się u mnie dzieje z
mrożonymi, to już w innym wątku pisałam.

Jeśli chodzi o działanie, to być może świeże działają szybciej, ale to
nie jest przewidywalne. Suche są wg mnie stabilniejsze i, nawet jeśli
działają wolniej, to zawsze efekt jest taki sam. No, ale ja
doświadczenie z suchymi mam jeszcze świeże.

Inna sprawa to smak - chyba świeże są bardziej wyczuwalne w produkcie
końcowymi, ten charakterystyczny drożdżowy posmak.

> Mnie zawsze na koniec wychodzi w środku coś podobnego. Tylko nigdy nie
> nazywałem tego ciabattą. Może zacznę.

Mnie coś podobnego też wychodzi. Nawet bardzo. No ale drobne różnice w
wyglądzie skórki czy miąższu jednak są. Moja nie ma aż tak grubej
chrupiącej skórki z równocześnie tak puszystym środkiem. Może to kwestia
naczynia do pieczenia, ja piekę w zwykłym żaroodpornym.

A nazewnictwo to rzecz wtórna.

Ewa

29. Data: 2020-07-29 14:22:06

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
>
> Inna sprawa to smak - chyba świeże są bardziej wyczuwalne w produkcie
> końcowymi, ten charakterystyczny drożdżowy posmak.

Tak, to są jakieś subtelności w smaku czy zapachu, nieuchwytne,
trudne do opisania. Nieprzewidywalność -- no cóż, ja nigdy nie
starałem się o uzyskanie certyfikatu ISO-9001 dla mojej kuchni.
Ale rozumiem, że niektórym bardzo zależy na tym, by zawsze jeść
tak samo.

--
Jarek

30. Data: 2020-07-29 14:55:11

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-07-29 o 09:38, FEniks pisze:

> Inna sprawa to smak - chyba świeże są bardziej wyczuwalne w produkcie
> końcowymi, ten charakterystyczny drożdżowy posmak.

Ja nie wyczuwam żadnego charakterystycznego posmaku. Ale ja z dodatkiem
drożdży piekę wyłącznie chleby razowe. :) Bo do ciasta (takiego z
jabłkami) to dają proszek do pieczenia. I to są wszystkie moje wypieki. :D
A teraz już sobie przypomniałem, dlaczego wolę dodawać drożdże
świeże/mrożone: ufam, że dokładniej rozprowadzą się w masie, kiedy się
je wlewa.

--
- Akarm

Mrożenie drożdży