Re: Szczyt lewackiej politpoprawności już także w filmie.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Szczyt lewackiej politpoprawności już także w filmie.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 09 Oct 2022 10:30:00 GMT

Iitrybun <M...@j...cb> wrote:

> Tu nie, problem w tym że nie ma jednego wzorca wizerunku Hannibala.
> Artyści Rzymscy widzieli go bardziej białym a ci z Afryki Północnej
> bardziej czarnym.
>
> Tym nie mniej i mi wydaje się że gafę przy obsadzie tej roli jednak
> popełniono.

> A Spartakus? Przecie jedni widzą go czarnym inni białym.. Zdaje sie że
> wtedy potencjalnym niewolnikiem stawał się każdy bez względu na kolor
> skóry. Także bielutki jak śnieg rzymianin.

Obywatel Rzymu niewolnikiem?? To chyba jednak nie znasz historii i
prawodawstwa z okresu Cesarstwa Rzymskiego.

> Natomiast faktycznie nie
> słyszałem aby jakieś funkcje dowódcze w tamtych czasach sprawował jakiś
> murzyn, ani we władzach Rzymu ani w wojsku.

I na tym ostatnim się skup :)

> ?

Taka obsada ról rzyga politpoprawnością. No ale skoro Brytyjczykom wszystko
jedno... Nie wyobrażam sobie, aby Polakom było wszystko jedno w podobnym
przypadku. Choć wszystko już dziś możliwe... Przy obecnym poziomie ignorancji
polskiego społeczeństwa być może wkrótce jakiś politpoprawny ,,reżyser"
umieści w filmie czarnoskórego Piasta albo Zygmunta Starego... ?

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.