Margaryny antycholesterolowe

61. Data: 2018-06-02 19:26:47

Temat: Re: Margaryny antycholesterolowe
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> I pewnie z tego nie tylko cholesterol wysoki ale i większość chorób
> cywilizacyjnych.. Ci dietetycy są zwyczajnie p*rąbani, zalecając kotleta
> z ziemniakami i surówką + słodki deser. Albo te małe porcje a często.. W
> czasach gdy kształtował się człowiek nie było lodówek z których można
> było brać małe przekąski, kiedy przychodziła na to ochota. Albo się nie
> miało nic, albo mamuta z którego mięso szybko się psuło..

Poza tym - jedli RAZ dziennie.
Bo tyle mieli do dyspozycji albo nic.

> Też tak myślę, jednak zakaz spożywania tłuszczów zwierzęcych to już nie
> zdanie jakiegoś celebryty-dietetyka z TV a medycyna tradycyjna się na
> tym bazuje...

Wiesz co?
BO JEJ TAK ŁATWIEJ.
Pomyśl, co ,,medycyna tradycyjna" niedawno o maśle i jajkach twierdziła! Że
to trucizny!
W kwestii diety ja lekarzom nie wierze w dzień dobry.

--
XL

62. Data: 2018-06-02 19:28:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> tak trochę o rosołku wspomnienie...
> Mój śp Stryj (Szare Szeregi, Kedyw, Parasol)opowiadał jak po wyjściu z
> kanałów w Śródmieściu, brudny, śmierdzący, oblepiony gów.ami otrzymał z
> rąk uroczej (bo wtedy urocze były wszystkie) sanitariuszki menażkę
> rosołu z koniny z marchewką krojona w gwiazdki. "Rozumiesz, po piekle
> Starówki, po kanałach, wyłazisz włazem mrużysz oczy od swiatła,
> rozpoznajesz ludzi, kobiety w sukienkach, szyby w oknach i ten rosół z
> marchewką w gwiazdki!!!"
> O tych gwiazdkach napisał też w swoich wspomnieniach Stanisław Jankowski
> [...]

Aż mi łzy pociekły...

> A ja muszę mieć w klarownym rosołku uczciwe kawałki marchewki,
> pietruszki, selera...

I makaron krojony, jak się należy!

--
XL

63. Data: 2018-06-03 10:02:50

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-02 o 14:48, stefan pisze:

> [...]
> Jankowski "Agaton"...
> A ja muszę mieć w klarownym rosołku uczciwe kawałki marchewki,

Jasne, smak to nie tylko kubki smakowe ale także inne zmysły,. Nawet jak
ktoś nie lubi warzyw to przyjemniej chyba mieć w talerzu zupę która
cieszy oko.

A swoją drogą, ciekawe jak smakuje rosół z koniny.. Takiego jeszcze nie
próbowałem.

64. Data: 2018-06-03 10:04:33

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-02 o 19:20, XL pisze:

> Zupy mniej modne??? Pierwsze słyszę.

Ale to prawda. Np w Poznaniu możesz obejść Starówkę i w żadnym z lokali
gastronomicznych nie znajdziesz zup w karcie dań.

> A bo to nie wymaga umiejętności, inwencji oraz gryzienia. Cokolwiek
> podgotować i spapczyć. Lenistwo.
> A dobra prawdziwa zupa to sztuka.

Chyba o to im chodzi, o zamaskowanie swojego "dzieła"... Robiąc papkę
nikt nie będzie czepiał się wyglądu czy jakości owej zupy, w stylu tego
że coś niedogotowane czy przegotowane..

> No ja też.
> Miksują nawet pomidorową i krupnik.
> Ble.

Brrr.

65. Data: 2018-06-03 10:05:10

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-02 o 19:22, XL pisze:

> Natoniast jeśli chodzi o dietę optymalną Kwaśniewskiego, to tam akurat
> chyba warzywa są. Można spróbować.

