Re: Syndrom ateusza

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Syndrom ateusza
Date: Tue, 4 Mar 2008 09:40:00 -0600

"Duch" <n...@n...com> wrote in message news:fqjc28$jl7$1@news.dialog.net.pl...
> "Duch" <n...@n...com> wrote in message
>
> Jeszcze inaczej - jakie jest racjonalne uzasadnienie,
> zeby np. matka opiekowala sie swoimi dziecmi?
> Ktos powie - opiekuje sie zeby przetrwaly.
> Ale jakie jest racjonalne uzasadnienie zeby dzieci przetrwaly?
> Ktos powie - zeby przetrwal gatunek.
>
> A jakie jest racjonalne uzasadnienie, zeby przetrwal gatunek?
> Nie ma takiego uzasadnienia! Gatunek przetrwa lub nie.
>
> Jedyne co uzasadnia opieke nad dziecmi lub NIE picie alkoholu jest IDEA,
> WIZJA. Ktos ma wizje sprawiedliwosci, dobra, Boga i w tej wizji nie pije
> [...]

Absolutnie nie proste.
Opieka matki nad dzieckiem to zwyczajny instynkt.
Instynkt nie ma bo nie musi miec racjonalnego wyjasnienia.
Czlowiek ma wewnetrzna potrzebe posiadania dzieci i gdy
ja czuje to zaklada rodzine i plodzi dzieci...
Nie mow mi, ze do opieki nad wlasnym dzieckiem kobieta musi
byc religijna i wierzyc w Boga???? Chyba sam w to nie wierzysz?
Widziales kiedys szympansice, lwice dbajaca o mlode? Ten sam instynkt.

> I odwrotnie - wizja tego zeby wszystko bylo racjonalne (jak Twoja),
> to tez tylko wizja. Bo jak ocenic czy cos jest racjonalne?
> To "tylko" lub "az" wizja rzeczywistosci.

Tak sobie to tlumacz... :-)
To nie jest zadna wizja - wizje to maja Ci, co widza swietego
Jezuska we snie albo Matke Boza na kromce chleba :-)
Racjonalizm to nie wizja tylko sprawdzone i ciagle
sprawdzajace sie podejscie do swiata.