Re: Syndrom ateusza

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Syndrom ateusza
Date: Tue, 4 Mar 2008 15:34:10 -0600

"Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> wrote in message
news:fqkcle$l0n$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
Kwarków, neutrino także. No ale od czego

> Te eksperymenty można tłumaczyć na wiele sposobów. Ot- pasuje fizykom tak
tłumaczyć- to tłumaczą. Za lat kilka może będzie się je
> tłumaczyć inaczej- przecież tak bywało wielokrotnie. Kwarki? Dobre- niektórzy
fizycy wogóle kwestionują ich istnienie. Chodziło mi
> właśnie o to, że interpretacje mogą (i są) być różne. Zwycięża większość- ale wcale
nie koniecznie racja.

I znowu objawiasz swoj brak wiedzy na temat jak dziala nauka.

prowadzi. I nie oczekuj niczego w zamian. Nic-
miłość. Może nawet Ty w ramach takiego eksperymentu

> Ja, moja skromna osoba:-). Znam podobnie postępujących, ale Ty ich nie znasz. Mogę
podać oczywiście żywoty świętych- no dobrze,
> zaryzykuję:
> św. Franciszek z Asyżu. Może być?

Gdzie moge sobie z nim pogadac?
Gdzie moge poczytac jakies naukowe rozprawy na jego temat?

ale czemu nie? No to czekam na definicję- tylko

> Nie musisz być zmierzły. Dałem Ci spory wybór. No ale skoro tak: pierwsza z brzegu:
wiki:
> """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
> Moralność - zbiór zasad (norm), które określają co jest dobre, a co złe, którymi
zgodnie z danym światopoglądem religijnym bądź
> filozoficznym powinni kierować się ludzie. Zbiorem moralnym można nazwać dekalog
czyli zbiór 10 przykazań.

> Etyka (z gr. ???? ethos - "zwyczaj") - dział filozofii zajmujący się badaniem
moralności i tworzeniem systemów myślowych, z
> których można wyprowadzać zasady moralne.
> Etyki nie należy mylić z moralnością. Moralność, to z formalnego punktu widzenia
zbiór dyrektyw w formie zdań rozkazujących w
> rodzaju: "Nie zabijaj", których słuszności nie da się dowieść ani zaprzeczyć, gdyż
zdania rozkazujące niczego nie oznajmiają.
> Etyka natomiast to nauka, której celem jest dochodzić źródeł powstawania
moralności, badać efekty jakie moralność lub jej brak
> wywiera na ludzi oraz szukać podstawowych przesłanek filozoficznych, na podstawie
których dałoby się w racjonalny sposób tworzyć
> zbiory nakazów moralnych. Poglądy etyczne przybierają zwykle formę teorii, na którą
składa się zespół pojęć i wynikających z nich
> twierdzeń, na podstawie których można formułować zbiory nakazów moralnych. Teorie
etyczne mogą być zarówno próbą udowadniania
> słuszności funkcjonujących powszechnie nakazów moralnych, jak i mogą stać w ostrej
opozycji do powszechnej moralności,
> kwestionując zasadność części bądź nawet wszystkich aktualnie obowiązujących w
danym społeczeństwie nakazów.

> TYLKO GDZIE TU RACJONALIZM W TYCH DEFINICJACH?

Ty racjonalizmu szukasz w DEFINICJI???
Moze Ty nie wiesz co to jest racjonalizm?

p.s. gdzie kontakty do osob ktore zmienily zdanie w rozmowie z Toba? NIE UCIEKAJ!