Tak dokładnie tego nie pamiętam,. Broszurę z zaleceniami widziałem dość
dawno temu. Tak że nie pamiętam czy było w niej coś o warzywach.

66. Data: 2018-06-03 10:05:54

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-02 o 19:23, XL pisze:

> Warzyw nic?

Będę u tej babki to zapytam czy jeszcze ma te zalecenia jadłospisowe
które jej przepisano..

67. Data: 2018-06-03 10:08:30

Temat: Re: TRYBUNOWI Re: Margaryny antycholesterolowe
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-31 o 23:53, XL pisze:

> [...]
> wartości biologicznej. Niedobór białka u słoni okresowy w porze suchej, a u
> biednych, otyłych ? permanentny, wymusza rozwój miażdżycy i to bez
> tłuszczów w diecie.
>
> - Według współczesnych poglądów cholesterol jest główną przyczyną
> miażdżycy. Czy tak jest istotnie?
>
> Cholesterol w ścianie tętnicy jest objawem miażdżycy, a nie jej przyczyną.
> Podobnie jak otwarte parasole są objawem padającego deszczu, a nie jego
> przyczyną.(...)"
>

> No. Przecież to, co pisałam, to tylko zwykły, logiczny wniosek z faktów. A

Czytałem sporo na ten temat.. Wiesz, każdy ma swoją teorię na ten temat.
Tymczasem nie ma dobrego i skutecznego rozwiązania problemu. Mi pomogło
podanie symwastatyny (Zocor), poprawiły się wyniki badania krwi, zniknął
zator w tętnicy. Jednak trudno powiedzieć jakie będą długoterminowe
efekty stosowania tego leku. Dieta tłuszczowa, beztłuszczowa i inne
równie rygorystyczne raczej nie wchodzą w rachubę. Najlepszym
rozwiązaniem mogłaby być tytułowa margaryna..

68. Data: 2018-06-03 10:10:12

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-02 o 19:26, XL pisze:

> Poza tym - jedli RAZ dziennie.
> Bo tyle mieli do dyspozycji albo nic.

W praktyce to mogło wyglądać że przez tydzień wręcz spali na mięsie a
przez następny tydzień nie było co włożyć do brzucha.

> [...]
> to trucizny!
> W kwestii diety ja lekarzom nie wierze w dzień dobry.

Też nie wierzę, jednak nie miałbym odwagi aby się nie stosować;-)
Znajomy niedawno przeszedł poważną operację serca. Poza lekami dostał
całkowity zakaz unikania tłuszczów zwierzęcych i wieprzowiny. Jasne że
wydaje się to być głupotą, ale czy ten kardiochirurg który przeprowadził
operację to ktoś kto źle mu życzy, albo jest debilem który nie wie o
czym mówi?

69. Data: 2018-06-03 10:11:02

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-01 o 20:19, XL pisze:

> To poczytaj w linkowanym tekście (wywiad z Kwaśniewskim o diecie
> antymiażdżycowej). Mnie ten tekst utwierdził w MOICH dywagacjach. Teraz
> tylko trza to wprowadzić w życie.

No tak, jednak dr Kwaśniewski  nie musi być wyrocznią. I nie można brać
pod uwagę tylko aspektów medycznych. W końcu ludzie nie żyją tylko po to
aby umęczać się jakimiś rygorystycznymi dietami czy innymi ograniczeniami.

70. Data: 2018-06-03 10:12:07

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-31 o 12:44, Animka pisze:

> Na codzień jesz margarynę czy prawdziwe masło (83%)?

Wszystko to co jest dostępne (w lodówce). Masło niby smaczniejsze,
jednak dzisiaj trudno trafić na takie prawdziwe (królują "dobre maślane"
itp. paskudztwa), a i nie za dobrze się rozsmarowuje na pieczywie, tak
więc i margaryn nie odrzucam.

Bitki wołowe
Co w foliowanych sałatach piszczy?
sok z buraków